دانلود و خرید کتاب هنر گفتگوی آگاهانه چاک ویسنر ترجمه سارا یارمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر گفتگوی آگاهانه اثر چاک ویسنر

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

نویسنده:چاک ویسنر
انتشارات:همراز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه نوشتهٔ چاک ویسنر و ترجمهٔ سارا یارمحمدی است. همراز این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب تغییر در نحوهٔ صحبت‌کردن، گوش‌دادن و تعاملات ما.

درباره کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه (The art of conscious conversations) دربردارندهٔ تلاشی است برای بازکردن کلاف سردرگم گفت‌وگوهای روزانه. ما در گفت‌وگوهای خود زندگی می‌کنیم. بیشتر اوقات درمورد افکار یا واژه‌های نهفته در سطح زیرین هیجانات خود فکر نمی‌کنیم و در نهایت، صحبت‌کردن و گوش‌کردن خود را روی حالت خلبان خودکار قرار می‌دهیم! وقتی دچار استرس می‌شوید و هیجاناتتان برانگیخته می‌شود، طبیعی است که گفت‌وگوها بدشکل و مسخره شوند. این کتاب یک راهنمای کاربردی برای آموختن درمورد گفت‌وگو و اندیشیدن به آن است تا به ما کمک کند از تله‌های رایجی که در مسیر روابط و شغلمان قرار دارد، دور بمانیم. این کتاب به واکاوی دی‌ان‌ای گفت‌وگوها پرداخته است تا بتوانیم طبیعت نیرومند و زایای زبان را کشف و ستایش کنیم و به این درک بنیادین برسیم که چرا گفت‌وگوهای درونی و بیرونی ما به نتیجه می‌رسند یا نمی‌رسند. این اثر به قلم یک متفکر، مربی و معلم در استراتژی سازمانی، پویایی انسانی و تعالی رهبری نوشته شده است. این کتاب نوشتهٔ چاک ویسنر چهار بخش دارد؛ «گفتگوهای داستان‌گویی، داستان‌های شما حقیقت نیستند»، «گفتگوی تعاملی به دنبال درک و جذب دیدگاه‌های دیگر»، «گفتگوهای خلاقانه، به شهود خود اعتماد کنید» و «گفتگوهای تعهدآور ، قولی ندهید که نتوانید به آن عمل کنید».

خواندن کتاب هنر گفتگوی آگاهانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه در باب مهارت‌های ارتباطی (گفت‌وگو) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

«در مقدمهٔ کتاب گفتیم: «ضرورت گفتگو برای ما مانند ضرورت وجود آب برای ماهی‌ها است». گفتگوهای تعهدآور به‌قدری در روال همیشگی زندگی‌مان وجود دارند که بدون فکر کردن و در حالت خودکار قول می‌دهیم. آن‌ها می‌توانند بدیهی، ظریف، سنگین و ابتدایی باشند. مثلاً: امروز از این شغل لعنتی استعفا میدم. در جلسهٔ امروز عصر، بودجه رو بدون مشکل تأمین می‌کنیم. اگه توافق کنیم، آماده‌ام که قرارداد رو امضا کنم. بیا امروز دنبال بچه‌ها رفتن رو تقسیم کنیم. دیگه بهش اعتماد نمی‌کنم. هر تعهدی ممکن است با شکست یا موفقیت مواجه شود. ممکن است من شغلم را رها کنم یا نکنم. شاید جلسه به‌سرعت از مسیرش خارج شود. ممکن است من بچه‌ها را از مدرسه برندارم. شاید در قرارداد شبهه‌ای ایجاد شود. ممکن است به خاطر اعتماد نکردن به طرف مقابل پشیمان شوم. وقتی تعهدات ما در حالت خودکار هستند، بنا به عادت کارها را انجام می‌دهیم و با نتایج بسیار متفاوتی روبه‌رو می‌شویم، بدون اینکه از تأثیر زیادشان در زندگی جمعی‌مان آگاه باشیم.

به کمک چهار پرسش معرفی‌شده، پیچیدگی گفتگوهای تعهدآور را به منظور درک و انجام بهترشان واشکافی می‌کنیم. تعهداتی که به عهده می‌گیریم، تجلی تمایلات، موضوعات مرتبط با قدرت و اختیار و نگرانی‌های گفته و ناگفته‌مان هستند و معیار ما برای سنجش موفقیت و نحوهٔ خلق آینده توسط خودمان محسوب می‌شوند.

ما در خانه و محل کار به‌راحتی سرمان را به نشانهٔ موافقت تکان می‌دهیم، با دیگران توافق می‌کنیم، قول می‌دهیم و محل تعیین‌شده را امضا می‌کنیم. و درست است، قول دادیم که کارها را با دیگران هماهنگ کنیم، موافقت کردیم گزارش را به‌موقع تکمیل کنیم، یک شراکت جدید تشکیل دهیم، کارمان را رها کنیم، زباله‌ها را بیرون ببریم، برای شام برنامه‌ریزی کنیم یا قبل از تعطیلات شش کیلوگرم وزن کم کنیم. در حالت خلبان خودکار، موافقت می‌کنیم کارهایی را انجام دهیم که مایل به انجامشان نیستیم و کارهای دیگری که با آن‌ها موافقت کرده‌ایم را هم انجام نمی‌دهیم. می‌گوییم: «حتماً، جای نگرانی نیست. حواسم به این موضوع هست» یا «باشه، این کاریه که باید انجام بدیم». ولی در عین حال گفتگوی درونی‌مان می‌گوید: «لعنتی، واقعاً باید این کار رو انجام بدم؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۴۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان