دانلود و خرید کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View شرکت کلیک تک اینترنشنال اب ترجمه شاهرخ فرهمندراد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View اثر شرکت کلیک تک اینترنشنال اب

کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View نوشتهٔ شرکت کلیک تک اینترنشنال اب و ترجمهٔ شاهرخ فرهمندراد است. انتشارات متخصصان این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View مطابی دربارهٔ همین نرم‌افزار را داراست. کلیک‌ویو نرم‌افزاری است که انواع کاربران از مبتدی تا متخصص را قادر می‌سازد تا داده‌ها را به راحتی از هر منبعی بازیابی و جمع‌بندی کنند. 

خواندن کتابخودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم رایانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خودآموز نرم افزار کلیک ویو Qlik View

«ابزارهای هوش تجاری، تجزیه­‌و­تحلیل اطلاعات و ارزیابی عملکرد را تسریع کرده و از این طریق در کاهش ناکارآمدی‌ها، شناسایی مشکلات احتمالی، یافتن جریان‌های درآمد جدید و شناسایی زمینه‌های رشد آینده، کمک‌­های ارزشمندی به کسب‌­و­کارهای مختلف ارائه می‌­دهند. موسسه­‌ی گارتنر (.Gartner Inc) یک شرکت پژوهشی و مشاوره‌­ی آمریکایی است که نوعی ارزیابی، به نام مربع جادویی (Magic Quadrant) ابداع نموده است. این مربع در حقیقت گزارشی از موقعیت ارائه‌­دهندگان محصولات و خدمات فن‌­آوری است و میزان رشد و رقابت آن­ها را به­‌طور سالانه مورد بررسی و اندازه­‌گیری مستمر قرار می­‌دهد. موسسه­‌ی گارتنر در هر یک از چهار بخش از گزارش خود، گروهی از این شرکت‌ها را بر حسب دو عامل اصلی، بر روی محورهای افقی و عمودی ارزیابی نموده و جای می‌­دهد.

در میان ۲۰ شرکت که هم‌­اکنون در زمینه‌­ی هوش تجاری و یک­پارچه‌­سازی داده­‌ها فعال هستند، دو شرکت Microsoft (سازنده­ی نرم‌­افزار Power BI) و Qlik (سازنده­ی نرم‌­افزارهای QlikView و QlikSense) از سال ۲۰۱۱ و شرکت Salesforce (سازنده­ی نرم­افزار Tableau) از سال ۲۰۱۳ شرکت­‌هایی هستند که همواره در بخش رهبران از این مربع جادویی قرار گرفته­‌اند و سایر شرکت‌­ها به ندرت به این بخش راه پیدا کرده‌­اند. گرچه این جادوی گارتنر در انتخاب داشبوردهای کارساز می­‌تواند بسیار موثر باشد، اما در نظر داشته باشید که تمرکز بر بخش رهبران همیشه بهترین انتخاب نیست. این­‌ها همه بستگی دارد به این­که چگونه ارائه‌دهنده‌­ی فن‌­آوری با اهداف کسب­‌و­کار شما هماهنگ است.

اشکالات احتمالی داشبوردهای BI لزوماً ناشی از طراحی نرم‌افزار نیست، بلکه بیشتر از نحوه­ی استفاده از داشبوردها و هزینه‌­ی ایجاد، پیاده­‌سازی و نگهداری آن­ها ناشی می­‌شود. از دیگر چالش‌هایی که سازمان‌ها در ساخت داشبوردهای مؤثر، با آن­ها مواجه هستند، می‌توان به مواردی از جمله ارائه­‌ی طرح­‌های بیش از حد زرق و برق­دار یا درهم ریخته، جاسازی اطلاعات بصری بیش از حد و غیر ضروری، ارائه داده­‌ها به­‌صورت نادرست یا حذف داده‌­های ضروری، اشاره نمود که اغلب، نه­‌تنها چاره‌­ساز نیستند بلکه منجر به تجزیه‌­و­تحلیل­‌های نادرست می‌­شوند. بنا­بر­این آن­چه در طراحی داشبورد بسیار حائز اهمیت است انتخاب نرم­‌افزار نیست، بلکه طراحی داشبورد و استفاده از داده­‌های درست، اهمیت فراوانی دارد. در واقع اگر داشبورد منبع داده­‌ی درستی نداشته باشد، بیشتر از این­که مشکلی را حل کند، ممکن است کسب­‌و­کار شما را به بی­راهه بکشاند. هم­چنین با توجه به این­که امروزه سرعت دستیابی به اطلاعات، با دسترسی به داشبوردهای کارا افزایش یافته است، امنیت نرم‌­افزار نیز بسیار مهم طلقی می­‌شود.

خوانندگان گرامی، برای طراحی یک داشبورد خوب، باید کاربران نهایی را در فرآیند طراحی داشبورد مشارکت دهند، طراحی­‌ها را در طولِ فرآیندِ توسعه، اصلاح نمایند، داده­‌هایی را که کاربرانِ مورد­نظر باید ردیابی کنند را دقیقاً شناسایی نمایند، امکان سفارشی‌سازی داشبوردها توسط بخش‌های مختلف کسب­‌و­کار خود را فراهم کنند، در حجم اطلاعات ارائه شده به کاربران زیاده­‌روی نکنند و داده­‌های موجود در داشبوردها را به هر طریقی، به‌­روز نگه دارند».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۸۳,۲۵۰
تومان