دانلود و خرید کتاب سرمایه گذار هوشمند بنجامین گراهام ترجمه محمدرضا شیروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه گذار هوشمند اثر بنجامین گراهام

کتاب سرمایه گذار هوشمند

معرفی کتاب سرمایه گذار هوشمند

کتاب الکترونیکی سرمایه گذار هوشمند نوشتۀ بنجامین گراهام و ترجمۀ محمدرضا شیروانی است و انتشارات نبض دانش آن را منتشر کرده است. در کتاب سرمایه‌گذار هوشمند الگوهای تاریخیِ بازارهای مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و باتوجه‌به آن‌ها، انواع مختلف اوراق‌قرضه و سهام در شرایط مختلف، شرح داده شده است.

درباره کتاب سرمایه گذار هوشمند

با مطالعهٔ کتاب سرمایه‌گذار هوشمند درمی‌یابید که نشانه‌های آشکار در رشد کسب‌وکارتان لزوما‌ً به سودی آشکار منجر نمی‌شود. مسئلهٔ دیگری که در این کتاب جلب‌توجه می‌کند این است که طبق گفتهٔ بنجامین گراهام مشکل اساسی یک سرمایه‌گذار و شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین دشمن او، خودش است؛ چراکه معمولاً در معرض وسوسه‌ها و هیجانات بازار سهام قرار می‌گیرد و دست به تصمیم‌های عجولانه می‌زند. گراهام خوانندگان کتابش را به داشتن نگرش‌های مناسب در هنگام تصمیم‌گیری‌ در باب سرمایه‌گذاری، دعوت می‌کند. در میان حجم زیادی از کتاب‌های سرمایه‌گذاری که استراتژی‌های بدون شکست برای ثروتمند شدن را نوید می‌دهند کتاب حاضر هیچ تضمین یا حقه‌ای را به شما ارائه نمی‌دهد؛ اما سرشار از خرد است. فلسفهٔ این کتاب بر به‌حداقل‌رساندن زیان بنا نهاده شده است؛ بنابراین کتاب سرمایه‌گذار هوشمند کتابی برای سرمایه‌گذاران واقعی است نه معامله‌گران روزانه. برخی از موضوعات مطرح در این کتاب عبارت‌اند از: تفاوت سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی، رابطهٔ سرمایه‌گذاری و تورم، برسی تاریخچهٔ بازار سهام و پیش‌بینی آینده بر اساس آن، سیاست‌گذاری عمومی، سرمایه‌گذاری تدافعی و سهام مشترک، سیاست‌گذاری سبد برای سرمایه‌گذاری تهاجمی و...

خواندن کتاب درباره کتاب سرمایه گذار هوشمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همۀ علاقه‌مندان به فعالیت در بازار بورس و سرمایه مناسب است.

بخشی از کتاب سرمایه گذار هوشمند

«یک سرمایه‌گذار باهوش باید آماده باشد تا از نوسانات اجتناب‌ناپذیر ارزش‌های بازار سود ببرد. این می‌تواند با استفاده از “زمان‌بندی” یا “قیمت‌گذاری” انجام شود. “زمان‌بندی” به معنای پیش‌بینی تغییرات بازار است، در حالی که “قیمت‌گذاری” به معنای خرید پایین و فروش بالاست. یا حداقل، تلاش کنید که در بالاترین حد نوسان شدید بازار، هیچ خریدی انجام ندهید. سرمایه‌گذار هوشمند از “قیمت‌گذاری” سود می‌برد، در حالی که سرمایه‌گذاری که “زمان‌بندی” را انجام می‌دهد، به یک سفته‌باز تبدیل می‌شود. گراهام دیدگاه منفی خود را در رابطه با توانایی پیش‌بینی بازار و کسانی که شما را باور می‌کنند، بیان می‌کند و می‌گوید: “فکر کردن به این موضوع که عموم مردم می‌توانند از پیش‌بینی بازار پول در بیاورند، احمقانه است.”

برای سفته‌بازانی که مایل به درآوردن پول خود به صورت عجولانه هستند، “زمان‌بندی” از اهمیت روانی بالایی برخوردار است. در حالی که سرمایه‌گذار آماده است صبورانه منتظر فرصت مناسب بماند. برای او، “زمان‌بندی” باید با “قیمت‌گذاری” همخوانی داشته باشد. "نظریه داو" یک مکانیزم است که ظاهراً سیگنالی برای خرید زمان‌بندی‌شده ارائه می‌دهد. اگر این مکانیزم صحت داشته باشد، زمانی که همه معامله‌گران از آن آگاه باشند و از آن پیروی کنند، ارزش خود را از دست خواهد داد. دوراندیشی نشان داده است که معامله‌گری که تنها با یک سبد شاخص داوجونز DJIA در بازار باقی‌مانده، بهتر از کسانی عمل کرده است که به دنبال نشانه‌های زمان‌بندی نظریه داو هستند و به صورت منظَّم وارد و خارج می‌شوند. گراهام توضیح می‌دهد که نظریه‌ها زمانی می‌توانند خوب به نظر برسند که با دوراندیشی سازگار شوند، اما زمانی که به صورت عمومی پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند، ارزش خود را از دست می‌دهند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان