دانلود و خرید کتاب روش های آموزشی صادقین (ع) قیصر عباس جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های آموزشی صادقین (ع) اثر قیصر عباس جعفری

کتاب روش های آموزشی صادقین (ع)

معرفی کتاب روش های آموزشی صادقین (ع)

کتاب «روش های آموزشی صادقین (ع)» نوشتۀ قیصر عباس جعفری و سعیدطاووسی مسرور است و انتشارات دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روش های آموزشی صادقین (ع)

آموزش یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای بشر است به همین دلیل در تمام دوره‌های تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار بود. انسان‌ها برای اینکه سنت‌های گذشتگان را حفظ کنند، میراث علمی و فرهنگی خود را به آیندگان انتقال دهند و علوم جدید را به دست بیاورند همواره به آموزش نیاز داشتند. اسلام جزو ادیانی است که به علم و کسب دانش اهمیت زیادی می‌دهد و آن را موجب عزت و پیشرفت بشر می‌داند. به همین دلیل پیشوایان دین اسلام آموزش را در جامعه ضروری می‌دانستند و تلاش می‌کردند با استفاده از روش‌های آموزشی مختلف فهم دین را برای مردم آسان‌تر کنند.

امام باقر و امام صادق (ع) (صادقین) در ادامۀ مسیر اهل‌بیت (ع)، برای هدایت و موفقیت بشر در هر دو جهان راه علم و آموزش را در پیش گرفتند و نه‌تنها آموزش گذشتگان خود را به‌خوبی حفظ کردند؛ بلکه روش‌های جدیدی عرضه کردند که بر جامعۀ اسلامی و غیراسلامی تأثیرات فراوان گذاشت. کتاب روش‌های آموزشی صادقین (ع) علاوه بر بررسی و شناخت محتوای مطالبی که صادقین (ع) مطرح و ارائه می‌کردند، خوانندگان را با روش‌های آموزشی صادقین (ع) آشنا می‌کند تا بتوانند آن‌ها را در جامعه پیاده کرده و از منافع مادی و معنوی آن بهره ببرند.

کتاب روش‌های آموزشی صادقین (ع) از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول ضمن معرفی زندگانی امام باقر و امام صادق (ع) و شرایط سخت اجتماعی و سیاسی آن زمان، نقش صادقین (ع) را بررسی می‌کند. بخش دوم کتاب به روش‌ها آموزشی صادقین (ع) اختصاص دارد که باتوجه‌به رعایت مقتضای حال برای ماندگاری دین مورداستفاده قرار می‌گرفت. روش‌ها 3 نوع بودند؛ گفتاری، نوشتاری و عملی - رفتاری.

خواندن کتاب روش های آموزشی صادقین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران اخلاق اسلامی و علاقه‌مندان به سیرۀ اهل‌بیت (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش های آموزشی صادقین (ع)

«او راست‌گوترین مردم در گفتار و خوش‌روترین آنان در برخورد بود. روزی امام باقر (ع) زیر آفتاب داغ کشاورزی می‌کرد. در این حال محمد بن منکدر به وی گفت: آقا شخصیتی بزرگ از خاندان قریش در چنین ساعاتی بااین‌حال باید در طلب دنیا باشد. اگر تو را مرگ فراگیرد، در این حال چه می‌کنی؟ فرمود: به خدا سوگند اگر مرگ مرا فراگیرد، در این حال من در حال انجام یک وظیفۀ دینی هستم که خود و خانواده‌ام را از نیاز پیداکردن به تو و مردم نگه داشته‌ام، ترس موقعی است که مرگ فرارسد و مشغول معصیت خدا باشی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان