دانلود و خرید کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه علی اكبر سرگلزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه اثر علی اكبر سرگلزایی

کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه

کتاب «آفرینش هنری نهج البلاغه» نوشتۀ علی اکبر سرگلزایی است و انتشارات سایه سخن آن را منتشر کرده است. این اثر، زیبایی‌ها و شگفتی‌های کلام گهربار امیرالمؤمنین را بررسی کرده است.

درباره کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه

کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه مجموعه‌ای از سخنان، جملات و نامه‌های حضرت علی (ع) است و سیدرضی اولین کسی بود که به کلامِ امیرالمؤمنین نگاهی زیباشناسانه داشته و براین‌اساس زیبایی بی‌حدوحصر کلام ایشان را انتخاب کرده است. سیدرضی در مقدمۀ نهج‌البلاغه در بیان انگیزۀ تألیف خود به این حقیقت اشاره کرده است که نهج‌البلاغه طراز فصاحت و بلاغت خواهد بود و تمامی اسرار بلاغت و شگفتی‌های فصاحت را در برخواهد داشت؛ بنابراین نهج‌البلاغه گنجینه‌ای بی‌نظیر از صنایع ادبی و تصویرگری‌های ناب است که بدون تکلف و تصنع در پیش روی خواننده خودنمایی می‌کند و تأثیر محتوای کلام ناب و عمیق علی (ع) را چندبرابر می‌سازد. پس از تألیف نهج‌البلاغه، ادیبان، سخن‌شناسان و اهل معرفت به این کتاب روی آوردند و دربارۀ فرم و محتوای آن تأمّل کرده‌اند، تمامی آن‌ها شگفت‌زده شده و در مقابل اعجاز بلاغی و بی‌نظیری معارف آن در زمینه‌های مختلف و متنوع، سر تعظیم فرود آورده‌اند.

علی‌اکبر سرگلزایی در کتاب آفرینش هنری نهج‌البلاغه، مجموعه‌ای از گوهرهای ادبی این کتاب بی‌بدیل را در معرض دوستداران ادب و معرفت قرار داده است. او تلاش کرده است تا از طریق این کتاب، راه شناخت هرچه بهتر بلاغت نهج‌البلاغه و دریافت هرچه عمیق‌تر معارف آن را برای خوانندگان فراهم کند. کتاب آفرینش هنری نهج‌البلاغه در ۵ فصل تنظیم شده است؛ عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «هنر و ادبیات»، «صنایع ادبی در نهج‌البلاغه»، «تصویرگری»، «شخصیت بخشیدن (آدم نمایی، جان پنداری)» و «کمال سر هنر»

خواندن کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب نهج‌البلاغه و علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آفرینش هنری نهج البلاغه

«با تحوّل ذوقی و اندیشه‌ای هنرمند، احساس دگرگونی هنری در او زیادتر می‌شود؛ زیرا هنر مطلق و ایستا وجود ندارد. بلکه هنر به‌تناسب تغییرات فکری و ایده‌ای تازه و نو، خواست‌ها و روش شیوه‌های جامعه را دگرگونی می‌بخشد و بر شایسته‌کاری‌هایش می‌افزاید و کثرت هنر باذوق بیدار و سالم به معنویات جامعه می‌افزاید و خارهای دل را از پای درمی‌آورد. قدم‌های لرزان اندیشه، استوارتر و جام‌های ناگوار زندگی، گوارا می‌گردند و سرکشیدن جام‌های شوکران که در زندگی برمی‌آیند آسان جلوه می‌کند. البتّه حصول این ادّعا، زمانی امکان می‌یابد که بینندگان، آگاهی کافی و شافی از ادبیات الهی و معارف اسلامی خویش داشته باشند و در مقام پذیرش برآیند و با دیدن بینایی لازم کسب کنند و با آن بصیرت، بر ادراک خویش بیفزایند. قواعد و نظم دقیق زندگی را که هنرمند ارائه می‌دهد؛ با شناخت واقعی و حقیقی بکار بندند تا راه روشن حیات میمون و مبارک پیش آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان