دانلود و خرید کتاب یادداشت‌های آسمانی‌‫: چهل یادداشت و متن عاشقانه و ادبی از شهدا گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت‌های آسمانی‌‫: چهل یادداشت و متن عاشقانه و ادبی از شهدا اثر گروه نویسندگان

کتاب یادداشت‌های آسمانی‌‫: چهل یادداشت و متن عاشقانه و ادبی از شهدا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادداشت‌های آسمانی‌‫: چهل یادداشت و متن عاشقانه و ادبی از شهدا

«یادداشت‌های آسمانی» چهل یادداشت و متن عاشقانه و ادبی از شهدا است که به همت گروه فرهنگی انتشارات شهید هادی گردآوری شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: گزارشگر رادیو خراسان بود و راهی جبهه شد. ذوق ادبی، نثر زیبا و پرداختن به کوچک‌ترین حاشیه‌ها در تمامی یادداشت‌ها و متونی که از او به جا مانده هویداست. روحیهٔ مدیریتی بالا و اخلاص در کار، او را به جمع رزمندگان لشکر ۵ نصر کشاند و روزبه‌روز بالا رفت تا مسئولیت تیپ را عهده‌دار شد. حاج مهدی دیگر نتوانست از محیط معنوی جبهه و جهاد جدا شود. او جمع با صفای بسیجیان را به هر جمع دیگری ترجیح می‌داد. در نهایت از میان همان جمع با صفا به سوی پروردگار خویش رهسپار شد. در ادامه یادداشت‌های زیبای او تقدیم می‌شود: نامه‌ای به فرزند خردسالم: فرزندم... تو شاهد باش، شاهد عصر خویش که پدرت و دوستان پدرت در خون خویش غلتیدند تا تو و همهٔ فرزندان آیندهٔ اسلام، بر صراط حق بمانید. ما با کاروانی که قافله‌سالار آن سید و سرور ما، نایب مولایمان امام زمان (عج) بود حرکت کردیم. اندکی را با کاروان آمدیم، و کاروان هنوز در گذر است، آری، فرزندم تو و همهٔ دوستانت مثل پدرت و دوستانش به کاروان بپیوندید و رهسپار وادی عشق شوید که خیر دنیا و آخرت و کمال انسانیت را جز این طریقی نیست. می‌دانم که تو را هنوز امکان خواندن این سطور نیست، لیکن برایت خواهند خواند و تو که بزرگ شدی، خود خواهی خواند. و به این خواهی رسید که دنیا با همهٔ وسعت آن بسیار حقیر و کوچک است، و زائل‌شدنی و رفتنی. آدمی هر چه به آن روی آورد تشنه‌تر می‌شود و از کمال انسانی دورتر، هیچ وقت باور نکن که می‌شود هم خوب دنیاداری کرد و هم خوب دین‌داری!

نظرات کاربران

mostafa
۱۳۹۷/۰۵/۲۹

کتاب که لازم نیست همش رو بخونی فقط بعضی از یادداشت های شهدا رو بخونی کفایت میکنه تا دلت رو همراه شهدا کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
چه بسیار از اشخاص دور که به انسان نزدیک هستند و چه بسیار افراد نزدیک که از آدمی دور می‌باشند.
الحمدالله علی کل حال
هنوز مهدی زهرا (س) نیامده و فریاد خون‌خواهی‌اش در تداوم است و شمشیرش در نیام. و هنوز جنگ است و ما در خواب!
الحمدالله علی کل حال
ای پسر من، در مورد آنچه نمی‌دانی اظهار نظر نکن و در مورد آنچه به تو مربوط نیست دخالت ننما، و در راهی وارد مشو که پیش‌بینی می‌کنی راه را گم خواهی کرد؛ زیرا قدم نگذاشتن در راهی که خطر گمراهی در آن است بهتر از آن می‌باشد که وارد آن راه شوند و در گمراهی مرتکب اعمال خطرناک گردند.
الحمدالله علی کل حال
ای پسرم،... به تو توصیه می‌کنم که در مکان‌ها و خانه‌ها و جاهای دیگر که از گذشتگان باقی مانده گردش نما و ببین که کجا بودند و بعد چه شدند و هنگامی که گردش می‌نمایی متوجه باش که آن‌ها از دوستان جدا شدند و در مکانی تنها جا گرفتند و دیگر دوست و خویشاوندی به آن‌ها ملحق نشد و تو نیز به زودی یکی از آن‌ها خواهی شد و لذا منزلی را که بایستی بعد از جدا شدن از همه، در آن جا بگیری آماده کن و به هوش باش که آن منزل را به این دنیا نفروشی.
الحمدالله علی کل حال
هیچ موقع نباید از تأخیر اجابت دعای خود به درگاه خدا ناامید باشی، چون گاهی ممکن است که اجابت دعای یک بنده از طرف خدا به تأخیر بیفتد اما دلیل بر این نیست که خدا بخواهد بندهٔ خود را ناامید کند، بلکه در آن تأخیر مصلحتی وجود دارد و خداوند بیشتر از آنچه بنده‌اش خواسته در دنیا یا آخرت به او عطا می‌کند... یا ممکن است علت عدم اجابت این باشد که اگر تقاضای بنده پذیرفته شود در دین و ایمان او تزلزل به وجود بیاید...
الحمدالله علی کل حال
خدایا عمری است که بر من گذشت ولی من از خود نگذشتم و در مدت حیات بارها خودم را دیدم و پسندیدم!
الحمدالله علی کل حال
هرگز زن‌ها را مأمور به انجام رسانیدن کاری نکن که توانایی آن را ندارند؛ زیرا زن یک گل معطر می‌باشد و از یک گل ظریف و معطر کارهای پرزحمت ساخته نیست.
محدثه
و خدایا! از تو می‌خواهم که به من روزی کنی نجات از خانهٔ دنیا و ارزانی بداری بر من استعداد مردن را قبل از آنی که حلول مرگ بر من ظاهر شود.
الحمدالله علی کل حال
به خاطر بیاورید اعمال خیر و افعال بدتان را. به یاد بیاورید هفته‌ای که گذشت، برای خدا چه اندازه در خدمت خود بودید و خودمحوری را پیشه کردید چه مقدار برای خلق کار کرده‌اید؟ بکوشید آن‌طور باشید که خدا می‌خواهد. سعی کن توبه کنی.
الحمدالله علی کل حال
شهادت یعنی ما تا ابد بر صراط مستقیمی که برای اقامه‌اش از سر و جان گذشتیم، پایداریم. شهادت یعنی یک پای ما در دنیای شماست، یک پایمان در آسمان خدا، نه از غم شما فارغیم، نه به راحتی خویش دلخوش.
الحمدالله علی کل حال

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان