دانلود و خرید کتاب برند چیست؟ سجاد کردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برند چیست؟ اثر سجاد کردانی

کتاب برند چیست؟

معرفی کتاب برند چیست؟

«برند چیست؟» نوشته سجاد کردانی(-۱۳۶۸)، پژوهشگر ایرانی حوزه اقتصاد و بازرگانی است.

این کتاب کلیاتی در ارتباط با برند مطرح می‌نماید که علاوه بر تعریف و مفهوم‌شناسی برندسازی، به ارایه گونه‌شناسی برند پرداخته و موضوع بین‌رشته‌ای بودن آن را مورد بحث قرار می‌دهد. برند در گذر زمان، ضرورت و فواید برند، فرآیند برندسازی، تغییرات و حقوق برند از دیگر عناوینی است که در این کتاب بدان پرداخته شده است.

افراد در جوامع مختلف همواره برندها را با ماهیتی اقتصادی می‌شناسند و آن‌را در کنار عناوینی چون کالا و محصول به‌کار می‌برند. در صورتیکه برندها، کاربردی فراتر از موضوعات اقتصادی یا بازاریابی دارند. امروزه شاهد آن هستیم که در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و... نیز از این عنوان استفاده‌های فراوانی می‌شود و دیگر فقط شرکت‌های تولیدی و خدماتی نیستند که به برندها اهمیت داده و از آن به‌عنوان یک ابزار تجارت، بهره‌برداری می‌نمایند. بلکه دولت‌ها، سازمان‌ها و گروه‌های کوچک و بزرگ نیز برای تحقق اهداف و استراتژی‌های خود، جای‌گاه ویژه‌ای برای آن قائل هستند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در قرون وسطی استفاده از مارک‌ها و علایم خاص بر ظروف سفالی، روی کاغذ، نان و انواع مختلف کالاها رواج یافت. در بیش‌تر موارد این علایم و نشانه‌های خاص برای جذب خریداران وفادار به یک محصول یا فروشنده به‌کار می‌رفت. با وجود این، برای جلوگیری از هرگونه تقلید، ایجاد شرایط انحصاری برای تولیدکننده و فروشنده و تفکیک کالاهای ساخته شده توسط یک تولیدکننده از سایر کالاهای کم ارزش‌تر نیز از این علایم استفاده می‌شد. در سال ۱۲۶۶ پس از میلاد در «انگلستان» قانونی تصویب شد که بر اساس آن نانواها موظف شدند، علامت منحصربه‌فرد خود را روی هر قرص نان به‌جای بگذارند. به این دلیل که اگر نانوایی از وزن نان بکاهد، به‌راحتی قابل ردیابی و شناسایی باشد. علاوه بر آن زرگران و نقره‌فروشان موظف شدند، کالاهای خود را با درج یک نشان یا نماد انحصاری از سایر کالاها متمایز سازند.

نظرات کاربران

فربد
۱۳۹۷/۰۸/۰۷

کتاب جالبیه، به مفهوم برند از زوایای مختلف می‌پردازه و فرآیند ایجاد برند رو هم بررسی می‌کنه.

Narges
۱۳۹۶/۰۴/۲۴

یکی از نکات برجسته‌ی کتاب تلاش در ایجاد تصویری متفاوت از برند است. من خودم هم در ابتدا برند را کالایی تجاری می‌دانستم ولی با مطالعه‌ی کتاب با دیدگاه متفاوتی از برند را آشنا شدم. به‌نظرم نویسنده نگرش تازه‌ای از

- بیشتر
شاهرخ
۱۳۹۶/۰۷/۲۷

همه از برند و برندسازی حرف می زنند ولی واقعا متون بومی زبادی در ایران تالیف نشده است. به نظرم این کتاب با بیانی ساده می تواند دروازه ورود به عرصه مفهومی برند باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان