دانلود و خرید کتاب ابراهیم کیسه پاره کن حمید عبدالهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابراهیم کیسه پاره کن اثر حمید عبدالهیان

کتاب ابراهیم کیسه پاره کن

معرفی کتاب ابراهیم کیسه پاره کن

کتاب «ابراهیم کیسه پاره کن» نوشتۀ حمید عبدالهیان است و نشر خیال انگیز آن را منتشر کرده است. ابراهیم کیسه پاره کن، اولین جلد از مجموعۀ جذاب و خواندنی کار عجیب کنان است.

درباره کتاب ابراهیم کیسه پاره کن

کودکان و نوجوانان علاقۀ زیادی به شنیدن قصه دارند. آن‌ها از طریق قصه‌گویی، قدرت درک و فهمشان تقویت می‌شود، خلاقیت در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دایرۀ واژگانشان گسترش پیدا کرده و شخصیت‌‌های قصه‌ها بر آن‌ها اثر می‌گذارد. قصه‌ها همچنین با ایجاد سؤال در ذهن کودکان به‌صورت غیرمستقیم به آن‌ها آموزش می‌دهند. مجموعه کتاب‌های مصور کارِ عجیب‌کنان شامل کتاب‌های جذابی می‌شود که اقتباسی از آثار متون نثر قدیم فارسی است. داستان‌هایی که از گذشته‌های دور و از کتاب‌های قدیمی به نسل‌های آینده منتقل شده است. داستان‌های این مجموعه از کتاب‌های ارزشمندی مانند سیاست‌نامه، چهارمقاله، و تاریخ بیهقی گرفته شده و به زبانی ساده، روان و کودکانه برای سنین کودک و نوجوان بازنویسی شده است. این داستان‌ها ضمن اینکه لحن طنز دارند و به زبان امروزی نوشته‌شده‌اند، کودکان و نوجوانان را با متن‌های قدیمی، احوالات گذشتگان و تجربیاتشان آشنا می‌کند و نکات بسیار مهم و عمیقی را منتقل می‌کند. تصویرگری این مجموعه به عهدۀ سام سلماسی بوده است.

کتاب‌های مجموعۀ کار عجیب‌کنان عبارت‌اند از: «ابراهیمِ کیسه پاره کن (بر اساس داستانی از کتاب سیاست‌نامه خواجه نظام‌الملک)»، «ابوعلیِ عروس پیدا کن (بر اساس داستانی از کتاب چهارمقاله نظامی عروضی)»، «ابوعلیِ گاو آدم کن (بر اساس داستانی از کتاب چهارمقاله نظامی عروضی)» و «احمدِ خلیفه خراب کن (بر اساس داستانی از کتاب تاریخ بیهقی)»

کتاب ابراهیم کیسه پاره کن اولین جلد مجموعۀ کار عجیب‌کنان است که حمید عبدالهیان آن را بر اساس سیاست‌نامۀ خواجه نظام‌الملک نوشته است. سیاست‌نامه یکی از کتاب‌های منثور ارزشمند کهن فارسی است که خواجه نظام‌الملک طوسی وزیر برجستۀ دورۀ سلجوقیان در قرن پنجم هجری نوشته است. کتاب سیاست‌نامه اوضاع حکومتی، سیاسی و اجتماعی دورهٔ سلجوقیان را روایت می‌کند.

خواندن کتاب ابراهیم کیسه پاره کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به آشنایی با متون کهن فارسی پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب ابراهیم کیسه پاره کن

«اون قدیما، یک روز، سلطان محمود، سوار بر اسبش با عده‌ای از بروبچز به شکار می‌رفت. همه دست می‌زدند و شعرهای اردویی بچه‌مدرسه‌ای‌ها را می‌خواندند. سلطان محمود همین‌طور یک محمود الکی نبود، شاه بزرگ ایران و افغانستان و هند و پاکستان و ترکمنستان و تاجیکستان و ازبکستان و چند کشور ریزودرشت دیگر بود. آن زمان همۀ این‌ها ایران بودند. محمود بس که قدرت داشت، اولین شاهی بود که به او لقب سلطان دادند. گروه شکارچی‌های سلطنتی محمود و دوستان از دور یکی را دیدند که خیلی بامزه لباس کاغذی تنش کرده و مثل مترسک ایستاده است. محمود و بروبچز به‌جای اینکه مسخره‌اش کنند و هارهار یک دل سیر بخندند و لحظات خاطره‌انگیزی برای خودشان بسازند، به طرفش رفتند و از او پرسیدند که چه شده؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان