دانلود و خرید کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم) ایچیگو تاکانو ترجمه فائزه محمدلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم) اثر ایچیگو تاکانو

کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم)

معرفی کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم)

کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم) نوشتۀ ایچیگو تاکانو با ترجمۀ فائزه محمدلو و اکرم شکرزاده و ویرایش سمیه شکرزاده در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است. این کتاب در ژانر مانگا است و در دسته‌بندی کتاب‌های نوجوانان قرار دارد. کتاب، جلد سوم از مجموعۀ ۵جلدی پرتقال است.

درباره کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم)

پرتقال، مانگا (جلد سوم) جلد سوم از مجموعه‌ای ۵جلدی است که در ژانر مانگا نوشته شده است. مانگا رمان گرافیکی است که ریشۀ آن به کشور ژاپن بازمی‌گردد. مانگاها بیشتر مطابق با سبک‌های ژاپنی هستند. در واقع، در هنر ژاپنی فرم روایت داستان در قالب مانگا پیشینۀ تاریخی طولانی دارد. اصطلاح مانگا در ژاپن برای اشاره به کمیک و کارتون به کار می‌رود و در خارج از ژاپن، این کلمه برای اشاره به کمیک‌هایی که نخستین بار در ژاپن منتشر شده‌اند، استفاده می‌شود. کلمۀ مانگا را به تصاویر طنزآمیز ترجمه کرده‌اند و مشخصهٔ بارز آن شخصیت‌های کارتونی هستند که اغلب دارای ویژگی‌های خاصی هستند که از دیگر شخصیت‌ها متمایز می‌شوند؛ مانند اغراق بیش از حد. چنان‌که در بیشتر آن‌ها چشم‌های بزرگ به‌همراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود. این شخصیت‌ها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند به‌طوری که بیشتر انتشارات ژاپن به مجلات کمیک استریپ اختصاص یافته‌اند. بسیاری از مردم کشور ژاپن مانگا می‌خوانند و این ژانر محدود به طیف خاصی از اجتماع ژاپن نمی‌شود. شخصیت‌های مانگا معمولاً بیش از اندازه از خود احساسات نشان می‌دهند. مثلاً هنگامی که شخصیتی گریه می‌کند، اشک‌هایش می‌توانند سطلی را پر از آب کند، زمانی که می‌خندد، دهانشان به اندازۀ چهره‌شان بزرگ می‌شود و چشمانشان به‌صورت خطی صاف درمی‌آید، هنگام عصبانیت صورت آن‌ها سرخ می‌شود و بخار از سراسر بدن به‌ویژه سر آن‌ها بیرون می‌زند و در هنگام خجالت‌زدگی، گونه‌هایشان به رنگ سرخ درمی‌آید. می‌توان به صورت کلی گفت که بیشتر مانگاها از کلیشه‌های تقریباً مشابهی برای به تصویر کشیدن احساسات در شخصیت‌ها استفاده می‌کنند. سبک بصری منحصربه‌فرد مانگا و توانایی داستان‌گویی به شیوه‌ای هنرمندانه، آن را به یکی از اشکال محبوب داستان‌گویی امروزی تبدیل کرده است که ارتباط نزدیکی با فرهنگ و جامعۀ ژاپن دارد و طیف وسیعی از موضوعات مانند عاشقانه، ورزش، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک و … را پوشش می‌دهد. مانگاها ابتدا در مجله چاپ می‌شدند، ولی بعدها به‌دلیل محبوبیت قابل توجهی که پیدا کردند به صورت کتاب درآمدند.

مجموعۀ پرتقال موضوعی رازآلود، عاشقانه، ماوراء طبیعی و تراژدیک دارد. این داستان، بیشتر زندگی مدرسه‌ای نوجوانان را به تصویر می‌کشد. پرتقال، مانگا (جلد سوم) داستانی با عطر و طعم پرتقال دارد؛ ترش و شیرین. داستان کلی این مجموعه با خواب ماندن تاکامیاناهو آغاز می‌شود در حالی که روز افتتاحیۀ سال اول دبیرستان را در پیش دارد. او در این روز، یک نامه دریافت می‌کند نامه‌ای از خود ۱۰ سال بعد و از آینده‌اش می‌گوید. او که در ابتدا تصور می‌کند کسی دارد سربه‌سرش می‌گذارد ترجیح می‌دهد باور نکند؛ اما در کمال ناباوری متوجه می‌شود نامه از اتفاقاتی می‌گوید که در زمان حال رخ می‌دهند یا در شرف رخ دادن هستند. مانند ورود یک دانش‌آموز انتقالی به نام ناروسه کاکرو و نشستن در صندکی کناری او. در این نامه از ناهو خواسته می‌شود جلوی چندین پشیمانی را بگیرد و که مهم‌ترین آن‌ها مرگ دوستش کاکرو است. تاکامیاناهو که رفته‌رفته با حقایقی که نامه برایش بازگو می‌کند رودررو می‌شود سعی می‌کند زمان حال را تغییر دهد تا آن افسوس‌ها به ۱۰ سال بعد نرسند؛ ولی آیا او می‌تواند آینده را تغییر دهد؟

آنچه در جلد سوم کتاب پرتقال می‌خوانیم این است که همۀ دوستان ناهو مانند خود او نامه از آینده دریافت می‌کنند. در این نامه‌ها از آن‌ها خواسته شده است که نگذارند میان ناهو و کاکرو جدایی بیفتد. آن‌ها دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که این دو به هم نزدیک شوند. اصل موضوع اما این است که بالاخره روزی که ناهو و دوستانش از آن می‌ترسیدند سر رسیده است. آیا این دوستان می‌توانند کاکرو را از مرگی که روز ۱۵ فوریه برایش رقم خورده است نجات دهند؟

خواندن کتاب پرتقال، مانگا (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران مانگا پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۹۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان