دانلود و خرید کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش امیرحسین امیرخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش اثر امیرحسین امیرخانی

کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش

کتاب «سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش» نوشتۀ امیرحسین امیرخانی است و شرکت رسانه ساز دانش آن را منتشر کرده است. بحث محوری این کتاب یادگیری سازمانی است.

درباره کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش

آیا بدون آموزش می‌توان رشد کرد؟ حقیقت این است که اگر پروسۀ یادگیری در یک سازمان وجود نداشته باشد، افراد همان تجربه‌های قبلی را تکرار می‌کنند و شکست‌ها قطعاً تکرار خواهد شد. سرعت تغییر و تحولات در عرصۀ علم و فناوری چنان زیاد شده که سازمان‌های سنتی نمی‌توانند خود را با این تغییرات هماهنگ کنند و فقط سازمان‌هایی می‌توانند در این رقابت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند که بتوانند خودشان را با تغییرات و شرایط روز تطبیق دهند؛ بنابراین اغلب سازمان‌ها همواره به دنبال راهکاری هستند که به آ‌نها کمک کند تا به مزیت رقابتی دست پیدا کنند. یکی از راهکارها، آموزش‌دادن به کارکنان و بالابردن سطح دانش و اطلاعات آنها برای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار است.

یادگیری توان و ظرفیت سازمان‌ها را افزایش می‌دهد. در دنیای امروز سازمان‌های یادگیرنده بسیار اهمیت دارند؛ زیرا سازمان‌هایی که به یادگیری توجه چندانی نمی‌کنند امکان دارد بتوانند سال‌ها به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما قادر نیستند در عرصۀ رقابت با سازمان‌های دیگر برنده باشند؛ بنابراین سازمان‌های یادگیرنده هستند که می‌توانند در آینده ادعای برتری کنند و از توانایی‌ها، تعهدات و ظرفیت یادگیری کارکنان خود بهترین بهره را ببرند.

تمام سازمان‌ها و مؤسسات، برای توسعه و پیشرفت برنامه‌های دائمی دارند؛ اما آن‌ها نیازمند یادگیری دائمی هم هستند. کتاب سازمان‌های یادگیرنده، سازمان‌های عصر دانش نخست به اهمیت توسعۀ سازمان و نقش یادگیرندۀ سازمانی در آن می‌پردازد، سازمان‌های یادگیرنده را تعریف و یادگیری تک‌حلقه‌ای و دو حلقه‌ای را معرفی می‌کند. کتاب سازمان‌های یادگیرنده، سازمان‌های عصر دانش بر این مسئله تأکید دارد که سازمان یادگیرنده، همواره در حال ارتقای خود است و آموزش را برای تمام کارکنانش تسهیل می‌کند. کارکنان هم در چنین سازمانی تلاش می‌کنند سطح دانش، بینش، آگاهی و نوآوری را بالا ببرند. بسیاری از سازمان‌های بزرگ و موفق امروزی، از طریق سرمایه‌گذاری زیاد در توسعه منابع انسانی و آموزش کارکنان به پیشرفت و رشد واقعی دست پیدا می‌کنند. این کتاب همچنین نگرش سازمان‌های یادگیرنده نسبت به دانش و اطلاعات، ‌مردم و تکنولوژی را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها، مشاوران و فعالان حوزۀ کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سازمان های یادگیرنده، سازمان های عصر دانش

«یادگیری تک‌حلقه‌ای و دو حلقه‌ای و موانع آن

چگونه می‌توان سیستم‌هایی طراحی کرد که توانایی یادگیری (شیوه‌ای شبیه به مغز) داشته باشند. باید به ۴ اصل مهم و کلیدی توجه نمود تا فراگیری در سازمان تسهیل شود.

۱. سیستم‌ها باید ظرفیت حس‌کردن، دیدن و بررسی دقیق بر روی جوانب مهم و بارز محیطی‌شان را داشته باشند.

۲. سیستم‌ها باید قادر باشند این اطلاعات را به هنجارهای اطلاعاتی و عملیاتی که رفتار سیستم را هدایت می‌کند مرتبط سازند.

۳. سیستم‌ها باید قادر باشند انحراف و لغزش‌ها را که از اهداف و هنجارها هستند کشف نمایند.

۴. سیستم‌ها باید قادر باشند که شروع به عملیات اصلاحی نمایند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۸۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان