دانلود و خرید کتاب جاذبه های شیراز س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های شیراز اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های شیراز

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های شیراز

کتاب «جاذبه های شیراز» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی شهر شیراز می‌پردازد.

درباره کتاب جاذبه های شیراز

شیراز، مرکز استان فارس و پایتخت فرهنگی ایران، یکی از کلان‌شهرهای ایران و پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است. این شهر تاریخی با فرهنگی بسیار غنی یکی از شهرهای بسیار مهم سرزمین ایران از نظر تاریخ، ادب، علم و فرهنگ است و به شهر بهارنارنج هم شهرت دارد. در تقویم ایران ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نام‌گذاری شده است.

در کتاب جاذبه‌های شیراز نخست اماکن گردشگری این شهر هرکدام به طور جداگانه و به‌تفصیل معرفی می‌شود؛ دروازه‌قرآن، ارگ کریم‌خانی، حافظیۀ شیراز، مسجد نصیرالملک، باغ نارنجستان قوام، باغ جهان‌نما، سرای مشیر یا سرای گلشن، باغ عفیف‌آباد، گورستان دارالسلام، باغ دلگشا، حمام وکیل، آرامگاه سعدی، مسجد جامع عتیق،‌عمارت کلاه‌فرنگی، آرامگاه شاه‌چراغ، سرای مشیر شیراز، موزۀ تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز، آرامگاه محمد ابن خفیف شیرازی، تخت‌جمشید، آرامگاه کورش کبیر، نقش‌رستم، نقش رجب، کتیبه یا نقش‌برجستهٔ اول،

بخش بعدی کتاب جاذبه‌های شیراز به معرفی غذاهای معروف شیراز می‌پردازد. غذاهایی مثل: دوپیازه آلوی شیرازی، شیرازی پلو، شکر پلو، قورمۀ به، لوبیاپلو، کلم‌پلو، اشکنه شیرازی، کوفته هلوی شیرازی، یخنی نخود و رب پلو.

خواندن کتاب جاذبه های شیراز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و دوستداران شهر شیراز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه های شیراز

«شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است. مساحت شیراز ۱۲۶۸ کیلومترمربع است و در جنوب غربی ایران قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا بین ۱۴۸۰ تا ۱۶۷۰ متر است. میانگین دما در تیرماه ۳۰ درجه و در دی‌ماه ۵ درجهٔ سانتیگراد است. میانگین دمای سالانه در شیراز ۱۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است. شیراز از شمال با مرودشت و سپیدان از جنوب با فیروزآباد و جهرم از شرق با نی ریزه استهبان و فسا و از سمت غرب با کازرون همسایه است. کوه‌ها شیراز را از هر چهار طرف در میان گرفته‌اند. در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شیراز حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. بالای ۹۰ درصد مردم این شهر فارس هستند. شیراز شهر شعر و شکوفه، مرکز استان فارس و مهم‌ترین قطب گردشگری داخل کشور به شمار می‌رود. این شهر در سه دوره پایتخت بوده است و قدمت آن به حدود ۲ هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان