دانلود و خرید کتاب جاذبه های البرز س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های البرز اثر س. صداقت

کتاب جاذبه های البرز

نویسنده:س. صداقت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های البرز

کتاب «جاذبه های البرز» نوشتۀ س. صداقت است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است. این کتاب به معرفی استان البرز و شهر کرج می‌پردازد.

درباره کتاب جاذبه های البرز

استان البرز از نظر تاریخی قدمت زیادی دارد. آثاری از دوران باستان در این استان وجود دارد که قدمت آن به بیش از ۶۰۰۰ سال می رسد، برای مثال شهرستان نظرآباد دارای بقایای فرهنگی پیش از تاریخ و اوایل دوران تاریخی ایران از نیمۀ اول هزارۀ هفتم تا نیمۀ نخست هزاره اول پیش از میلاد مسیح است. کرج، مرکز استان البرز یکی از کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود.

کتاب جاذبه‌های البرز ابتدا به معرفی این استان، موقعیت و پیشینۀ تاریخی آن می‌پردازد. بعد از آن سراغ مکان‌های تاریخی و فرهنگ آن می‌رود، مکان‌هایی مانند: کاروان‌سرای شاه‌عباسی، آثار فرهنگی، تاریخی دهستان‌های نسا، آسارا، آدران، کمال‌آباد، گرمدره، محمدآباد و شهر کرج، دیزیون، امامزاده ام کبری و ام صغری، حسینیه صیادیه، امامزاده سلیمان، کوه گهور یا بزقلعه، حمام محلۀ صیادیه، محلات شهر اشتهارد، خانه‌های سنگی، غار نمکی و کوه‌های رنگی اشتهارد، برج آرامگاهی روستای کردان، آبشار عالم زمین، آبشار اغشت، آبشار چوب‌بست، پل روستای بانو صحرا، محوطۀ باستانی و کاروان‌سرای ینگی امام، چنار برغان، باغ پرندگان چهارباغ، خانۀ دکتر مصدق، کتیبۀ گردنۀ عسلک طالقان، ارژنگ‌قلعه و تپه‌ها باستانی راشته. 

خواندن کتاب جاذبه های البرز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ایران‌شناسی و دوستداران استان البرز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه های البرز

«کرج با ۱۶۲ کیلومترمربع وسعت در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در دامنه جنوبی رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به استان مازندران از جنوب به شهرستان شهریار و استان مرکزی، از غرب به شهرستان ساوجبلاغ و قزوین و از شرق به استان تهران محدود است. جلگۀ پهناور کرج با ارتفاع متوسط ۱۳۲۰ متر از وسایط نقليه حامل کالاهای وارداتی و صادراتی از مرز ترکیه و آذربایجان و به مقصد تهران و بالعکس است. کرج در میان دره‌های پرپیچ‌وخم البرز و در اطراف جاده چالوس قرار دارند. از تونل کندوان تا روستای مراد تپه در غرب اشتهارد، حوزۀ فرمانداری کرج را تشکیل می‌دهد. حوزۀ فرمانداری کرج در سال ۱۳۳۷ برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر و با وسعتی در حدود ۵۸۳۰ کیلومترمربع بنیاد شد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان