دانلود و خرید کتاب اختلال اضطراب و جنسیت استیون جی استاین ترجمه فرزانه میکائیلی منیع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال اضطراب و جنسیت اثر استیون جی استاین

کتاب اختلال اضطراب و جنسیت

معرفی کتاب اختلال اضطراب و جنسیت

کتاب «اختلال اضطرابی و جنسیت» نوشتۀ استیون جی استاین و باوی وایتیلینگام و ترجمۀ فرزانه میکائیلی منیع و مرسده نوروزی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب اختلالات اضطرابی و نقش جنسیت در آن را بررسی می‌کند.

درباره کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت

یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی در جهان، اختلالات اضطرابی است که باعث تنش و ترس مداوم و بیش از حد می‌شوند و بر سلامت روانی-جسمانی، عملکرد آموزشی، اجتماعی، شغلی و کیفیت زندگی اثرات منفی می‌گذارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که شیوع اختلالات اضطرابی در زنان از مردان بیشتر است. علائم و تأثیرات این اختلالات نیز در هر جنس متفاوت است. جنس به جنبه‌های زیست‌شناختی و جنسیت به جنبه‌های روان‌شناختی و اجتماعی زنانگی و یا مردانگی اشاره دارد، بنابراین، دانش و آگاهی دربارۀ این تفاوت‌ها در اختلالات اضطرابی و ویژگی‌های زیستی و روانی-اجتماعی که در سبب‌شناسی و تداوم اختلالات اضطرابی مؤثرند، بسیار مفید خواهد بود. کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت تفاوت‌های جنسیتی در بیماری‌های روانی را به صورتی منسجم و سازمان‌یافته بررسی کرده است.

هر فصل از کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت به ابعاد جنسیتی اضطراب و یکی از اختلال‌های مربوط به آن مثل: اختلال اضطراب فراگیر، هراسی، اضطراب اجتماعی، اختلال وسواس فکری-عملی و اختلالات همراه با آسیب و استرس می‌پردازد. همچنین فصل‌هایی از کتاب به اختلالات اضطرابی در زنان و مردان اختصاص دارد و بنیادهای ژنتیکی، یافته‌های مربوط به تصویربرداری عصبی، هورمون‌های جنسی، آزمون‌های تشخیصی روان‌شناختی، ارزیابی بالینی، داروشناسی و روان‌درمانی هر یک از اختلالات به‌دقت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت نه‌تنها خوانندگان را از دانش جدید آگاه می‌کند، بلکه به آن‌ها در درمان بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی کمک می‌کند.

کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت در ۸ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: اختلال اضطراب فراگیر»، «فصل دوم: اختلال وحشت‌زدگی»، «فصل سوم: اختلال اضطراب اجتماعی»، «فصل چهارم: اختلال وسواس فکری- عملی»، «فصل پنجم: اختلالات مرتبط با وسواس فکری- عملی»، «فصل ششم: تروما و اختلالات مرتبط با استرس»، «فصل هفتم: اضطراب و اختلالات وابسته به آن در زنان»، «فصل هشتم: اختلالات اضطرابی و اختلالات مرتبط با آن در مردان»،

 خواندن کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به روان‌شناسان، درمانگران و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال اضطرابی و جنسیت

«زنی ۳۲ساله شکایت‌های پایداری از عصبی بودن، تحریک‌پذیری و ناتوانی در آرام‌شدن دارد. او پس از بازگشت از مرخصی زایمان پسرش که اکنون دو‌ساله است، به‌عنوان پرستار بخش تومورشناسی کار می‌کند. در طول شیفت‌های کاری به دلیل نگرانی دربارهٔ سلامتی پسرش طی روز، در تمرکز مشکل دارد. او حتی زمانی که کودک نزد پدر، یا پدربزرگ و مادربزرگ خود است، از تصادف‌کردن یا آسیب‌دیدن فرزندش نگران بوده و می‌ترسد. " اگر کودك به‌طرف خیابان بدود و با ماشینی تصادف کند، چه؟ اگر آن‌ها حین رانندگی در راه برگشت به خانه از مهدکودک تصادف کنند، چه؟" به همین جهت او دائماً گوشی خود را وارسی می‌کند، یا با والدین خود تماس می‌گیرد تا از روبه‌راه بودن همه چیز اطمینان یابد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان