دانلود و خرید کتاب دایاسپورا کوین کنی ترجمه مسعود آقائی ساداتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایاسپورا اثر کوین کنی

کتاب دایاسپورا

معرفی کتاب دایاسپورا

کتاب دایاسپورا نوشتهٔ کوین کنی و ترجمهٔ مسعود آقایی ساداتی و پیمان حقیقت طلب است. انتشارات میراث اهل قلم این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مقدمه‌ای بسیار کوتاه.

درباره کتاب دایاسپورا

«دایاسپورا» مفهومی است که برای مهاجران از هر نوع به کار می‌رود. کتاب دایاسپورا (Diaspora) به قلم یک استاد رشتهٔ تاریخ و نیز مطالعات ایرلند در دانشگاه نیویورک آمریکا نوشته شده است. این کتاب که شش فصل دارد، در سال ۲۰۱۳ میلادی و در مجموعهٔ مختصر و مفید دانشگاه آکسفورد منتشر شد. کتاب «دایاسپورا: مقدمه‌ای بسیار کوتاه» به بررسی منشأ، معنا و کاربرد این مفهوم کلیدی در مطالعات مهاجرت، با اشارهٔ خاص به تاریخ یهودیان، ارامنه، آفریقایی‌ها، ایرلندی‌ها و آسیایی‌ها پرداخته است. این کتاب نگاه آماری ندارد و یک مفهوم بسیار مهم در مطالعات مهاجرت را به‌شیوه‌ای روشن و دقیق معرفی کرده است؛ ازاین‌رو باتوجه‌به گسترهٔ مفاهیمی که در کتاب مطرح شده، نمی‌توان برای آن تاریخ انقضا قائل شد و مباحث مطرح‌شده در آن چهارچوب نظری فوق‌العاده‌ای برای توضیح بسیاری از مسائل روز را فراهم کرده است. کوین کنی از مثال‌های تاریخی فراوانی برای بسط مفهوم دایاسپورا بهره گرفته و کارکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دایاسپورا را شرح داده است.

خواندن کتاب دایاسپورا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد معنا و مفهوم و کاربرد دایاسپورا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دایاسپورا

«وقتی بحث در مورد فرآیند مهاجرت است، مفهوم دایاسپورا می‌تواند دو پیامد کاملاً متفاوت داشته باشد. پیامد اول آن این است که مفهوم دایاسپورا تمامی تمایزات اجتماعی و مادی را نادیده گرفته و همهٔ افراد گروه مهاجر موردنظر را بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های آن‌ها با هم و صرفاً بر اساس محل تولد یکسان در نظر می‌گیرد. عباراتی مانند «دایاسپورای ایرلندی‌ها» یا «دایاسپورای ایتالیایی‌ها» اغلب به همهٔ ایرلندی‌هایی اشاره دارد که فارغ از شرایط و ماهیت مهاجرت‌شان، همراه با خاندان خود از ایرلند یا ایتالیا مهاجرت کردند. وقتی از دایاسپورا به این صورت استفاده می کنیم، این مفهوم قابلیت همگن‌سازی زیادی پیدا می‌کند. پیامد دیگری که استفاده از این مفهوم به این شکل دارد، این است که تمام تجربه‌های مهاجرت آن گروه را از زاویهٔ دید احساسی‌ترین رخداد مهاجرتی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد، مثل به اسارت گرفته شدن توسط بابلی‌ها، تجارت بردگان در آن سوی اقیانوس اطلس، قحطی ایرلندی‌ها، به بیگاری گرفتن هندی‌ها و نسل‌کشی ارامنه. البته مهاجرت‌های مختلف به ندرت یک‌شکل هستند. چرا که مردمی که با همدیگر یک مکان را در یک زمان ترک می‌کنند می‌توانند برای دلایل کاملاً متفاوت این کار را انجام داده باشند. حتی در زمان‌هایی هم که دشواری‌های شدید سیاسی یا  فجایع اجتماعی رخ می‌دهد، همهٔ افرادی که کشور را ترک می‌کنند مجبور به این کار نیستند. از همهٔ این‌ها مهم‌تر اینکه هویت مهاجرت هر گروه به طرز قابل توجهی در طول زمان تغییر می‌کند. با نگاهی نقادانه می‌توان گفت که دایاسپورا دقیقاً برای تشخیص این‌گونه از تمایزها ابزار بسیار قدرتمندی است. چرا که مفهوم دایاسپورا می‌تواند تفاوت گونه‌های مختلف را نه فقط بین گروه‌های مختلف مهاجر بلکه در درون خود گروه‌ها نیز آشکار کند. با این نگاه به جای این که دایاسپورا را صرفاً یک لغت هم‌معنی با مهاجرت بدانیم، با کمک این مفهوم می‌توانیم ویژگی‌های خاصی از مهاجرت و دنیایی را که مهاجرت خلق می‌کند درک کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۵۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان