دانلود و خرید کتاب ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب) دن هیث ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب) اثر دن هیث

کتاب ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام (خلاصه کتاب) نوشتهٔ دن هیث و چیپ هیث و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. روش ماندگارسازی ایده‌ها در این کتاب آمده است.

درباره خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام

خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه می‌توان با ارائه متفاوت ایده، آن را تبدیل به ایده‌ای ماندگار کرد؟

با مطالعه این خلاصه کتاب می‌آموزید: ایده‌ها هرچقدر هم فوق‌العاده باشند اما دلیلی بر موفقیت آنها نیست. حتی اکثر اوقات تفکرات و راهکارها هرچقدر هم با ارزش باشند هیچ وقت شناسایی نمی‌شوند و گوشه خانه یا دفتر ما خاک خواهند خورد!

متاسفانه در حالی ایده‌های باارزش دچار بی مهری می‌شود که ایده‌هایی بسیار بی‌ارزش همچون شایعات و افسانه‌های خیابانی با سرعت زیادی بیم مردم دهان به دهان می‌شوند. سوال پیش می‌آید چرا این قبیل داستان‌ها خیلی زود میان مردم پخش می‌شوند؟ چرا ریشه‌کن کردن این قبیل شایعات آنقدر سخت است؟

خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام به بیان راه و روش‌هایی می‌پردازد که می‌توان با استفاده از آن‌ها احتمال موفقیت شدن و همگانی کردن ایده‌های باارزش خود را افزایش دهیم.

خواندن خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب ایده عالی مستدام

«یک ایده ماندگار باید ساده باشد

همه افراد تمایل دارند تا ایده خود را با جزئیات کامل و تا جای ممکن مبسوط توضیح دهند.

توضیح دادن یک ایده به‌طور کامل، بسیار وسوسه‌انگیز است. اما زمانی که صحبت از ماندگاری ایده می‌شود، ارائه جزئیات بیشتر می‌تواند در برخی مواقع مضر باشد.

پس بهتر است ارائه ایده مدنظرتان را به یک بیانیه کوتاه و ساده خلاصه کنید. هر چقدر جزئیات بیشتری بدهید، به فراموشی این جزئیات به همراه ایده اصلی کمک می‌کنید. یک بیانیه ساده باعث می‌شود که ایده اصلی، ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر شود.

اما این گفته بدین معنا نیست که با این‌کار ایده اصلی را خراب کنیم.

هنر ساده‌سازی در این است که بتوانیم ایده اصلیِ پیام را در یک لفافه قابل‌درک برای همه قرار دهیم.

این کار می‌تواند به طرز شگفت‌آوری دشوار باشد، اما برای ایجاد ایده‌هایی که در خاطر می‌مانند لازم است.

یک مثال بسیار خوب از دنیای تجارت می‌تواند شعار هواپیمایی سات‌وست باشد: «هواپیمایی ارزان‌قیمت.»

یک بیانیه جذاب مانند این، در خاطر افراد باقی می‌ماند. ولی ارائه جداول مقایسه قیمت‌های این هواپیمایی و رقبای آن فوراً فراموش شده و در برانگیختن توجه و تأثیرگذاری روی مخاطبین شکست می‌خورد.

یک ایده ماندگار، باید غیرمنتظره باشد!

مغز انسان دوست دارد در هر موقعیت ممکن، خودش را روی حالت هدایت خودکار قرار داده و انرژی ذخیره کند. با این کار به اطلاعات اجازه می‌دهد بدون به خاطر سپرده شدن، به‌سرعت از آن عبور کنند.

مغز این کار را ناخودآگاه و با استفاده از تکنیک نادیده‌گرفتن چیزهای آشنا یا قابل‌انتظار انجام می‌دهد.

اما هنگامی که مغز ما با اطلاعات غیرمنتظره روبه‌رو می‌شود، از حالت هدایت خودکار خارج‌شده و بر روی موضوع متمرکز می‌شود. به‌عبارت‌دیگر اطلاعات غیرمنتظره تمام توجه ما را به خود جلب خواهد کرد.

یک مهماندار هواپیما را تصور کنید که در حال ارائه اطلاعات ایمنی قبل از پرواز است. مسافرینی که اغلب با هواپیما سفر می‌کنند، تمام این اطلاعات را از بر بوده و مسلما توجهی به صحبت‌های مهماندار نخواهند کرد.

اما اگر مهماندار به‌طور ناگهانی از روند معمول توضیح مسائل ایمنی خارج‌شده و بگوید: «درحالی‌که شاید پنجاه راه مختلف برای جداشدن از شریک زندگی‌تان داشته باشید، تنها یک راه برای خروج از این هواپیما خواهید داشت.» می‌تواند توجه همه مسافرین را به خود جلب کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

حجم

۱۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان