دانلود و خرید کتاب آماتور هال هارتلی ترجمه مجید اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آماتور

کتاب آماتور نوشتۀ هال هارتلی با ترجمۀ مجید اسلامی در نشر نی به چاپ رسیده است. این کتاب شامل دو فیلم‌نامه با نام‌های آماتور و اشتیاق ماندگار به قلم هال هارتلی، فیلم‌ساز پست‌مدرن اهل آمریکا است.

درباره کتاب آماتور

آماتور و اشتیاق ماندگار عنوان دو فیلم‌نامه‌ای هستند که هال هارتلی، فیلم‌ساز آمریکایی نوشته است. هارتلی یکی از فیلم‌سازان پیش‌روی معاصر در آمریکا است که در این ژانر و به‌ویژه دیالوگ، صاحب سبک است. فیلم‌نامه‌های هارتلی برای مخاطبان جذاب و تکان‌دهنده هستند. زبان دیالوگ‌ها دووجهی است و در عین اینکه واقع‌گراست جنبۀ تغزلی نیز دارد. چنان‌که زبان شخصیت‌ها نشانه‌ای برای تمایز جایگاه اجتماعی آن‌هاست.

فیلم‌نامه‌های هارتلی به سبک پست‌مدرن هستند و او به‌شیوۀ پست‌مدرن‌ها سنت‌های سینمایی گذشته را در آثارش روح و طراوتی تازه بخشیده است. سینمای هارتلی هم جذابیت‌های سینمای کلاسیک آمریکا را دارد و هم جلوه‌ای از سینمای روشنفکرانۀ اروپاست در عین اینکه تصویری واقعی از جامعۀ امروز آمریکا دارد. دو فیلم‌نامۀ آماتور و اشتیاق ماندگار به‌دلیل حجم کم در یک مجلد قرار گرفته و ترجمه شده‌اند.

خواندن کتاب آماتور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران فیلم‌نامه‌های سینمایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آماتور

«خارجی. حیابان کابلستون. صبح

باران می‌آید. مردی ۳۳ ساله، توماس، وسط خیابانی خلوت و قدیمی دراز کشیده. مرده. زن جوانی، سوفیا، از گوشه‌ای ظاهر می‌شود، از نفس‌افتاده و وحشت‌زده. با احتیاط به توماس نزدیک می‌شود. زیر سر او گودالی حون درست شده و سوفیا وقتی با پا بدن او را لمس می‌کند، لختی مرگ او را تشخیص می‌دهد و عقب می‌کشد. دوروبر او را می‌پاید که مبادا کسی در این حال دیده باشدش، اما کسی نیست. ازنو نگاهی به توماس می‌اندازد و دستش را روی دهان می‌گذارد. می‌لرزد، برمی‌گردد و می‌دود، به‌سمت انتهای خیابان...

عنوان‌بندی

در خیابان، باد بر هیکل پهن‌شده بر زمین توماس می‌وزد و آب باران در جوی باریکی بر او روان است. اما به‌ناگاه چشمانش باز می‌شود. آهسته سرش را می‌گرداند و هردو سو را نگاه می‌کند. این کارش دردناک است، دستش را روی سرش می‌گذارد. اما این نیز دردناک است. برای بلندشدن سینه را جلو می‌دهد و دست‌آخر می‌نشیند روی لبۀ پیاده‌رو و پایین و بالای خیابان را نگاه می‌کند.

ایزابل [خارج از قاب] «و این مرد خواهد مرد... خواهد مرد. عاقبت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۸۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان