دانلود و خرید کتاب نهادگرایی و جهانی شدن عباس مصلی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهادگرایی و جهانی شدن اثر عباس مصلی نژاد

کتاب نهادگرایی و جهانی شدن

معرفی کتاب نهادگرایی و جهانی شدن

کتاب الکترونیکی «نهادگرایی و جهانی شدن» نوشتهٔ عباس مصلی نژاد و مجید جهانی در انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. تدوین این کتاب نتیجۀ ۸ سال تدریس مداوم موضوع‌های مربوط به اقتصاد سیاسی جهانی و مدیریت نهادهای بین‌المللی است.

درباره کتاب نهادگرایی و جهانی شدن

در روند جهانی‌شدن ۴ عنصر اصلی ساختار جهانی با تغییراتی روبه‌رو می‌شود. علاوه‌بر آن، چگونگی تعامل این ۴ عنصر با یکدیگر نیز دگرگون می‌شود. این عناصر شامل بازیگران ساختار جهانی، ساختار نظام جهانی، فرایند کنش ساختار جهانی و همچنین طبیعت نظام جهانی است.  هریک از این عناصر و بازیگران در تبیین گفتمان‌های جهانی‌شدن نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای دارند. در این پژوهش، گفتمان‌های بومی در ارتباط با جهانی‌شدن نیز مورد توجه قرار گرفته است. به‌طور طبیعی در این ارتباط می‌توان به رویکردهایی اشاره داشت که با گفتمان مقاومت در برابر جهانی‌شدن و همچنین گفتمان‌ستیز با جهانی‌شدن پیوند دارد. در تنظیم این کتاب از مقاله‌ها و کتاب‌های گوناگونی استفاده شده که بخشی از آن حاصل تلاش پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد بین‌الملل، سیاست بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی است. ۱۳ فصلی که کتاب نهادگرایی و جهانی‌شدن را تشکیل می‌دهند عبارت‌اند از:

فصل اول: مفاهیم، حوزه‌ها و فرایند تکامل جهانی‌شدن

فصل دوم: روند تکامل نهادی، ساختاری و کارکردی جهانی‌شدن

فصل سوم: جهانی‌شدن و تحول در دولت وستفالیا

فصل چهارم: نیروهای محرک جهانی‌شدن و ساختار جهانی

فصل پنجم: نشانه‌ها و سازوکارهای کنش تعاملی بازیگران در روند جهانی‌شدن

فصل ششم: رهیافت‌های تحلیل سازمان، فرایند و نهادهای جهانی‌شدن

فصل هفتم: نقش هنجارهای امنیتی در ساختار جهانی

فصل هشتم: فرهنگ جهان‌میهنی و فرایند تکامل جهانی‌شدن

فصل نهم: سرمایهٔ اجتماعی و جهانی‌شدن

فصل دهم: تأثیر بازارهای منطقه‌ای بر روند جهانی‌شدن

فصل یازدهم: کارکرد ساختار سرمایه‌داری در فرایند جهانی‌شدن

فصل دوازدهم: نقش اتحادیه‌های اقتصادی فرامنطقه‌ای در روند جهانی‌شدن

فصل سیزدهم: پیامدهای جهانی‌شدن در محیط منطقه‌ای و اقتصاد بین‌الملل

کتاب نهادگرایی و جهانی شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران علوم سیاسی وروابط بین‌الملل پیشنهاد می‌شود.

درباره انتشارات دانشگاه تهران

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان