دانلود و خرید کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک فرهاد عسگری منش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک اثر فرهاد عسگری منش

کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک

معرفی کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک

کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک نوشتۀ فرهاد عسگری منش و سمیه پاک نهاد است. انتشارات فروغ سیمرغ این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک

کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک از پنج فصل تشکیل شده و روش آموزش درست نقاشی به کودکان و مزایای آن را بیان می‌کند. در هر فصل به یک مبحث مرتبط به کودکان و نقاشی پرداخته شده است. در فصل اول دربارۀ کلیات نقاشی صحبت شده است. در فصل دوم از مزایای مهارت نقاشی‌کردن کودکان سخن گفته شده است. در فصل سوم سیر مراحل نقاشی کودکان توضیح داده شده و در فصل بعدی به تفسیر و معانی نقاشی کودکان پرداخته شده و در نهایت در فصل آخر از رابطۀ شخصیت کودکان و نقاشی‌هایی که می‌کشند، سخن گفته شده است.

خواندن کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدینی که دوستدار رشد و توسعۀ خلاقیت کودکانشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقاشی و افشای راز درونی کودک

«نقاشی کودک گاه به‌مثابه بازی اوست گاه به‌مثابه زبان اوست و گاه به‌مثابه تفکر نمادین اوست یعنی همان فرایندی که خاستگاه زبان و نقاشی و تصویر ذهنی است. لوگه نقاشی را نوعی بازی می‌داند. از نظر او حتی در نقاشی‌های اولیه گرچه کودک هر شکلی را همسان با همان چیز نمی‌کند که الگوی نقاشی، اوست در فرایند آن، تقلید تطبیق و همسازی با واقعیت وجود دارد. نقاشی گاه آماده‌سازی است و گاه محصول آمادگی به‌هرتقدیر میان تصویر ترسیمی و تصویر درونی که لوگه از آن به الگوی درونی تعبیر می‌کند روابط متقابل متعدد وجود دارد، زیرا هر دو از تقلید ناشی می‌شوند در مراحلی که پیاژه برای رشد به طور اعم و به‌تبع آن رشد زبان قائل است، نقاشی جایگاه ویژه دارد.

دوره پیش مفهوم که یکی از مراحل دوره پیش عملیاتی در مراحل رشد پیاژه بوده که دارای پنج کارکرد است. نقاشی، حدفاصل بازی نمادین و تصویر ذهنی است و تقریباً در دوسالگی یا دو سال و نیمگی ظاهر می. شود در آغاز این دوره کودک فقط خط‌هایی در هم می‌کشد یا به‌اصطلاح خط‌خطی می‌کند؛ ولی پس از مدتی موضوعی می‌یابد و جزئیات آن را می‌کشد. در واقع نقاشی در مرحله‌ای از رشد کودک نقش زبان او را بازی می‌کند و مانند تقلید غیابی، تصویر ذهنی و بازی‌های نمادین محصول یک سلسله فرایند پیچیده ذهنی است که در تکاملی‌ترین مرحله آن بروز زبان جای دارد؛ بنابراین زبان و نقاشی از قانون‌مندی‌های مشابهی در رشد تبعیت می‌کنند.

پیدایش روح نقش نگاری پیدایش انگیزه برای کشیدن شکل‌های مختلف با عوامل رشد عضلانی و عصبی کودکان ارتباط مستقیم دارد تکامل نقش نگاری نزد کودکان طی پنج مرحله صلی صورت می‌گیرد که به ترتیب عبارت‌اند از اثر یا خط نامشخص، خط مشخص یا اشکال هندسی در هم طرح یا در کنار هم قرارگرفتن چند شیء و بالاخره اجتماع چندین شکل مختلف و تصویرنگاری. درهرحال این پیشرفت به صورتی کاملاً منطقی انجام می‌گیرد و مرحله بعدی همیشه ترکیبی است از علائم مراحل قبلی یکی از مسائل کلی در هنر نقاشی آموزش کودکان در زمینه توجه و دقت به واقعیت‌های محیط زندگی و آشنایی با خاطرات بصری و بالابردن حس توجه و قدرت تشخیص در آنان است که در نتیجه رشد سیستم بصری کودک را سبب می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان