دانلود و خرید کتاب بترس و اقدام کن روث سوکاپ ترجمه الهام حافظی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بترس و اقدام کن اثر روث سوکاپ

کتاب بترس و اقدام کن

نویسنده:روث سوکاپ
ویراستار:گودرز پایکوب
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بترس و اقدام کن

کتاب بترس و اقدام کن نوشتهٔ روث سوکاپ و ترجمهٔ الهام حافظی و ویراستهٔ گودرز پایکوب است و کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است. پیداکردن شجاعت روبه‌روشدن با ترس‌ها، غلبه بر دشواری‌ها و ساختن زندگی‌ای که عاشقش هستید، تنها در این کتاب.

درباره کتاب بترس و اقدام کن

ترس موضوع جالبی است. یکی از بنیادی‌ترین غرایز انسانی ماست که قرار بوده از ما در برابر خطراتی که ممکن است به ما آسیب برسانند، محافظت کند و زمانی که تهدیدی قریب‌الوقوع می‌شود، ما را به اقدام کردن در برابر آن وا دارد. ترس ما برای محافظت از ما طراحی شده است و جالب اینکه، نبود ترس در موقعیت‌های خطرناک، درحقیقت می‌تواند نشانهٔ وجود نوعی بیماری روانی باشد. بنابراین، لازم است بترسیم.

بااین‌حال همین ترس می‌تواند مثل زنجیری نامرئی دست و پای ما را ببندد و مانع از حرکت ما در مسیر زندگی‌مان شود. ترس به‌جای محافظت از ما، فلجمان می‌کند و عملاً نمی‌گذارد به جلو حرکت کنیم، نمی‌گذارد از حاشیهٔ امن خود بیرون برویم و ریسک کنیم، نمی‌گذارد شجاعت دنبال کردن رؤیاهایمان را داشته باشیم و زندگی دلخواه خود را بسازیم.

«بترس و اقدام کن» قرار است ابزاری کاربردی و راهنمایی باشد تا به شما کمک کند با ترس‌های خود روبه‌رو شوید، بر مشکلات غلبه کنید و از همه مهم‌تر زندگی دلخواهتان را بسازید. این کتاب با الهام‌بخشی، به شیوه‌ای عملی و البته گاهی نه‌چندان شیرین شما را به چالش می‌کشد تا باورهای محدودکنندهٔ خود را که احتمالاً دست و پای شما را بسته‌اند، زیر سؤال ببرید و به شما انگیزه می‌دهد تا تغییرات لازم برای حرکت کردن رو به جلو و در مسیر تحقق اهداف و رؤیاهایتان را در خود ایجاد کنید.

سفر ما در بخش اول کتاب با شناسایی هفت الگوی اصلی ترس و اینکه هر الگو چگونه خودش را در زندگی ما آشکار می‌کند، شروع می‌شود. در این بخش با الگوی اصلی ترس خود آشنا می‌شوید و می‌بینید این ترس‌ها با چه روش‌هایی مانع پیشرفت شما می‌شوند و حتی می‌توانید ببینید این الگوها چگونه خودشان را در زندگی اطرافیان شما نشان می‌دهند. این همان‌جایی است که شما کشف می‌کنید برای پیشبرد اهدافتان باید روی چه مسائلی تمرکز کنید. تشخیص‌دادن الگوی اصلی ترس و شناسایی ویژگی‌های آن در خودمان و یا حتی در دیگران بسیار جالب است. فراموش نکنید مهم نیست الگوی اصلی ترس شما کدام است، همیشه اقداماتی برای رهایی از بند ترس‌ها وجود دارد و خبر خوش اینکه قرار است در این کتاب با این اقدامات آشنا شوید.

در بخش دوم با اصول شجاعت آشنا می‌شوید. این اصول شامل هفت باور اصلی هستند که به‌کارگرفتن آنها می‌تواند ذهنیت شما را عوض کند تا شجاعت ایجاد تغییراتی را پیدا کنید که تا قبل از این غیرممکن به‌نظر می‌رسیدند.

و درنهایت در بخش سوم با عنوان شجاعت در عمل، با چند ابزار کاربردی آشنا می‌شوید که با استفاده از آنها می‌توانید تغییرات واقعی و قابل‌مشاهده‌ای در خود ایجاد کنید.

خواندن کتاب بترس و اقدام کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید از ترس‌های خود فراتر روید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب بترس و اقدام کن

«آلیس همیشه دوست دارد همه‌چیز همین‌طور باشد که هست. او درمورد نحوهٔ لباس‌پوشیدنش، مدل موهایش و دکوراسیون منزلش بسیار دقیق و حساس است. برای او مهم است که همه‌چیز «درست» باشد، حتی اگر همیشه نتواند توضیح بدهد «درست» دقیقاً یعنی چه؟ او گاهی ساعت‌ها در حال کلنجاررفتن با جزئی‌ترین چیزهاست. مثلاً بارها لباس‌ها، کفش‌ها یا زیورآلاتش را عوض می‌کند یا یک گلدان یا یک قاب‌عکس را چندین بار در اتاق جابه‌جا می‌کند تا مطمئن شود که همه‌چیز کاملاً «درست» است.

درست انجام‌دادن کارها موضوعی است که اصولاً نقش پررنگی در زندگی آلیس دارد. حقیقت این است که حتی فکر اشتباه کردن چنان او را وحشت‌زده می‌کند که گاهی به کل دست به انجام هیچ کاری نمی‌زند. برای جبران این ترس او معمولاً کارها را زودتر از موعد شروع می‌کند تا بتواند به خودش تا آنجا که می‌تواند زمان بدهد، چراکه او می‌داند تا آخرین لحظه در حال کلنجاررفتن با جزئیات خواهد بود تا همه‌چیز دقیقاً آن‌طور باشد که از نگاه خودش «درست» است.

در دوران تحصیل، او همیشه در تلاش بود تا از کارهای مدرسه پیشی بگیرد، گاهی حتی قبل از آنکه معلم تکلیفی بدهد او شروع به انجام‌دادن آن کرده بود. بااین‌حال، او همیشه تکالیفش را درست در لحظهٔ آخر تحویل می‌داد، گاهی حتی شب تا صبح بیدار می‌ماند تا همه‌چیز را دوباره و دوباره بررسی کند و اگر لازم بود تغییراتی به وجود بیاورد تا درنهایت همه‌چیز کاملاً بی‌نقص شود. گاهی هم به‌خاطر همین مسئله چنان وحشت‌زده می‌شد که انجام‌دادن تکالیفش را بدون اینکه بداند دقیقاً تا کی، به تعویق می‌انداخت.

آلیس در حال حاضر طراح گرافیک یک شرکت استارت‌آپ قهوه است که با سرعت زیاد رشد می‌کند. او کارش و البته قهوه را دوست دارد، بااین‌حال فکر می‌کند کارش خیلی استرس‌آور است. این کمپانی به‌سرعت در حال رشد است و این یعنی تقریباً تمام پروژه‌های مربوط به آلیس باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل داده شوند و این موضوع برای آلیس ایجاد استرس می‌کند، چراکه او به‌اندازه‌ای که دلش می‌خواهد زمان در اختیار ندارد. مدیر او هیچ فکر نمی‌کند که آلیس تقریباً هر شب تا نزدیک صبح بیدار می‌ماند تا جزئیات طراحی‌هایش را ویرایش و اصلاح کند و بتواند به‌موقع آنها را تحویل دهد. این بی‌خوابی، تغییرات دائمی و سریع شرکت و فشار شدیدی که آلیس برای کامل و بی‌نقص بودن به خودش وارد می‌کند کم‌کم او را از پا در می‌آورد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شنیدن این موضوع که بسیاری از افراد احساس می‌کنند در حاشیهٔ زندگی خودشان نشسته‌اند و می‌ترسند پا به میدان بگذارند، می‌ترسند اشتباه کنند، می‌ترسند دیگران را ناامید کنند، می‌ترسند شکست بخورند یا دیگران به آنها بخندند فاجعه‌بار است. آنها می‌دانند دوست دارند چه کاری در زندگی‌شان انجام دهند، اما به‌سادگی از آن می‌گذرند و دست‌به‌کار نمی‌شوند، چون می‌ترسند.
غَزال_ک

حجم

۲۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۷۰۰
تومان