دانلود و خرید کتاب دهش استیون پی. کچپل ترجمه جواد کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دهش اثر استیون پی. کچپل

کتاب دهش

معرفی کتاب دهش

کتاب دهش نوشتهٔ استیون پی. کچپل و ترجمهٔ جواد کریمی است و انتشارات دیدگاه کاوش و سازندگی (دُکسا) آن را منتشر کرده است. کشف ارزش‌های خود و کاربردی‌کردن آن‌ها به روشی داوطلبانه، در کتاب دهش.

دهش راهنمای خانواده‌ها در مسیر کار داوطلبانه است. این کتاب راهنمای ارزشمندی است تا بفهمید چطور می‌توانید وقت، مهارت‌های خاص و پول خود را به سازمان‌های تأثیرگذار ببخشید و تغییری در جهان رقم بزنید. مهم نیست فرزندان شما چند ساله هستند، چون ایده‌های عالی این کتاب برای شرکت‌دادن آن‌ها در کمک مالی یا کار داوطلبانه مفید است. این کتاب راه‌هایی برای خلق تجربیات و خاطرات عالی خانوادگی از طریق دهش گروهی می‌دهد.

درباره کتاب دهش

دهش یک کتاب راهنما است که کمکتان می‌کند راه‌هایی را کشف کنید که با کار داوطلبانه و کمک مالی به دیگران یاری رسانید. این کتابی نیست که یک نفس بخوانید، بلکه باید هفته‌ها و ماه‌ها همراهتان باشد تا ارتباط عمیقی با اشتیاق درونی خود پیدا کنید. در این کتاب تمرین‌هایی نیز هست که به شما کمک می‌کند مسائلی را بیابید که بیشترین اهمیت را برایتان دارد و بفهمید چطور می‌توانید از مهارت‌ها و وقت خود برای رفع آن‌ها استفاده کنید. دهش همچنین می‌تواند برای ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر ابزار مهمی باشد و شاید حتی با میراث سخاوت که نسل‌های قبلی به جا گذاشته‌اند ارتباط بگیرند. بعضی از تمرین‌های این کتاب شامل گفت‌وگو با اعضای خانواده است، اما اگر این کتاب را به‌تنهایی می‌خوانید می‌توانید از فکر کردن به پاسخ پرسش‌ها بهره ببرید.

فصل‌های کتاب از این قرار هستند:

فصل ۱

یک مقدمهٔ پایه‌ای است از نظرات کچپل دربارهٔ بخشش، اهمیتش و آنچه قرار است از این کتاب بیاموزید. چند انگیزهٔ متفاوت برای کمک‌کردن و بهانه‌های کمک‌نکردن، و اینکه چطور درک خودتان (یا فرزندتان) از کمک‌کردن در طول عمر تغییر خواهد کرد.

فصل ۲

توضیحی است دربارهٔ مزایای فعالیت خانوادگی و خط‌مشی‌هایی برای گفت‌وگوها، گوش‌دادن و یادگیری که در حین این روند به دست خواهید آورد.

فصل ۳

هر چیزی که برای شروع اولین تجربهٔ کار داوطلبانهٔ خود نیاز دارید، ازجمله مجموعه‌ای از پرسش‌ها برای مددرسانی به فکرکردن دربارهٔ کاری که می‌خواهید بکنید (همراه با نگاهی واقع‌بینانه دربارهٔ آنچه می‌خواهید دهش کنید) و راهنمایی دادن برای یافتن پروژه‌های ممکن.

فصل ۴

پرسش‌هایی برای کمک به شفاف‌سازی تفکر شما دربارهٔ دهش پول، با خط‌مشی‌های مختلفی که باید مدنظر قرار دهید، مثل اینکه چقدر می‌خواهید کمک کنید، چطور آن را تقسیم کنید و دهش ناشناس را ترجیح می‌دهید یا خیر. نظراتی دربارهٔ دو گروهی که کمک می‌خواهند و برخورد با آن‌ها ساده نیست: بستگان و متکدیان.

فصل ۵

ملاحظاتی برای شرکت‌دادن کودکان در پروژه‌های دهش، به همراه ایده‌های متناسب با سن کودکان و نوجوانان از پنج تا هجده سال. اطلاعاتی دربارهٔ تعطیلات داوطلبانه و سال فراغت.

فصل ۶

به کودکان بیاموزیم به اشتراک گذاشتن منابع مالی با افراد نیازمند اهمیت دارد، مثلاً به مناسبت تولدش مقداری از هدیه‌اش را به خیریه بدهد، این‌ها برای تشویق کودکان به دهش ایده‌های خوبی است.

فصل ۷

با پرسش‌هایی برای کشف اشتیاق دهش خود، کار داوطلبانهٔ فعلی‌تان را ارزیابی کنید، و آنچه شما و خانواده‌تان را وادار می‌کند به تفکر بیشتر دربارهٔ آرمانی که برایتان مهم‌تر است. یک تمرین اولویت‌بندی است برای کمک به تخصیص زمان کار داوطلبانه، همچنین ارزیابی مهارت‌ها یا تمایلات برای اینکه بدانید چطور باید رضایت حاصل از کار داوطلبانه را به اوج برسانید.

فصل ۸

مجموعه‌ای از الگوهایی است که می‌توانید برای تفکر خلاقانه دربارهٔ تغییری مهم در آرمان‌هایی که برایتان مهم هستند به کار بگیرید.

فصل ۹

راهبردی است برای یاری‌رسانی به شما، در یافتن سازمان‌هایی که در حوزهٔ آرمان شما کار می‌کنند و دربارهٔ معیارهای مناسب (و نامناسب) در ارزیابی تأثیر آن سازمان‌ها توضیح می‌دهد. فهرستی ارائه می‌دهد از مسائلی که در انتخاب سازمان مناسب باید به آن‌ها دقت کنید؛ همچنین راهنمایی است دربارهٔ اینکه آیا باید سازمان خیریه خودتان را ایجاد کنید یا نه.

فصل ۱۰

رضایت شما از راهبرد کار داوطلبانه‌تان به‌مرورزمان را ارزیابی می‌کند.

فصل ۱۱

هدیه‌های مالی که از روی بخت‌واقبال داده می‌شود:

هدایای مشابه (یک کارفرما چیزی را پیشنهاد می‌دهد که مطابق سلیقهٔ شماست، یا شما از بخشندگان دیگر الهام می‌گیرید.) راه‌کارهایی می‌دهد برای به حداکثر رساندن مزایای مالی که شما اهدا می‌کنید، از جمله وجوه کمک‌کننده (DAFs) مانند دادن اتومبیل یا خدمات‌رسانی حرفه‌ای شما؛ برنامه‌ریزی املاک برای هدایا پس از مرگ شما؛ و گزینه‌هایی برای بخشش ثروتمندان اضافه می‌کند.

فصل ۱۲

یک خلاصه، همراه با زمانی برای تفکر و جشن‌گرفتن.

جملاتی که در ستایش دهش گفته شده‌اند:

«دهش سفری است که مقصدش رضایت شخصی عمیق‌تر است. کتاب کچپل نکات عملی و سؤالات تفکر برانگیز را با هم ترکیب می‌کند تا مسیر دهش خودتان را بیابید.»

الکس کانتز، رئیس و مدیرعامل بنیاد گرامین

«دهش سرمشقی در ارائهٔ اطلاعات عملی است که به داوطلبانه و بشردوستان بالقوه نشان می‌دهد که چطور مسیری را برنامه‌ریزی کنند که ضمن کمک به دنیا، به رضایت شخصی برسند.»

باب گراهام، بنیان‌گذار و مدیر مالی ناماسته‌دیرکت

«هرکسی که به جد قصد دهش دارد یا می‌خواهد فرزندانی تربیت کند که در طول زندگی اهل دهش و بخشش باشند، باید این کتاب را بخواند. خیلی وقت‌ها حس می‌کنم دوست دارم به بقیه کمک کنم اما نمی‌دانم بهترین راه کمک چیست. دهش راهنمایی عمل‌گرا است تا شوق کمک را از قلب به دست‌ها منتقل کنیم. این کتاب راهبردها و فعالیت‌های فوق‌العاده‌ای برای دهش مؤثر فراهم می‌کند و شما را در روند خلق یک برنامهٔ دهش سرگرم‌کننده راهنمایی می‌کند. بعد از خواندن کتاب حس می‌کردم هم الهام گرفته‌ام و هم دانش شروع دهش را دارم.»

پاول لمب، مشاور خیریه و کارآفرین اجتماعی

«کتاب دهش کچپل راهنمایی عالی برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند کار داوطلبانه و کمک مالی را در کنار هم یاد بگیرند و جزئیاتی را بیان می‌کند که برای تعیین انتظاراتتان از هر گروه سنی در حین تعامل در خدمتی معنادار، به آن‌ها نیاز دارید. جادوی کار داوطلبانه با شرح جذاب خدمات و آموزش‌هایی برای الهام‌بخشی گفت‌وگوها و برنامه‌های خانوادگی جان می‌گیرد. دهش این گفت‌وگوهای گوش دادن و یادگیری را معرفی می‌کند تا به خلق چهارچوبی برای فرهنگ هم‌بستگی و تعامل خانواده کمک کند -فرهنگی که مهارت‌های کودکان را تقویت کرده و استقلال، مسئولیت‌پذیری و انگیزهٔ نوجوانان را هم بالاتر می‌برد. این کتاب الهام‌بخش را با دیگران به اشتراک بگذارید و دنیا را -خانواده به خانواده- تغییر دهید!»

لیف اریکسون، مدیر اجرایی، انجمن خدمات اجتماعی جوانان

خواندن کتاب دهش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیون کچپل

دکتر استیون کچپل، در دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد علوم رایانه خوانده و درنهایت دکتری خود را از دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۹۸ گرفت. کار پژوهشی او به شانزده مقاله در حوزه‌های تجارت الکترونیک، عوامل نرم‌افزاری، کتابخانه‌های دیجیتال، و تجربهٔ کاربری منجر شده است. او هم‌بنیانگذار ویویدنس، شرکت مدیریت تجربهٔ مشتریان اینترنتی در سال ۱۹۹۸ است و از زمان همکاری با کینوت سیستمز در ۲۰۰۴، در حوزه‌های رهبری فنی، رشد و ظرفیت‌های تحقیقاتی کار کرده است. او به‌عنوان محقق مهمان در برنامهٔ رؤیای دیجیتال رویترز به دانشگاه استنفورد برگشت و یک سال با مرکز فناوری بنیاد گرامین در حوزهٔ رشد سامانهٔ نرم‌افزار متن‌باز برای سرمایه‌گذاری خرد، میفوس، همکاری کرد. از سال ۲۰۰۵، به کار با شرکت‌های کوچک فناوری ادامه داده و به تحلیل داده‌ها، تعریف محصول و تحقیق و توسعه کمک کرده است. او با یک مرخصی بدون حقوق در سال ۲۰۱۱ توانست کتاب دهش، اولین کتاب خود را بنویسد.

محتوای دهش از تجربهٔ دکتر کچپل در همکاری با و کار داوطلبانه برای سازمان‌های خیریه به دست آمده است. اولین تجربیات کار داوطلبانهٔ او در سال‌های کودکی او در کنتیکات بودند که در گروه پیشاهنگی پسران و گروه‌های پیشاهنگی مشابه و همچنین در کلیسای منطقه فعالیت داشت. استفاده از ایده‌های کارآفرینانهٔ سرمایه‌گذاری استقراضی و اقتصاد کلان باعث شد بر توانمندسازی دیگران متمرکز شود و ضمن گفت‌وگوهایی با حامیان بخش متحدان مسیحی دانشگاه استنفورد (جایی که خودش در آن مدیر و رئیس هیئت رشد کمک‌ها بود) تأثیر دهش بر درک افراد از معنای زندگی‌شان را نشان داد. هدف از کتاب دهش آن است که افراد بیش‌تری را تشویق کند تا اشتیاق خود را یافته و دنبال کنند و هم‌زمان معنای زندگی خود را ارتقا داده، روابط خانوادگی را تقویت کرده و جهان را به جای بهتری تبدیل کنند.

دکتر کچپل در بی‌اریا سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب دهش

«آمریکایی‌ها مردم سخاوتمندی هستند. حفاظت از آزادی فردی و حفظ رفاه عمومی از اصول سازندهٔ جامعهٔ آمریکا هستند. مشارکت در گفت‌وگوهای عمومی، کار گروهی برای ایجاد آموزش جهانی، و تقسیم هزینه‌های ساختن و حفظ جاده‌ها، کتابخانه‌ها و فاضلاب در این کشور سابقهٔ طولانی دارند. حکومت دموکراتیک حافظ حقوق مردم است و رفاه مقدماتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

سنت سخاوت در آمریکا سنتی فردی‌تر است و منحصراً به دولت متکی نیست. ما در کنار هم هر سال میلیاردها دلار و میلیاردها ساعت کار داوطلبانه را صرف آرمان‌های غیرانتفاعی می‌کنیم. ما از رویدادهای هنری و فرهنگی، دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، مراکز مذهبی و تحقیقات پزشکی حمایت می‌کنیم. ما به حیواناتی که با آن‌ها بدرفتاری شده کمک و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و برای کشورهایی که از جنگ یا بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند غذا و کمک مالی می‌فرستیم. ما به بی‌خانمان‌ها پول می‌دهیم و برای ساختن سرپناه جدیدی برای آن‌ها هزینه می‌کنیم. ما به سازمان‌های مختلفی پول می‌دهیم که به بیماری‌های روانی و اعتیاد می‌پردازند و به سازمان‌هایی پول می‌دهیم که تلاش می‌کنند قانون و ساختار مالیاتی را به نحوی تغییر دهند که احتمال سروسامان گرفتن بی‌خانمان‌ها بیش‌تر شود. همچنین وقتمان را اهدا می‌کنیم: ما برای مردم خانه‌های جدید می‌سازیم؛ در مراکز بحران به تلفن‌ها جواب می‌دهیم؛ برای حمایت از قانون نامه می‌نویسیم؛ به دوستانمان آموزش می‌دهیم که چه آرمان‌هایی برایمان مهم است و حمایت آن‌ها را برای راه‌حل‌هایی که به نظرمان مؤثر هستند جلب می‌کنیم.

با به اشتراک گذاشتن چیزی که داریم، جهان جای بهتری می‌شود. شروع دهش این است که قدر نعمت‌هایی را که داریم، بدانیم، و بفهمیم عوامل مختلفی که ما روی آن‌ها کنترلی نداشتیم، برای رسیدن ما به این نعمت‌ها ضروری بوده‌اند. الگوی اصلی ما وابستگی متقابل است، نه استقلال. در دنیایی که حدود ۳ میلیارد انسان با درآمد ۲ دلار یا کمتر در روز زندگی می‌کنند، آمریکا مردم بسیار ثروتمندی دارد. من باور دارم که روند حمایت متقابل ما باعث می‌شود ملت قوی‌تری شویم. تمایل به کمک به یک همسایهٔ نیازمند یا کمک مالی به یک مرکز هنری، بخش حیاتی انسجام اجتماعی ما است. این دهش و دریافت کردن تاروپود بافت اجتماعی ما را می‌سازد و سرنوشت مشترکمان را به ما یادآوری می‌کند. همچنین این روند تمرینی است که باید مدام آن را تکرار کنیم وگرنه ممکن است گذشته را فراموش کنیم و به‌جای کمک به‌سوی خودخواهی و بی‌اعتمادی برویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۳۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۵۰۰
۲۷,۷۵۰
۵۰%
تومان