دانلود و خرید کتاب عصر فئودالیسم تیموتی لوی بیل ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر فئودالیسم اثر تیموتی لوی بیل

کتاب عصر فئودالیسم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عصر فئودالیسم

کتاب عصر فئودالیسم نوشتهٔ تیموتی لوی بیل و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب عصر فئودالیسم

کتاب عصر فئودالیسم در هفت فصل نوشته شده است. این کتاب به موضوعاتی مانند نخستین پادشاهان این عصر، افزایش تجارت در آن، آخرین روزهایش و زوال قدرت فئودالی پرداخته است. نویسنده توضیح داده است که قرون وسطی دورهٔ تغییراتی بزرگ بود. تمدن کلاسیک رومی عملاً از بین رفته بود و تمدن مدرن غربی تازه داشت شکل می‌گرفت. فئودالیسم یکی از عوامل بسیار مهم در شکل‌گیری این تمدن جدید بود، اما مانند تمدنی که به شکل‌گیری‌اش کمک کرد، پیوسته در حال تغییر و تحول بود. در زمانی که به‌طور کامل به نظام حکومتی تبدیل شد، جای خود را به پادشاهی‌های قدرتمند و اتحادیه‌های دولت‌شهرها در سرتاسر اروپا سپرد. در زمانی که بیشتر شوالیه‌ها به‌لحاظ منزلت اجتماعی از سربازان نخبه به اعضای طبقهٔ حاکم بدل شدند، ثروتمندترین و قدرتمندترین آن‌ها دست به کار به‌چنگ‌آوردن بیشترین قدرت سیاسی شد. در این باره بیشتر بخوانید.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «عصر فئودالیسم»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب عصر فئودالیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد عصر فئودالیسم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عصر فئودالیسم

«به همین ترتیب، فرمانروایان به اتکای به نجیب‌زادگان برای استخدام سرباز و گرد آوردن سپاه ادامه دادند. لردهای بزرگ هنوز واسال‌های شاه محسوب می‌شدند، اما اینک نجیب‌زادگان به جای استخدام سرباز به عنوان یک شرط سوگند فئودالی خود، این وظیفه را در ازای پرداخت نقدی عهده‌دار می‌شدند. در انگلستان اصطلاح جدید «کاپیتان» (سروان) غالباً به جای «واسال» به کار می‌رفت. هر کاپیتانی معمولا مسئول گردآوری «گروهان» ("company") سربازان خودش بود و بر اساس وسعت گروهان به او پول پرداخت می‌شد.

هر چند اکثر سربازانی که یک گروهان را تشکیل می‌دادند مزدور بودند و نه واسال، خود گروهان نوعی سپاه خصوصی باقی ماند. کاپیتان می‌توانست سپاهش را به هر کس که می‌خواست متعهد سازد. سندی که به چنین توافقی رسمیت می‌داد قرارداد دوجانبه نظامی نامیده می‌شد. نمونه زیر یک قرارداد نظامی است که در سال ۱۴۱۶ امضاء شده است. این قرارداد مؤید موافقت لرد هستینگز با تأمین سرباز برای هنری پنجم شاه انگلستان به منظور لشکرکشی به ماوراءبحار است. قرارداد اندازه و ترکیب سپاه، دوره خدمت و دستمزدی را که باید به افراد پرداخت شود مشخص می‌کند. هر چند این قرارداد نمایانگر روش تازه‌ای در تشکیل سپاه است، توجهش به «غنایم» و «خرید آزادی لردهای بزرگ» یادآور روزگار پیکارهای فئودالی است:

شوالیه‌های مذکور را سرور ما پادشاه استخدام کرده است تا در لشکرکشی ماوراءبحار که شخصاً عهده‌دار آن است او را همراهی کنند و در آن‌جا با نود سوار (از جمله خودشان) و هجده تیرانداز کاملا مسلح... برای یک ربع سال که از دوشنبه ۲۲ ژوئن آغاز می‌شود، به او در جنگ خدمت کنند. و هر یک از شوالیه‌ها روزی دو شیلینگ، و هر یک از سواران دیگر روزی یک شیلینگ، و هر یک از تیراندازان مذکور روزی نیم شیلینگ دستمزد خواهند داشت.

و در باب غنایم و اسارت لردهای بزرگ برای خرید آزادی آن‌ها... شاه سهم خودش را مطابق رسم روزگار کهن خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان