دانلود و خرید کتاب اخبار را پیگیری نکنید رولف دوبلی ترجمه سیندخت سرلک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخبار را پیگیری نکنید اثر رولف دوبلی

کتاب اخبار را پیگیری نکنید

معرفی کتاب اخبار را پیگیری نکنید

کتاب «اخبار را پیگیری نکنید» نوشتۀ رولف دوبلی و ترجمۀ سیندخت سرلک است و انتشارات آتیسا آن را منتشر کرده است. کتاب اخبار را پیگیری نکنید خوانندگان را از مضرات جدی اخبار و تأثیرات منفی آن در زندگی آگاه می کند.

درباره کتاب اخبار را پیگیری نکنید

دیجیتال‌سازی، اخبار را از یک سرگرمی بی‌خطر به‌نوعی سلاح کشتارجمعی تبدیل کرده است که هدف اصلی آن هم سلامت ذهن افراد است و آن‌ها باید نسبت به این مسئله آگاه شوند. رولف دوبلی، نویسندۀ کتاب معروف هنر شفاف اندیشیدن در سال ۲۰۱۳ برای صحبت دربارۀ کتابش به روزنامۀ گاردین دعوت شد اما در آنجا از او خواستند که دربارۀ یکی از مقاله‌هایش با موضوع اخبار صحبت کند که در وبسایتش منتشر کرده بود. روزنامۀ گاردین استدلال‌های دوبلی دربارۀ اخبار را به همراه نسخۀ کوتاه شدۀ مقالۀ اصلی «اخبار برای شما مضر است» چاپ کرد که تبدیل به یکی از پرمخاطب‌ترین مقالات سال شد.

کتاب اخبار را پیگیری نکنید بر اساس همان مقاله نوشته شده است اما مباحث بیشتري را در برمی‌گیرد؛ مانند دلایل بیشتر براي مضر بودن اخبار، تحقیقات بیشتر مبنی بر تأثیر خواندن اخبار و همچنین ارائۀ راهکارهایی براي کنارگذاشتن این عادت. خوانندگان با مطالعۀ این کتاب متوجه می‌شوند که کم‌کردن اخبار باعث چشمانی پرانرژی‌تر براي پرداختن به مسائل مهم‌تر زندگی و صرف وقت بیشتر برای خوشحال کردن خودشان خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب اخبار را پیگیری نکنید عبارت است از: «می‌توانستید صدای افتادن سوزنی را بشنوید»، «بخش اول: چطور اخبار را ترک کردم»، «اخبار برای ذهن مانند شکر براي بدن است»، «پرهیز سرسختانه»، «دورۀ سی‌روزه »، «راه آسان‌تر»، «اخبار بی‌فایده است»، «بخش دوم (یک آزمایش ذهنی): اخبار بی‌فایده است »، «اخبار از حوزۀ تخصصی شما خارج است»، «اخبار موجب ارزیابی‌های غلط از خطر می‌شود»، «اخبار موجب اتلاف وقت می‌شود »، «اخبار دید کلی ما به مسائل را مختل می‌کنند»، «اخبار برای بدنتان مضر است»، «اخبار به اشتباهات ما مهر تأیید می‌زنند»، «اخبار، سوگیری‌های پس‌نگری را شدت می‌بخشد»، «اخبار سوگیری دسترس‌پذیری را شدت می‌بخشد»، «اخبار، آتشفشان نظرات را فعال نگه می‌دارد»، «اخبار جلوی تفکر را می‌گیرد»، «اخبار ساختار مغزی‌تان را تغییر می‌دهد»، «اخبار شهرت جعلی می‌آفریند »، «اخبار ما را از آنچه هستیم کوچک‌تر می‌کند»، «اخبار ما را منفعل می‌کند»، «اخبار توسط روزنامه‌نگاران اختراع شده است»، «اخبار از انسان سوءاستفاده می‌کند»، «اخبار خلاقیت را می‌کشد»، «قانون استرجن: اخبار به ترویج موارد چرند می‌پردازد»، «اخبار به ما توهم همدلی می‌دهد»، «اخبار به تروریسم تشویق می‌کند»، «اخبار آرامش ذهنیتان را می‌گیرد»، «قانع نشده‌اید؟»، «پس دموکراسی چه می‌شود؟»، «اخبار موقع ناهار»، «آیندۀ اخبار»، «چه احساسی دارد؟» 

خواندن کتاب اخبار را پیگیری نکنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی، خودیاری و موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اخبار را پیگیری نکنید

«واقعیت این است که اخبار هم به اندازی الکل می‌تواند خطرناک یا حتی خطرناک‌تر باشد؛ چون غلبه بر موانعی که براي نوشیدن الکل برای خود قرار می‌دهیم سخت‌تر است یا اگر بخواهم واضح‌تر بگویم، برای نوشیدن الکل موانعی وجود دارد، اما برای خواندن اخبار نه‌تنها مانعی نیست، بلکه افراد به طور فعالانه برای خواندن آنها از خود اشتیاق نشان می‌دهند. برای دسترسی به الکل باید تلاشی انجام شود؛ برای مثال براي خرید آن باید وقت و هزینه‌ای اختصاص داده شود. مشروبات الکلی به‌صورت رایگان جلوی در خانۀ شما فرستاده نمی‌شوند. اگر شما شخصی متأهل و الکلی باشید، برای مخفی‌کردن شیشه‌های الکل از همسرتان باید خلاقیت به خرج دهید و وقتی خالی شدند باید از شر بطری آنها خلاص شوید. رک‌وپوست‌کنده خدمتتان عرض کنم که چیزی جز دردسر نیست، اما اخبار این‌گونه نیست. اخبار همه‌جا هست. بیشتر به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار می‌گیرد و صفحات آن به طور خودکار و بی‌هیچ زحمتی به سمت مغزتان سرازیر می‌شوند. لازم نیست آنها را جایی ذخیره کنید و همچنین پسماندی ندارد. وجود موانع منفی عواملی هستند که باعث می‌شوند اخبار موذیانه به نظر برسند. البته من هم تا همین اواخر متوجه این مسئله نشده بودم. زمانی که دیگر هزاران ساعت صرف خواندن اخبار کرده بودم از خودم دو سؤال پرسیدم: «حالا جهان را بهتر درک می‌کنی؟ حالا قدرت تصمیم‌گیری بهتری داری؟ جواب هر دو یک چیز بود؛ نه!»

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۴۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان