دانلود و خرید کتاب نه به افکار سمی ساندرا اینگرمن ترجمه سحر حدیقه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نه به افکار سمی اثر ساندرا اینگرمن

کتاب نه به افکار سمی

انتشارات:نشر خزه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نه به افکار سمی

کتاب نه به افکار سمی نوشتهٔ ساندرا اینگرمن و ترجمهٔ سحر حدیقه است و نشر خزه آن را منتشر کرده است. ابزارهایی ساده برای تغییر و تحول شخصیت در این کتاب آمده است.

درباره کتاب نه به افکار سمی

هیچ آدمی دلش نمی‌خواهد در محیط خصمانهٔ پر کینه زندگی کند، اما امروزه محیط زندگی ما چیزی جز این نیست. انرژی تفرقه‌انداز سمی است.

هیزم واکنش‌های عاطفی ما با انواع و اقسام جرقه‌ها آتش می‌گیرند: مثل گفت‌وگوهای ما با دیگران، بحث‌های روزمره که در خانواده و دیگر روابط ما پیش می‌آید و حتی رویدادهای فرعی و خارج از این دایره‌ها. کدام یک از جرقه‌های معمول زیر، جرقهٔ واکنش عاطفی را در شما شعله‌ور می‌کنند؟

-خانواده مثل بچه‌ها با من رفتار می‌کند.

-وقتی دوباره داستان شرم‌آور گذشته را به رخ من کشید، احساس حقارت کردم.

-خواهر و برادرهایم برای جلب توجه و عشق با من رقابت می‌کنند و کلافه شده‌ام.

-گفتند بهتر است مثل برادرهایت باشی و من خرد شدم.

-از نحوهٔ ادارهٔ کشورم عصبانی‌ام.

-برای تمام آدم‌هایی که در زلزله خانه و عزیزان خود را از دست داده‌اند، ناراحت و افسرده‌ام.

-بی‌عدالتی‌های جهان من را مأیوس کرده.

-از اینکه رئیسم در مورد من قضاوت کند، بیزارم.

-رفتار همکارانم روی اعصابم است.

این مثال‌ها باعث بروز انواع و اقسام احساسات و عواطفی می‌شوند که در طول روز با آنها مواجه هستید. همهٔ ما عادت زشت واکنش نشان دادن را داریم و برانگیخته شدن را مجاز می‌دانیم. وقتی تمام مدت در فاز واکنشی باشیم، یعنی تمام وقت خود را صرف دفاع از نظرها و حفظ شأن خود می‌کنیم، حواس ما آرام‌آرام غیرفعال می‌شوند و دیگر به تمام امکانات زندگی دست پیدا نمی‌کنیم. به جای شکوفایی و رشد، حس می‌کنیم فقط زنده‌ایم و نفس می‌کشیم. وقتی مجبور به حفاظت دائمی از خودمان باشیم، باید تاوان سنگینی بپردازیم.

باید عادت‌های جدیدی برای چگونه واکنش نشان دادن به محیط فرا بگیریم. به ورزیده کردن ماهیچه‌ای فکر کنید که مدت زیادی از آن استفاده نکرده‌اید. در ابتدا تلاش زیادی نیاز است تا ماهیچه را به نرمی و زیبایی حرکت دهید. اما همین‌که روی قدرت و انعطاف خود کار کردید، حرکت خودبه‌خود طبیعی می‌شود.

کتاب نه به افکار سمی تکنیک‌هایی را برای تغییر الگوهای واکنشی شما و تبدیل انرژی منفی به مثبت ارائه می‌دهد: تمرین‌های ساده‌ای که در هر مکان و هر زمانی بتوانید انجام دهید، حتی هنگام رانندگی. 

خواندن کتاب نه به افکار سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دائم با افکار سمی مواجه هستید و انرژی‌تان تحلیل می‌رود این کتاب را بخوانید.

درباره ساندرا اینگرمن

ساندرا اینگرمن نویسندهٔ کتاب‌های زیر است:

بازیابی روح: اصلاح خودِ تکه‌تکه شده

به خانه خوش آمدی: سفر روح را تا خانه دنبال کن!

غرق در نعمت (داستانی)

داروی زمین: چگونه سم‌های محیطی و شخصی را پاک کنیم

راهنمای شمنیسم: سطح مبتدی (کتاب و سی‌دی)

او همچنین نویسندهٔ این برنامه‌های رادیویی است:

سفر بازیابی روح

راهنمای شمنیسم برای مبتدیان

معجزاتی برای زمین

ساندرا کارگاه‌های بین‌المللی دارد. او در کارگاه‌هایش، شمنیسم، شفا و برعکس کردن روند آلودگی محیط‌زیست با استفاده از روش‌های معنوی را تدریس می‌کند. او مؤسس اتحادیهٔ پزشکی برای معلمان زمین و مدرسان شمن است و در آن تدریس می‌کند. ساندرا به دلیل پل زدن میان روش‌های باستانی شفا و درمان‌های مدرن برای رفع نیازهای زمانه معروف شده است. او یک درمانگر خانواده و ازدواج و همچنین مشاور حرفه‌ای سلامت روان است و گواهینامهٔ تخصصی درمان اضطراب بعد از سانحه دارد.

بخشی از کتاب نه به افکار سمی

«لطفاً تمرین‌های آمادگی زیر را انجام دهید. این تمرین‌ها نهایتاً پنج تا ده دقیقه زمان می‌برد. البته اگر دوست دارید می‌توانید زمان بیشتری به آن اختصاص دهید. ابتدا از اول تا آخر تمرین را بخوانید تا از آن برای هدایت تجسم فکری خود استفاده کنید. در صورت تمایل، از کسی بخواهید آن را با صدای بلند برای شما بخواند و در همان حین آنها را انجام دهید. یا می‌توانید آن را با صدای بلند بخوانید و ضبط کنید و از صدای ضبط‌شده برای راهنمایی استفاده کنید.

در جای راحتی بنشینید یا دراز بکشید. جایی که کسی یا چیزی مزاحمتان نباشد. اگر دلتان خواست، موسیقی‌ای بگذارید که برای شما ملایم و آرامش‌بخش است. شاید دوست داشته باشید کرکره‌ها و پرده‌ها را بکشید و یا روسری‌ای روی چشم‌هایتان بیندازید.

-با قرار دادن دست روی شکم شروع کنید و آرام‌آرام نفس بکشید. فرقی نمی‌کند از راه دهان یا بینی. فقط مهم است که نفس‌های عمیق بکشید و هوا را تا شکم فرو بدهید. چند دقیقه‌ای در آرامش و راحتی نفس بکشید و اجازه دهید بدنتان به حالت عمیق و آرام خود فرو برود. بگذارید تنفس، مشکلات و افکارتان را دور کند. حس کنید مشکلات و افکارتان به نوری خالص تبدیل می‌شوند.

-به آرامی و عمیق نفس بکشید. هوا را به درون شکم خود بکشانید و به مکانی در طبیعت فکر کنید که دوست دارید آنجا باشید. مکانی که پر از زیبایی و آرامش باشد: شاید همان مکان زندگی شما یا جایی همان نزدیکی‌ها و یا جایی دور که قبلاً به آنجا سفر کرده‌اید.

-تا جایی که می‌توانید خودتان را در آن مکان تصور کنید و از آن لذت ببرید. به چشم‌انداز اطراف خود نگاه کنید و هر آنچه را دیدنی است، ببینید. چه رنگ‌هایی دارد؟ پوشش گیاهی‌اش چیست؟ چه درخت‌هایی دارد؟ چه حیوانات، پرندگان و ماهی‌هایی دارد؟ چه شکل‌هایی از حیات در آن مکان می‌بینید؟ آسمان چه شکلی است؟ ابری است یا صاف؟ آسمان چه رنگی است؟

-صدای طبیعت گوشه‌وکنار شما چگونه است؟ آیا صدای باد در فضا می‌پیچد یا ساکت و آرام است؟ اگر آب در آن مکان هست، صدایش چه آهنگی دارد؟ آیا صدای آواز پرندگان شنیده می‌شود؟ چه اشکال دیگری از حیات در این مکان آواز می‌خوانند و با شما ارتباط برقرار می‌کنند؟

-نفسی عمیق بکشید و بوی هوای تازه و پاک را به درون خود فرو بدمید. چه بوهای دیگری بینی شما را قلقلک می‌دهد؟

-حالا بدن خود را تصور کنید که آرام‌آرام در زمین فرو می‌رود. زمین شما را در برگرفته. از شما مراقبت می‌کند و به شما عشق می‌ورزد. همان عشقی که در تک‌تک ثانیه‌های زندگی به شما دارد. هوای روی بدن خود را حس کنید. آیا هوا را حس می‌کنید که شما را در آغوش گرفته و نوازش می‌کند، همان نوازشی که با هر نفس در زندگی به شما ارزانی می‌کند؟ دمای هوا چند است؟ آیا خورشید را بالای سر خود حس می‌کنید که به شما انرژی زندگی می‌بخشد، همان انرژی‌ای که هر روز در زندگی به شما می‌بخشد؟ آیا در هوا رطوبتی هست که تک‌تک سلول‌های بدنتان را بپروراند؟ همان آبی که همهٔ ما برای تغذیه در تمام سطوح به آن محتاجیم؟

-بودن در این مکان به شما کمک می‌کند تا ارزش حیات را به یاد بیاورید. بودن در اینجا زنگ تفریحی است مابین مشغله‌های روزانه و افکارتان. با هر نفس، بگذارید آسودگی و آرامشِ در طبیعت بودن را با گوشت‌وپوست خود بچشید. این طبیعت است که اتصال به تمام موجودات را به شما یادآوری می‌کند. شما انگشت‌هایی نیستید که مستقل از بدن به زندگی ادامه دهید. شما به سیستمی از زندگی متصل هستید که همیشه شما را تغذیه می‌کند. شما به شبکهٔ زندگی متصلید. با هر نفس، عمیقاً این ارتباط را تجربه کنید.

-این زمین پهناور با این چنین زیبایی‌هایی از کجا آمده؟ شما از کجا آمده‌اید؟ دیگر اشکال حیات چه؟ اعجاز بدن را در نظر بگیرید. بدن ترکیب پیچیده‌ای از سلول‌هایی است که ارگان‌ها را می‌سازند. سلول‌هایی که هوشمند عمل می‌کنند و به ما زندگی می‌بخشند. ما مغزی داریم که اجازهٔ چشیدن این زیبایی و لذت زنده بودن را به ما می‌دهد. ما توانایی خلق زیبایی و لذت در زندگی‌مان را داریم.

-نیروی خلاق یا خالق جهان هستی، ما را خلق کرده است. همچنان نفس عمیق بکشید و نیروی خالق یا خلاق خود را ببینید. عشق و نوری را ببینید که از آن خلق شده‌اید و از اینکه شما هم مثل خالقتان با نفس و افکارتان توانایی خلق عشق و نور دارید، لذت ببرید.

-این کرهٔ خاکی از رویداد عشق خلق شده. در آن فرو روید. چیزی است پر از زیبایی که بی‌شک از عشق ناب و لذت آفریده شده.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۸۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان