دانلود و خرید کتاب دو خط شاهنامه از بیژن حدیث لزر غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو خط شاهنامه از بیژن اثر حدیث لزر غلامی

کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

کتاب «دو خط شاهنامه از بیژن»نوشتۀ حدیث لزر غلامی است و  انتشارات پرتقال آن را روانۀ بازار کرده است. دو خط شاهنامه از بیژن داستان خلاقانۀ معرفی پهلوان بیژن است. 

درباره کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

لازمۀ تداوم و استمرار فرهنگ ملی در ایران تلاش برای آشناکردن کودکان با آثاری چون شاهنامه است. شاهنامۀ ابوالقاسم فردوسی یادگار ادبیات کهن ایران است و این اثر گران‌بها نباید به فراموشی سپرده شود. یکی از ویژگی‌های شاهنامه توصیف و تشریح شخصیت‌هایش است. فردوسی ۱۰۰۰ سال پیش در شاهنامه چنان به زیبایی از شخصیت‌هایش گفته و به خصوصیات آن‌ها پرداخته است که تأثیر زیادی بر خوانندگان می‌گذارد. حالا اگر بخواهیم کودکان نسل جدید را با شخصیت‌ها و پهلوانان کهن ایرانی آشنا کنیم قطعا‍ً به یک روش خلاقانه نیازمندیم و این مهم در مجموعۀ دو خط شاهنامه به زیبایی میسر شده است. 

شاید بسیاری از نویسندگان و شاعران بتوانند برای کودکان بنویسند اما در مورد موضوعات مهمی مثل معرفی پهلوانان کهن ایرانی خلاقانه نوشتن بسیار حائز اهمیت است طوری که کودک را جذب کند بنابراین نویسنده باید هم خودش اثر را درک کرده باشد و هم کودکان را بشناسد. دو خط شاهنامه یک معرفی خلاقانه از پهلوانان ایرانی شاهنامه است که نویسنده بدون اینکه به داستان اصلی شاهنامه اشاره کند با قلمی شیرین و روان آن‌ها را معرفی می‌کند.

حدیث لزرغلامی در این جلد از دو خط شاهنامه،‌از بیژن می‌گوید. او با بیانی جذاب و شیرین به ویژگی‌های بارز پهلوان و اتفاقات مهم زندگی‌اش اشاره می‌کند. مثلاً می‌دانیم که هیچ‌کس جز بیژن داوطلب جنگ با گرازان نمی‌شود و بیژن به‌تنهایی به جنگ با گرازان می‌رود و مزارع و کشتزارهای سرزمین ارمان را از وجود گراز پاک می‌کند. نویسنده این ویژگی بیژن را به‌گونه‌ای ساده و جذاب برای کودکان روایت می‌کند. در این کتاب‌ آن‌قدر نام پهلوان بیژن تکرار می‌شود که در ذهن کودک باقی می‌ماند طوری که هرگز فراموش نشود. مخاطب با خواندن کتاب هرگز جنگ پهلوان بیژن با گراز،‌ داستان علاقۀ منیژه به بیژن و نجات بیژن به دست رستم را فراموش نمی‌کند و با مفاهیمی مثل شجاعت، کمک، بخشش آشنا می‌شود.

در کتاب دو خط شاهنامه: از بیژن علاوه بر نویسنده، تصویرگر کتاب هم شاهنامه و قصۀ پهلوان بیژن را کاملاً درک کرده‌ است و این در تصاویر جذاب کتاب مشخص است. جدای از رنگ‌های جذاب کتاب، ثنا حبیبی راد تصاویر را بسیار هوشمندانه و ماهرانه کشیده است. برای مثال وقتی راوی از عشق منیژه می‌گوید، تصاویر گروهی از دختران دیگر هم در کتاب آمده است که به ندیمه‌های منیژه اشاره دارد که در داستان اصلی او را در اردو همراهی می‌کردند.

خواندن کتاب دو خط شاهنامه از بیژن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شاهنامه، ادبیات کودک و نوجوان و کودکان بالای ۳ سال پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حدیث لزرغلامی

حدیث لزرغلامی، متولد مرداد ۱۳۶۰، نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو ۳ دوره‌ٔ هیئت‌مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. او بیش از ۲۵ جلد کتاب داستان و شعر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های قوقولی غوغول، مجموعه کتاب‌های دوستت دارم و اگر زن نبودم، قطار بودم اشاره کرد.

اولین رمان کودکش «روبی» برنده‌ٔ لوح زرین و دیپلم افتخار از جشنواره‌ٔ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. او همچنین برای تلویزیون و سینما فیلمنامه می‌نویسد و سرپرست نویسندگان انیمیشن گیگول (دائرةالمعارف انیمیشنی کودکان و نوجوانان) را به عهده دارد.

بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

«هیچ‌کس نمی‌تواند گرازهای وحشی را فراری بدهد،

به جز پهلوان بیژن زرنگ!

هیچ‌کس بعد از فراری دادن گرازها سه روز استراحت نمی‌کند،

به جز پهلوان بیژن خسته!

منیژه که همان طرف‌هاست، عاشق هیچ‌کس نمی‌شود،

به جز پهلوان بیژن ایرانی!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان