دانلود و خرید کتاب دو خط شاهنامه از رستم حدیث لزرغلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو خط شاهنامه از رستم اثر حدیث لزرغلامی

کتاب دو خط شاهنامه از رستم

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از رستم

کتاب «دو خط شاهنامه از رستم»نوشتۀ حدیث لزرغلامی است و انتشارات پرتقال آن را روانۀ بازار کرده است. دو خط شاهنامه از رستم روایت خلاقانۀ زندگی پهلوان رستم ایرانی است.

درباره کتاب دو خط شاهنامه از رستم

شاهنامۀ ابوالقاسم فردوسی مهم‌ترین کتاب حماسی ایران است و این اثر گران‌بها نباید به فراموشی سپرده شود. یکی از ویژگی‌های شاهنامه توصیف و تشریح شخصیت‌هایش است. فردوسی ۱۰۰۰ سال پیش در شاهنامه چنان به زیبایی از شخصیت‌هایش گفته و به خصوصیات و کردار آنها پرداخته که تأثیر زیادی بر مخاطبان گذاشته است. حالا اگر بخواهیم کودکان نسل جدید را با شخصیت‌ها و پهلوانان کهن ایرانی آشنا کنیم قطعا‍ً به یک روش خلاقانه نیازمندیم و این مهم در مجموعۀ دو خط شاهنامه به زیبایی میسر شده است.

شاید بسیاری از نویسندگان و شاعران بتوانند برای کودکان بنویسند اما در مورد موضوعات مهمی مثل معرفی پهلوانان کهن ایرانی خلاقانه نوشتن طوری که بتواند کودک امروز را جذب کند بسیار اهمیت دارد بنابراین نویسنده هم باید اثر را به‌خوبی درک کرده باشد و هم کودکان امروز را بشناسد. دو خط شاهنامه یک معرفی خلاقانه از پهلوانان ایرانی شاهنامه است که نویسنده بدون اشاره به داستان‌های اصلی با قلمی شیرین و روان آن‌ها را معرفی می‌کند.

حدیث لزرغلامی در این جلد از دو خط شاهنامه،‌از رستم می‌گوید. او با بیانی جذاب و شیرین به ویژگی‌های بارز پهلوان رستم و اتفاقات مهم مثل خان سوم و کشتن اژدها، خان چهارم زن جادوگر و دیگر کارهای رستم اشاره می‌کند. نویسنده رستم را که در شاهنامه فردی خارق‌العاده توصیف شده و قدرت روحی و جسمی بالایی دارد، در این کتاب با زبانی ساده، جذاب و بامزه توصیف می‌کند و آن‌قدر نام پهلوان رستم تکرار می‌شود که در ذهن کودک باقی می‌ماند طوری که هرگز فراموش نشود.

در کتاب دو خط شاهنامه: از رستم علاوه بر نویسنده، تصویرگر کتاب هم شاهنامه و قصۀ پهلوان رستم را کاملاً درک کرده‌ است و این در تصاویر جذاب کتاب مشخص است. جدای از رنگ‌های زیبای کتاب، ثنا حبیبی راد تصاویر رستم و جنگ‌هایش را بسیار هوشمندانه و ماهرانه کشیده است.

خواندن کتاب دو خط شاهنامه از رستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شاهنامه، ادبیات کودک و نوجوان و همچنین کودکان بالای ۳ سال پیشنهاد می‌کنیم.

درباره حدیث لزرغلامی

حدیث لزرغلامی، متولد مرداد ۱۳۶۰، نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو ۳ دوره‌ٔ هیئت‌مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. او بیش از ۲۵ جلد کتاب داستان و شعر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های قوقولی غوغول، مجموعه کتاب‌های دوستت دارم و اگر زن نبودم، قطار بودم اشاره کرد.

اولین رمان کودکش «روبی» برنده‌ٔ لوح زرین و دیپلم افتخار از جشنواره‌ٔ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. او همچنین برای تلویزیون و سینما فیلمنامه می‌نویسد و سرپرست نویسندگان انیمیشن گیگول (دائرةالمعارف انیمیشنی کودکان و نوجوانان) را به عهده دارد.

بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از رستم

« چه کسی می‌تواند شیر گنده را موش کند؟ موش نباش و بلند بگو رستم. چه کسی می‌تواند با اسب بزرگش از روی سنگ‌های بیابان رد شود؟ سنگ نباش و بلند بگو رستم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان