دانلود و خرید کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو حدیث لزر غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو اثر حدیث لزر غلامی

کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

کتاب «دو خط شاهنامه از اکوان دیو»نوشتۀ حدیث لزر غلامی است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو روایت بامزه‌ای از داستان دیو معروف شاهنامه است. 

درباره کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

شاهنامۀ ابوالقاسم فردوسی مهم‌ترین کتاب حماسی ایران و منبع مهم شناساندن تاریخ، ادبیات، فرهنگ و هنر ایرانیان به‌حساب می‌آید بنابراین این اثر گران‌بها نباید فراموش شود. یکی از ویژگی‌های شاهنامه توصیف و تشریح شخصیت‌هایش است. اگر بخواهیم کودکان نسل جدید را با شخصیت‌های شاهنامه که فردوسی قرن‌ها پیش در شاهنامه از آن‌ها گفته آشنا کنیم قطعا‍ً به یک روش خلاقانه نیازمندیم و این مهم در مجموعۀ دو خط شاهنامه به زیبایی میسر شده است.

شاید بسیاری از نویسندگان و شاعران بتوانند برای کودکان بنویسند اما در مورد موضوعات مهمی مثل معرفی شخصیت‌های شاهنامه خلاقانه نوشتن بسیار اهمیت دارد، طوری که بتواند کودک امروز را علاقه‌مند و جذب کند. نویسنده برای دستیابی به چنین هدفی هم باید اثر را به‌خوبی درک کرده باشد و هم کودکان امروز را بشناسد. دو خط شاهنامه یک معرفی خلاقانه از شخصیت‌های شاهنامه است که نویسنده بدون اشاره به داستان‌های اصلی با قلمی شیرین و روان آن‌ها را معرفی می‌کند طوری که همیشه در ذهنشان باقی بماند.

این جلد از کتاب این‌بار به سراغ اکوان دیو رفته است. شاید پرداختن به دیو از این جهت که همیشه موجودی ترسناک شناخته شده دشوار باشد اما حدیث لزر غلامی روایت جذاب و بامزه‌ای از آن ارائه می‌کند تا هم بچه‌ها احساس خوبی داشته باشند، و هم در خلال آن بفهمند که این دیو به شکل گورخری زرد با خطی سیاه در می‌آید و به اسبان حمله می‌کند و فقط پهلوان رستم می‌تواند آن را نابود کند. ثنا حبیبی راد، تصویرگر کتاب هم جدای از رنگ‌های جذاب و زیبایی که استفاده کرده، تصاویری در کتاب آورده که نه تنها بچه ها را نمی‌ترساند بلکه آن‌ها را به خنده می‌اندازد و لذت خواندن را بیشتر می‌کند.

خواندن کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شاهنامه و کودکان بالای ۳ سال پیشنهاد می کنیم.

درباره حدیث لرز غلامی

حدیث لزرغلامی، متولد مرداد ۱۳۶۰، نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو ۳ دوره‌ٔ هیئت‌مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. او بیش از ۲۵ جلد کتاب داستان و شعر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های قوقولی غوغول، مجموعه کتاب‌های دوستت دارم و اگر زن نبودم، قطار بودم اشاره کرد.

اولین رمان کودکش «روبی» برنده‌ٔ لوح زرین و دیپلم افتخار از جشنواره‌ٔ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. او همچنین برای تلویزیون و سینما فیلمنامه می‌نویسد و سرپرست نویسندگان انیمیشن گیگول (دائرةالمعارف انیمیشنی کودکان و نوجوانان) را به عهده دارد.

بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

«آقا دیوه از جلد گورخر بیرونی نیایی‌ ها! حالا که بیرون آمدی به اسب ها لگد نزنی‌ ها! حالا که به اسب‌ها لگد زدی دنبالم نیایی‌ ها! حالا مه دنبالم آمدی من را نترسانی ها!


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان