دانلود و خرید کتاب دو خط شاهنامه از زال حدیث لزر غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دو خط شاهنامه از زال اثر حدیث لزر غلامی

کتاب دو خط شاهنامه از زال

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از زال

کتاب الکترونیکی «دو خط شاهنامه از زال» نوشتۀ حدیث لزر غلامی است و انتشارات پرتقال آن را روانۀ بازار کرده است. کتاب دوخط شاهنامه از زال روایت جالب و بامزه از تولد و زندگی زال است. 

درباره کتاب دو خط شاهنامه از زال

شاهنامۀ ابوالقاسم فردوسی مهم‌ترین کتاب حماسی ایران و منبع مهم شناساندن تاریخ، ادبیات، فرهنگ و هنر ایرانیان به‌حساب می‌آید بنابراین این اثر گران‌بها نباید فراموش شود. یکی از ویژگی‌های شاهنامه توصیف و تشریح شخصیت‌هایش است. اگر بخواهیم کودکان نسل جدید را با شخصیت‌های شاهنامه که فردوسی قرن‌ها پیش در شاهنامه از آن‌ها گفته آشنا کنیم قطعا‍ً به یک روش خلاقانه نیازمندیم و این مهم در مجموعۀ دو خط شاهنامه به زیبایی میسر شده است.

شاید بسیاری از نویسندگان و شاعران بتوانند برای کودکان بنویسند اما در مورد موضوعات مهمی مثل معرفی شخصیت‌های شاهنامه خلاقانه نوشتن بسیار اهمیت دارد، طوری که بتواند کودک امروز را علاقه‌مند و جذب کند. نویسنده برای دستیابی به چنین هدفی هم باید اثر را به‌خوبی درک کرده باشد و هم کودکان امروز را بشناسد. دو خط شاهنامه یک معرفی خلاقانه از شخصیت‌های شاهنامه است که نویسنده بدون اشاره به داستان‌های اصلی با قلمی جذاب و روان آن‌ها را معرفی می‌کند طوری که همیشه در ذهنشان باقی بماند.

کتاب دو خط شاهنامه از زال با داستان به دنیا آمدن زال آغاز می‌شود. حدیث لرزغلامی با زبانی کودکانه و شیرین اتفاقات مهم زندگی زال را خیلی ساده بیان می‌کند و از تفاوتش با بقیه نوزادان می‌گوید. این تفاوت در تصویر‌گری ثنا حبیبی‌راد مشخص است (نوزادی که تمام موهایش سفید است) و کودک با دیدن تصویر با داستان ارتباط برقرار می‌کند. در این جلد یک اشاره هم به سیمرغ،‌ مرغ افسانه‌ای شاهنامه می‌شود که زال را بعد از رها کردن در کوه بزرگ می‌کند. این روایت عجیب از زندگی زال توانسته است توجه کودکان را به خود جلب کند.

خواندن کتاب دو خط شاهنامه از زال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شاهنامه و کودکان بالای ۳ سال پیشنهاد می کنیم.

درباره حدیث لرز غلامی

حدیث لزرغلامی، متولد مرداد ۱۳۶۰، نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی و عضو ۳ دوره‌ٔ هیئت‌مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. او بیش از ۲۵ جلد کتاب داستان و شعر برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های قوقولی غوغول، مجموعه کتاب‌های دوستت دارم و اگر زن نبودم، قطار بودم اشاره کرد.

اولین رمان کودکش «روبی» برنده‌ٔ لوح زرین و دیپلم افتخار از جشنواره‌ٔ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. او همچنین برای تلویزیون و سینما فیلمنامه می‌نویسد و سرپرست نویسندگان انیمیشن گیگول (دائرةالمعارف انیمیشنی کودکان و نوجوانان) را به عهده دارد.

بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از زال

«اگر به دنیا بیایی و با بقیه تفاوت داشته باشی،‌ چه ماجرایی می‌شود! اما به خاطر اینکه با بقیه فرق داری تو را ببرند به یک کوه بلند تا بزرگ شوی چه تنها می‌شود!».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان