دانلود و خرید کتاب ثانیه‌های انس رضا اخوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ثانیه‌های انس اثر رضا اخوی

کتاب ثانیه‌های انس

نویسنده:رضا اخوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ثانیه‌های انس

«ثانیه‌های انس» نوشته‌ی رضا اخوی(-۱۳۵۶) است. کتاب حاضر نگاهی کوتاه به چرایی، چگونگی و شرایط بهره‌مندی بیشتر از نماز به عنوان فرصت هم‌سخنی و دقایقی کنار محبوب حقیقی نشستن است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هر انسانی برای رسیدن به اهداف خود، پیش بینی‌ها و بسترهایی فراهم می‌کند تا در پرتو آنها به مقصد و هدف اصلی برسد؛ برای مثال دانش‌آموزی که می‌خواهد به بالاترین درجات علمی و تخصصی دست یابد، باید با تلاش و کوشش خود کلاس‌ها را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذارد تا با راه ‌یافتن به دانشگاه و تحصیل در رشتۀ مورد علاقۀ خود، در سال‌های پیش رو، به هدف اصلی خود برسد و مزد زحمات و تلاش‌هایش را بگیرد.

در مسیر زندگی معنوی هم انسان به‌سان مسافری است که برای رسیدن به مقصد اصلی و نهایی در حال تلاش و کوشش است و برای نیل به این مقصود باید مقدمات آن را از قبل تدارک ببیند. یکی از اصلی‌ترین این مقدمات و وسایل، ارتباط دایمی با خالق هستی‌بخش است که تمام زندگی و وجود انسان نیازمند و وابسته به اوست و بدون خواست و ارادۀ او، انسان به موفقیت و کمال مطلوب نخواهد رسید. در میان وسایل یاری‌بخش انسان در رسیدن به هدف نهایی، بهترین و محکم‌ترین راه برپایی نماز است که پرشکوه‌ترین و اثربخش‌ترین وسیلۀ ارتباط و اتصال انسان با آفریدگار هستی است؛ لذا وقتی یکی از یاران امام صادق علیه السلام از آن حضرت دربارۀ محبوب‌ترین وبرترین چیزی که بندگان با آن به پیشگاه پروردگارشان نزدیک می‌شوند، سؤال کرد، حضرت در پاسخ فرمود: "ما اَعْلَمُ شَیئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ اَفْضَلَ مِنْ هذِهِ الصَّلاةِ": پس از شناخت خداوند، چیزی را برتر از نماز سراغ ندارم.

حدیث نور؛ خاطراتی آموزنده از زندگانی امام خمینی(ره)
ابراهیم رستمی
الحقائق فی محاسن الاخلاق
ملامحسن فیض کاشانی
کاروان‌ها و طوفان‌ها
جبران خلیل جبران
محمد صلی الله علیه و آله و سلم و پیامبران: برتری رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر سایر انبیا از زبان امیرالمؤمنین علیه‌السلام
فرید مسعودی
معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیره آفتاب
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
استراتژی انتظار
اسماعیل شفیعی سروستانی
براهین جهان‌شناختی از دیدگاه ابن‌سینا و آکویناس
حمید زکی
سرزمین شعر؛ گزیده شعر امروز خراسان (جلد اول، اشعار کلاسیک)
قاسم رفیعا
غروب فاطمی
محمدرضا انصاری
مبانی کلامی اعجاز قرآن
روح الله رضوانی
گلچین مداحی محمودی
زینب محمودی
قوانین مورفی (مجموعه‌ی کامل)
ابراهیم صالح‌رامسری
مردی که به تبعید خودش تن داده
امیرحسین پناهنده
فلسفه نماز
راحله محمدی
سفر به بهشت برین
مری سی نیل
پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

Neda Pedram
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

من مبحث نماز استاد شجاعی رو هم گوش داده بودم بسیاری از حدیث هایی ک اینجا اومده بود رو هم استاد شجاعی گفته بودن و حتی اگر اون دوره رو گوش نداده بودم بنظرم کتاب جامع و کاملی برای روی آوردن

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
"ان شفاعتنا لا تنال مستخفاً بالصلاة": هرگز شفاعت ما به مردمی که نماز را سبک بشمارند، نخواهد رسید. این را گفت و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
علیرضام
دوم اینکه تا تو از غذا سیر نمی‌شدی، اجازۀ خوردن غذا به من نمی‌دادی؛ اما من خدمت خدایی را می‌کنم که خود نمی‌خورد؛ ولی به من می‌خوراند. سوم اینکه چون به خواب می‌رفتی، ‌باید شب‌های دراز بر پا می‌ایستادم و از تو پاسداری می‌کردم و بی‌خواب می‌شدم؛ اما من خدایی را می‌پرستم که خود نمی‌خوابد و مرا می‌خواباند و خود نگهبان من است. چهارم اینکه چون در خدمت تو بودم، اگر گناه یا تقصیری می‌کردم، مرا می‌کشتی و می‌بایست پادشاهی را به شفاعت آورم؛ ولی خدای من با استغفار و توبه خود مرا می‌آمرزد، اگرچه گناهم بسیار باشد. پنجم اینکه به من فرمان می‌دادی که به کس دیگری خدمت نکنم؛ ولی اکنون خدایی را می‌پرستم که دیگری را به خدمت من فرمان می‌دهد.
کاش مثل شهید، شهید باشم...
ز بارگاه قدس حق، یک نفس او کنار نیست علی است عاشق خدا، بندگی‌اش شعار نیست
علیرضام
خداوندا! تو را نه به دلیل ترس از جهنمت و نه به طمع بهشتت پرستش کردم، بلکه تو را شایستۀ پرستیدن یافتم و عبادتت کردم
علیرضام
پیامبر صلی الله علیه و آله: "إنَّ اللّهَ یحِبُّ الشّابَّ الَّذی‌ یفِنی‌ شَبابَهُ فی‌ طاعَةِ اللّهِ": خداوند جوانی‌ را که‌ جوانی‌اش‌ را به‌ اطاعت‌ خداوند می‌گذراند، دوست دارد.
کاش مثل شهید، شهید باشم...
پنج راز می‌گویند پادشاهی در شهر بلخ حکومت می‌کرد. او پسر‌عمویی داشت که شب و روز به خدمتگزاری پادشاه مشغول بود؛ اما ناگهان خدمت پادشاه را رها کرد و به عبادت خداوند روی آورد. روزی پادشاه از حال پسر‌عمویش پرسید. گفتند: به عبادت خداوند روی آورده است و شب و روزش را به نماز و نیایش می‌گذراند. پادشاه یکی از درباریان را فرستاد تا او را به حضور آورد. وقتی او را حاضر کردند، ‌پادشاه از او پرسید: چرا خدمت به ما را رها کردی؟ پسر‌عمو در پاسخ گفت: چون در خدمت‌کردن به تو پنج عیب دیدم؛ اما در عبادت و خدمت خدا پنج فضیلت یافتم. شاه پرسید: عیب خدمت به من چه بوده است؟ گفت: اول اینکه از بامداد تا شامگاه در پیش رویت می‌ایستادم و یک‌بار نمی‌گفتی بنشین؛ اما چون در خدمت خدایم، در هر چهار رکعت دو بار به من امر می‌کند بنشین.
کاش مثل شهید، شهید باشم...
"ما احبَّ اللّهَ عزّ و جَلّ مَن عَصَاهُ": آن‌کس که گناه می‌کند خدا را دوست ندارد
علیرضام
امیر مؤمنان علی علیه السلام ‌ فرمود: "الصلاة قُربانُ کلِّ تَقِیٍّ": نماز وسیلۀ تقرب هر پرهیزکاری به خدا‌ست
علیرضام
رسول مهربانی‌ صلی الله علیه و آله فرمود: "لا یَزَالُ العَبد فِی صَلاةٍ مَا اِنتَظَرَ الصَّلاةَ": بنده تا زمانی که منتظر نماز است، در حال نماز است.
کاش مثل شهید، شهید باشم...
رسول الله‌ صلی الله علیه و آله فرمودند "رَکعَتَان مُقتَصِدَتَان فِی تَفَکر خَیرٌ مِن قِیامِ لَیلَه وَالقَلبُ لاهٍ"؛ دو رکعت نماز همراه با تفکر و حضور قلب، ارزشمندتر از یک شب زنده داری با دل سرگردان و بدون توجه است.
کاش مثل شهید، شهید باشم...

حجم

۳۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۳۷۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان