دانلود و خرید کتاب مختصری از تاریخ جهان ارنست گامبریچ ترجمه مسلم روفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مختصری از تاریخ جهان اثر ارنست گامبریچ

کتاب مختصری از تاریخ جهان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مختصری از تاریخ جهان

کتاب مختصری از تاریخ جهان نوشتهٔ ارنست گامبریچ و ترجمهٔ مسلم روفی است. انتشارات آناناس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان منتشر کرده است؛ کتابی حاوی تحولات و رخداد‌های بشر.

درباره کتاب مختصری از تاریخ جهان

کتاب مختصری از تاریخ جهان اولین‌بار در سال ۱۹۳۵ میلادی منتشر شد. ارنست گامبریچ این کتاب را زمانی که ب۲۶ سال داشت، در وین (اتریش) نوشت. نسخهٔ انگلیسی این کتاب هم در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و کتاب حاضر، ترجمه‌ای از نسخهٔ انگلیسی کتاب «تاریخ جهان» است. کتاب حاضر تحولات و رخداد‌های بشر را در ۴۰ فصل از عصر حجر تا عصر اتم با زبانی بسیار ساده و صمیمی روایت کرده است.

خواندن کتاب مختصری از تاریخ جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به نوجوانان و بزرگسالان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست گامبریچ

سر ارنست هانس گامبریچ، تاریخدان متولد اتریش است که بیشتر عمرش را در بریتانیا گذراند. او کتاب‌های بسیاری دربارهٔ نقد هنر و تاریخ هنر (از جمله «سرگذشت هنر» (در ایران با عنوان تاریخ هنر)) نوشته است. کتاب سرگذشت هنر یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در معرفی هنرهای تصویری است. کتاب «تاریخ جهان» با ترجمهٔ علی رامین، «سایه‌ها: نمایش سایه‌های افتان در هنر غرب» با ترجمهٔ سهند سلطان‌دوست و «هنر و وهم: پژوهشی در روان‌شناسی بازنمایی تصویری» با ترجمهٔ امیرحسن ندائی دیگر کتاب‌های منتشرشده از ارنست گامبریچ در ایران است.

بخشی از کتاب مختصری از تاریخ جهان

«رومیان هرگز به دنبال کاری که اسکندر بزرگ انجام داد، نبودند. آن‌ها تمایلی نداشتند سرزمین‌هایی را که تسخیر می‌کردند به یک امپراتوری واحد و گسترده‌ای تبدیل کنند که در آن با همه یکسان رفتار می‌شد. قطعاً رومیان چنین هدفی نداشتند. تمام سرزمین‌هایی که لژیون‌ها (و سپاه) روم فتح می‌کردند ـ و البته فتوحات آن‌ها بسیار زیاد بود ـ به استان‌های رومی تبدیل می‌شد و توسط نیروهای رومی و مقامات رومی اشغال می‌شد. این اشغال‌گران، ساکنان بومی را، حتی اگر آن‌ها فنیقی، یهودی و یونانی بودند ـ که از فرهنگ باستانی برخوردار بودند ـ مورد تحقیر قرار می‌دادند. از نظر رومیان آن‌ها فقط برای یک چیز خوب بودند: پرداخت مالیات‌های کمرشکن. هم‌چنین آن‌ها مجبور بودند هر چه بیشتر و بیشتر غلات را به روم بفرستند.

تا وقتی‌که آن‌ها این کار را می‌کردند، کم‌وبیش در آرامش قرار داشتند و می‌توانستند آداب مذهبی و دینی خود را انجام دهند و به زبان خود صحبت کنند و از بسیاری جهات از همه چیزهای خوبی که رومی‌ها با خود آورده بودند، مانند جاده‌ها، بهره‌مند شوند. بسیاری از این جاده‌ها، که به زیبایی سنگ‌فرش شده بودند، از روم شروع می‌شدند و با گذر از دشت‌ها و کوهستان‌ها، تا بخش‌های دورافتاده و غیرقابل دسترسی امپراتوریِ روم ادامه می‌یافتند. هدف رومیان از ساخت و احداث این جاده‌ها عبارت بود از ارسال اخبار و نیروها به تمام نقاط امپراتوری روم در کوتاه‌ترین زمان ممکن. رومیان مهندسین فوق‌العاده‌ای بودند.

تأثیرگذارترین آثار آن‌ها احداث کانال‌های آب بود و بدین ترتیب، آن‌ها آب را از کوه‌های دور و با گذر از میان دره‌ها به داخل شهرها منتقل می‌کردند ـ آب شیرین و زلال برای پر کردن مخازن و حمام‌های بی‌شمار ـ به‌طوری‌که رومیان از این تسهیلات و امکانات لذت می‌بردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان