دانلود و خرید کتاب آن زن دیگر سوگل مهاجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن زن دیگر اثر سوگل مهاجری

کتاب آن زن دیگر

معرفی کتاب آن زن دیگر

«آن زن دیگر» نوشته سوگل مهاجری(-۱۳۵۵) است. این کتاب مجموعه‌ای از ۱۲ داستان کوتاه است.

در بخشی از داستان «پدر» می‌خوانیم:

بعد از شام می‌نشینم جلوی تلویزیون. ایران‌جون هم می‌آید پیشم. بین بغل نرم و گوشتی ایران‌جون و آغوش امن پدر در رفت‌وآمدم. هر بار می‌روم پیش پدر، روزنامه‌اش را می‌گذارد زمین و تَنگ بغلم می‌کند. می‌چلاندم به سینه‌اش. کمی بعد برمی‌گردم روی پاهای تُپلی ایران‌جون و با صدای گوینده‌ی تبلیغاتی تکرار می‌کنم:

«مبل ایران بخرید تا راحت باشید.»

آگهی بازرگانی جدیدی‌ست که هرازگاهی بین برنامه‌های تلویزیونی پخش می‌شود. اواسط دهه‌ی پنجاه است و مبل ایران تازه آمده. من با پنج بهار عقلم فکر می‌کنم ایران‌جون به‌زودی با گنج‌هایی که برایش پیدا می‌کنم و مبل‌هایی که می‌فروشد پولدار می‌شود. خانه می‌خرد و از پیش ما می‌رود. ته دلم یواشکی غصه می‌خورم. ولی بی‌خبرم که چهار سال دیگر بابا، زودتر از ایران‌جون، با یک حمله‌ی قلبی در چهل و دو سالگی از پیشمان خواهد رفت.

نظرات کاربران

marie
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

روایتی جذاب و غیر تکراری از مهاجرت در دل روایت هایی کوتاه که به ظاهر ربطی بهم‌ ندارند ولی ارتباطی عمیق همه را بهم‌ وصل کرده ، برش هایی از زندگی به طعم خود زندگی که‌ گاهی چنان غم و

- بیشتر
zahra
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
دختر تا زیر سقفی آشناست باید پا بگیرد....اول باید خانم خودش باشد، بعد زن دیگری.
marie
ناهار مدتی‌ است تمام شده، ولی هیچ‌کسی از کافه جُم نمی‌خورد. امنیتی‌ است در میان گَله بودن که در تنها بودن نیست. آسودگی خاطری ا‌ست در جوار معرکه ماندن که در دور شدن از آن نیست. به حتم انتظار کشیدن هم از آن چیزهایی‌ است که شریک و پا می‌طلبد، عینهو نخی سیگار بعد از نیمه شب.
marie
شاید سیگار کشیدن هم مثل خیلی چیزهای دیگر زندگی پا می‌طلبد، دونفری بیشتر می‌چسبد. شریک، حس گناه و سنگینی درد را کم می‌کند.
marie
می‌گویند خانم عزیز هم رازِ طولِ عمرِ خودش را داشته. این‌که یواشکی و دورادور کسی را تهِ دلت بخواهی، بی آن‌که احدی بداند.
marie

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان