دانلود و خرید کتاب دوباره فکر کن آدام گرانت ترجمه سحر سیادت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوباره فکر کن اثر آدام گرانت

کتاب دوباره فکر کن

معرفی کتاب دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن نوشتۀ آدام گرانت و ترجمهٔ سحر سیادت است و انتشارات آوای منجی آن را منتشر کرده است. کتاب دوباره فکر کن توصیه‌های هوشمندانه‌ای در مورد فرضیات یاد نگرفتن و باز‌کردن ذهن خود نسبت به کنجکاوی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب دوباره فکر کن

کتاب دوباره فکر کن، فراخوانی برای رها‌کردن دانش و عقاید منسوخ و نیز تثبیت خودانگاره‌ انسان نه بر‌اساس ثبات رأی بلکه با اتکا بر انعطاف‌پذیری است. گرانت معتقد است که در صورت تسلط بر هنر بازنگری و تجدیدنظر، شرایط بهتری برای موفقیت‌های کاری خواهید داشت و زندگی‌تان راضی‌کننده‌تر خواهد شد. تجدیدنظر می‌تواند کمک‌ حال شما در زمینه‌ٔ خلق راهکارهای جدید برای مسائل کهنه و اصلاح راهکارهای قدیمی برای مسائل جدید باشد. این کار، مسیری برای یادگیری بیشتر از اطرافیان و زندگی با حسرت‌های کمتر است. یکی از نشانه‌های خرد، آگاهی از موعد رهاسازی تعدادی از ارزشمندترین ابزارها و برخی از محبوب‌ترین بخش‌های هویت خودتان است.

هدف آدام گرانت در این کتاب، بررسی رویکردهای تجدیدنظر است. او به ‌دنبال متقاعد‌کننده‌ترین شواهد و تعدادی از ماهرترین تجدید‌نظر‌کننده‌های دنیا رفت. تمرکز اولین بخش کتاب دوباره فکر کن بر باز‌کردن ذهن‌ است. همچنین در این بخش متوجه خواهید شد که چرا یک کارآفرین آینده‌نگر در دام گذشته گیر می‌کند، چگونه یک دانشمندِ برنده‌ٔ جایزه‌ٔ نوبل از اشتباه‌کردن لذت می‌برد، چگونه بهترین پیش‌بینی‌کنندگان جهان دیدگاه‌هایشان را به‌روز می‌کنند و چگونه یک فیلم‌ساز برنده‌ٔ اسکار مبارزات سازنده‌ای دارد.

دومین بخش به بررسی راهکارهای تشویق سایر افراد به تجدید نظر می‌پردازد. در این بخش رویکرد یک قهرمان مناظره‌ٔ بین‌المللی برای پیروزی در بحث‌ها و موفقیت یک موزیسین سیاه‌پوست در ترغیب خودبرتر‌پندارهای سفیدپوست و کنار‌گذاشتن بیزاری‌شان از سیاه‌ها را می‌بینید. قدرت گونه‌ٔ خاصی از گوش‌دادن را خواهید دید که کمک ‌حال یک پزشک برای تغییر ذهنیت والدین نسبت به واکسن شد و به یک قانون‌گذار کمک کرد تا فرمانده‌ٔ ارتش اوگاندا را متقاعد به حضور در مذاکرات صلح کند.

بخش سوم دربارۀ رویکرد انسان برای ساخت جوامع متشکل از یادگیرنده‌های مادام‌العمر است. نقش یک آزمایشگاه متخصصِ گفت‌وگوهای دشوار بر زندگی اجتماعی مردم را خواهید دید که چگونه بهترین رویکردهای ارتباطی شما برای مسائل مناقشه‌برانگیز نظیر سقط جنین و تغییرات اقلیمی را برملا می‌کند. نقش معلم‌ها در مدارس را می‌بینید که چگونه می‌توانند با تشبیه فضای کلاس به موزه، ترویج نگاه به پروژه‌ها با دیدگاه یک نجار و بازنویسی کتب درسی قدیمی و معتبر، قدرت تجدید نظر را به دانش‌آموزان بیاموزند. رویکرد خلق فرهنگ یادگیری در محیط کار با اولین زن هیسپانیک در فضا را خواهید دید که چطور کنترل ناسا را در دست گرفت تا مانع شکل‌گیری حوادث متعاقب پس از فاجعه‌ٔ شاتل فضایی کلمبیا شود. این بخش را با بازتاب اهمیت تجدیدنظر درباره‌ٔ بهترین طرح‌ها به اتمام خواهید رساند.

خواندن کتاب دوباره فکر کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی، انگیزشی، رشد فردی و موفقیت علاقه دارید این کتاب می‌تواند برای شما مناسب باشد.

درباره نویسنده

آدام گرنت ۱۳ اوت ۱ ۹۸۱ در آمریکا متولد شد. او نویسنده و استاد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. آدام گرنت در شهر دیترویت ایالت میشیگان بزرگ شد و به خاطر کسب افتخارات بالای علمی در سنین جوانی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شهرت دارد.

بخشی از کتاب دوباره فکر کن

«توانایی مجادله‌ی مسالمت‌آمیز و مفید، صرفاً ما را متمدن‌تر نخواهد کرد؛ بلکه عضلات خلاقیت‌مان را هم ورزیده‌تر می‌کند. در یک مطالعه‌ی کلاسیک، علی‌رغم دوست‌داشتنی‌‌تر بودنِ معمارهای خلاق نسبت به همتایان کاربلد، میزان ابتکار آن‌ها کمتر از معمارانی بود که اختلافات خانگی بیشتری را تجربه کرده بودند. اغلب آن‌ها در خانواده‌هایی بزرگ شده بودند که یک محیط «پرتنش اما امن» داشتند. کما اینکه رابرت آلبرتِ روانشناس می‌گوید: «خلاق‌های آینده از خانواده‌هایی می‌آیند که نه محیطی سازگار و هماهنگ بلکه فضایی آکنده از «تردید» دارند». هرچند والدین آن‌ها توهین‌های رکیک یا رفتارهای شنیع نداشتند، اما بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای اختلافات‌شان را مطرح می‌کردند. به‌جای توصیه به بچه‌ها که نباید در حضور بزرگ‌ترها حرف بزنند، آن‌ها را تشویق می‌کردند که از خودشان دفاع کنند. بچه‌ها یاد گرفتند که حرف‌هایشان را بزنند، و نظرات دیگران را بپذیرند. دقیقاً همان اتفاقی که برای ویلبر و اورویل رایت افتاد.

وقتی برادران رایت گفتند که با هم فکر می‌کنند، منظور اصلی‌شان این بود که با هم می‌جنگند. مباحثه، کسب‌وکار خانوادگی آن‌ها بود. هرچند پدر آن‌ها اسقف یک کلیسای محلی بود، اما کتاب آتئیست‌ها را هم در کتابخانه‌اش داشت، و از فرزندانش می‌خواست که این کتاب‌ها را بخوانند و درباره‌ی آن‌ها بحث کنند. جرأت مبارزه برای ایده‌ها و انعطاف‌پذیری برای شکست در یک مباحثه را آموختند، آن‌هم بدون اینکه چیزی از اراده‌شان کم شود.»

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان