دانلود و خرید کتاب مقالات کودکان و نوجوان آرش صادقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقالات کودکان و نوجوان اثر آرش صادقیان

کتاب مقالات کودکان و نوجوان

معرفی کتاب مقالات کودکان و نوجوان

«مجموعه مقاله‌های علمی و پژوهشی کودکان و نوجوانان» نوشته جمعی از نویسندگان از جمله آرش صادقیان، امیرحسین متین‌فر و مرتضی سعیدیان است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: نمایش‌درمانی به‌عنوان شیوه‌ای مؤثر و روشی جدید در توانبخشی و درمان افراد دچار عارضه‌های روحی و روانی، مورد توجه کارشناسان و فعالان حوزه‌ی علوم توانبخشی و هنرهای نمایشی قرار گرفته است. این شیوه‌ی درمانی در ایران قدمت چندانی ندارد و آغاز فعالیت آن به سال ۱۳۴۸‬ و پژوهش‌های دکتر حمید اشکانی و حسن حق‌شناس در مرکز روان‌پزشکی حافظیه شیراز برمی‌گردد. در چند سال گذشته نیز به مدد کارشناسان رشته‌های مختلفی چون روان‌شناسی، کاردرمانی و هنرهای نمایشی در بسیاری از مراکز توانبخشی شیوه‌ی نمایش‌درمانی با عناوین مختلف، به‌عنوان یکی از روش‌های نوین و مهم درمان و توانبخشی مورد استفاده قرار گرفته است. ‬‬‬‬ در سال ۲۰۰۳ میلادی یک گروه نمایشی به نام دلقک‌های بیمارستانی در امریکا به‌صورت سازمان یافته وارد تشکیلات سازمانی بیمارستان‌های کودکان شد و به‌طور مداوم برای کودکان بیمار نمایش اجرا کرد. البته نمایش‌های این گروه صرفاً در جهت شاد کردن کودکان اجرا می‌شود و تقریباً هیچ هدف آموزشی و تحقیقاتی را دنبال نمی‌کند.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، انسان موجودی سه وجهی است که از تن، روان و ذهن تشکیل شده؛ بنابراین تعادل و سلامت، برآیند هماهنگ این سه وجه خواهد بود.
شاهین احمدی
نمایش بیمارستانی، در واقع مجموعه‌ای است از توانمندی‌ها و تکنیک‌های نمایشی و هنری با رویکرد درمانگری، نگاه‌شناختی و رفتاری نسبت به هر مخاطب به صورت اختصاصی و جداگانه که شامل استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌هایی نظیر عروسک، شوخی و شعبده‌بازی، لال بازی، قصه‌گویی و قصه‌خوانی، نمایش خلاق، نقاشی خلاق، حرکات اصلاحی و موسیقی درمانی، تلقین، مواجهه و... است.
شاهین احمدی
افسردگی عبارت است از احساس درماندگی و به بن‌بست رسیدن
شاهین احمدی
هنر نمایش بیمارستانی با توجه با خصایص و شیوه‌های تعاملی خودش سعی در به‌کارگیری مهارت‌های تماشاگر در هر سطحی از توانایی افراد دارد. این تعامل با تماشاگر موجب جبران کهتری و تلاش برای مهتری در تماشاگر و در نتیجه کاهش فاکتور‌های منتج به افسردگی می‌شود.
شاهین احمدی

حجم

۷۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۷۹۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۵۰%
تومان