دانلود و خرید کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت توشیو ناکاگاوا ترجمه سعید رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت اثر توشیو ناکاگاوا

کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت

کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت نوشتهٔ توشیو ناکاگاوا و ترجمهٔ سعید رمضانی و محمد بهارشاهی و ویراستهٔ زهرا صنوبری و مهرداد حقی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت

بخش عمده‌ای از متن کتاب پیش رو توسط رهبر جهانی مهندسی نگهداشت و قابلیت اطمینان آقای توشیو ناکاگاوا که از مهندسین برجسته تویوتای ژاپن است به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب سیاست‌های نگهداشت (نگهداری و تعمیرات) برای مدل‌های قابلیت اطمینان سیستم خلاصه شده است. این کتاب در ۹ فصل تدوین شده است. از آنجایی آشنایی با مفاهیم پایه قابلیت اطمینان پیش نیاز اغلب مدل‌های معرفی شده در کتاب است، مترجمین کتاب فصلی را تحت عنوان مبانی آمار و احتمال را به ابتدای کتاب افزوده‌اند. در این فصل احتمالات شرطی، پارامترهای فرآیندهای خرابی و تعمیر و روابط بین این پارامترها معرفی شده و مدل نرخ خرابی و تعمیر در ساده‌ترین شکل آن توضیح داده شده است؛ به‌گونه‌ای که مخاطب برای پذیرش و فهم مطالب کتاب آماده گردد.

در فصل دوم سیاست نگهداری و تعمیرات اصلاحی که اساسی‌ترین سیاست برای واحدهای خراب‌شده است، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین مشخصه‌های سیستم‌های پایا مانند میانگین زمان تا خرابی سیستم، دسترس‌پذیری و تعداد خرابی‌های مورد انتظار مورد توجه قرار می‌گیرند. این کمیت‌ها برای سیستم‌های تک‎واحدی، سیستم‌های در انتظار و سایر سیستم‌های اضافی دیگر بررسی شده است.

در فصل سوم سیاست تعویض بر پایه عمر که به‌عنوان قابل قبول‌ترین سیاست در تعویض یک قطعه است، معرفی می‌شود. تعویض یک واحد با حالت خرابی ناگهانی که در آن خرابیِ واحد خطرناک بوده و ممکن است منجر به تحمیل هزینه‌های سنگین شود، در نظر گرفته می‌شود. همچنین سیاست‌های تعویض بر پایه عمر تعمیم داده شده و زمان‌های بهینه تعویض که در آن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در حداقل مقدار ممکن‌اند تعیین شده است.

در فصل چهارم سیاست‌های نگهداشتی که قابل پیاده‌سازی در سیستم‌های پیچیده مانند کامپیوترها و هواپیماهاست مورد بحث قرار گرفته‌است. این سیاست تحت عنوان تعویض‌های برنامه‌ریزی شده یا نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه دوره‌ای شناخته می‌شود. تعاریف تئوریک حداقل تعمیر، قضایای کاربردی در تحلیل این سیاست، نرخ هزینه‌های مورد انتظار، زمان‌های بهینه تعویض و سایر مدل‌های بسط یافته از جمله موارد مهمی هستند که در این فصل به آن پرداخته می‌شود.

در فصل پنچم سیاست تعویض دسته‌ای مورد بحث قرار گرفته است. این سیاست برای سیستم‌هایی همچون اجزای الکتریکی و سیستم‌های پیچیده الکترونیکی که شامل دسته یا مجموعه‌ای از واحد‌ها باشد و عمر آن‌ها قابل مشاهده نبوده و تنها خرابی آن‌ها معلوم باشد، مناسب است. مدل ترکیبی تعویض دسته‌ای و عدم تعویض در زمان خرابی و مسائل بهینه‌سازی مرتبط با آن از جمله مواردی است که در خصوص آن بحث شده است. همچنین مدل‌های ترکیبی تعویض برحسب عمر، تعویض دوره‌ای و تعویض دسته‌ای معرفی شده‌اند.

در فصل ششم نگهداشت پیشگیرانه مورد واکاوی قرار می‌گیرد. این سیاست به منظور کاهش زمان ازکارافتادگی سیستم‌هایی از قبیل کامپیوترها، کارخانه‌ها و رادار و یا کاهش تعداد خرابی‌های این سیستم‌ها معرفی و تشریح می‌شود. نگهداشت پیشگیرانه برای سیستم‌های تک‎واحدی در نظر گرفته شده و کمیت‌های پایایی مانند توابع نوسازی و احتمالات گذار معین و درنتیجه نرخ درآمد مورد انتظار و پایایی فاصله‌ای محاسبه شده است. همچنین برای یک سیستم در انتظار دو واحدی سیاست‌های بهینه نگهداشت پیشگیرانه به‌صورت تحلیلی به دست آمده است.

خواندن کتاب مرجع علمی و صنعتی کاربرد نظریه قابلیت اطمینان در مهندسی نگهداشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ نگهداشت (نگهداری و تعمیرات) پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۵ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۳۵ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
تومان