دانلود و خرید کتاب نابغه مالی بث کوبلینر ترجمه پروانه طاهری نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نابغه مالی اثر بث کوبلینر

کتاب نابغه مالی

معرفی کتاب نابغه مالی

کتاب نابغه مالی نوشتهٔ بث کوبلینر و ترجمهٔ پروانه طاهری نیا است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه فرزند خود را به یک نابغه مالی تبدیل کنید؟

درباره کتاب نابغه مالی

نابغه مالی کتابی ارزنده و کاربردی است که نویسنده آن، خانم بث کوب لینر سعی کرده است با قلمی‌روان، بی‌تکلف و صمیمی، تجارب و دانش مالی خود را در قالب راهکارهایی عملی به خانواده‌ها به‌ویژه والدین گوشزد نماید.

بسیاری از پدرها و مادرها غالبا ترجیح می‌دهند در برخورد با سوالات پایان‌ناپذیر کودکان و مسائلی که ذهن کنجکاو آنان را درگیر خود کرده‌ است، به‌نوعی طفره بروند و با پاسخ‌های کوتاه و مبهم، کودک را پی نخود سیاه بفرستند. نمونه معروف این نوع پاسخ‌ها را اکثرا به خاطر داریم، زمانی که از والدین خود درباره چگونگی تولد خود پرسیده‌ایم و به ما گفته‌اند که لک‌لک‌ها، پروازکنان ما را به منقار کشیده‌اند و از یک جای دور به خانه آورده‌اند. در واقع توضیح این مسئله برای والدین، کار راحتی نبوده است. این سوالات چه مربوط به مسائل جنسی باشد، چه مصرف مواد مخدر و الکل یا حتی بستن کمربند ایمنی؛ معمولا والدین با دقت خاصی پاسخ خود را انتخاب می‌کنند تا بتوانند کودکان را قانع نمایند.

در مورد مسائل مالی و پول، نیز چنین تفکری وجود دارد؛ وقتی کودکان از والدین می‌خواهند یک اسباب بازی یا وسیله مورد علاقه‌شان را بخرند، والدین به‌نوعی دچار استرس، آشفتگی و شرمساری شده، به دروغ متوسل می‌شوند و به کودک می‌گویند: «اوه متاسفم عزیزم، کیف پولم را فراموش کرده‌ام و نمی‌توانم آن را برای تو بخرم.» غافل از اینکه این نوع پاسخ‌ها آن‌ها را به‌سوی یک زندگی سراسر بدهکاری رهنمون می‌شود. صرف‌نظر از سطح مالی و درآمد افراد، در واقع اندیشه‌ای که این نوع رفتار از دل آن برمی‌آید این است که بسیاری از والدین تصور می‌کنند اکنون زمان پرداختن به این پرسش‌ها نیست و کودک درک مناسبی از پول ندارد؛ بنابراین وقتی که کودک به اندازه کافی بزرگ شد، درباره مسائل مالی با او صحبت می‌کنیم. حتی والدینی که وضعیت مالی مناسبی دارند باز هم به‌طورکلی در مورد پول زیرکانه صحبت می‌کنند و این یک مشکل است. این درحالی‌ است که مطالعات دانشگاه کمبریج نشان داده است عادات اولیه مربوط به پول تا سن هفت‌سالگی شکل می‌گیرد و والدین بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مالی فرزندان خود دارند. به‌عبارت‌دیگر، بهترین و موثرترین عامل و راهنما در این زمینه، رفتارهای مالی پدر و مادر است و بنابراین قبل از ورود به مدرسه، گفتگو با فرزندان در زمینه مالی و پولی بسیار مهم است و از همین روی است که نباید صبر کرد تا بچه‌ها بزرگ شوند و بعدا به آن‌ها توضیح داد.

این کتاب یک راهنمای گام به گام و بدون اصطلاحات خاص و مفاهیم پیچیده برای والدین است که می‌توانند کودک خود را به یک نابغه مالی بدل نمایند تا پول خود را به شیوه‌ای هوشمندانه مدیریت کنند. والدین - با هر سطح درآمد - با استفاده از رهنمودهای این کتاب، می‌توانند فرزندان خود را از سه‌سالگی تا بیست‌وسه‌سالگی آموزش دهند. منظور از نابغه مالی این نیست که به کودک خود ریاضی یاد دهیم که مثلا دو تا پانصد تومان می‌شود هزار تومان؛ بلکه آموزش و القای ارزش‌هایی است که افراد را موفق می‌کند تا هم از نظر مالی و حسابی و عدد و رقم درست عمل کنند و هم رضایتمند باشند.

در این کتاب به‌طور خاص یاد می‌گیرید که چرا باید به فرزندانتان یاد دهید با پول کنار بیایند. گاهی ممکن است دریافت کمک هزینه تحصیلی یا حتی کارکردن بعد از مدرسه جوابگوی نیازهای مالی نباشد، در این صورت چه باید کرد؛ سن مناسب فرزندان را برای دادن کارت اعتباری کدام است و ... .

پاسخ به این سوالات به شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده در این کتاب بیان شده‌است. به‌بیان‌دیگر کتاب پیش‌رو، راهنمای ضروری و عملی برای رسیدن به اصول پایدار مالی است به‌طوری‌که با به اجرای گام‌به‌گام آن، کودکان بسیار زودتر از همسالان خود نسبت به پول و مسائل مالی به بلوغ فکری می‌رسند.

خواندن کتاب نابغه مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نابغه مالی

«گفتن حقیقت خیلی خوب است اما بهتر آن است که مطابق با سطح درک و فهم کودک با او سخن بگویید.

اگر شما به‌تازگی شغل خود را از دست داده‌اید و در تنگنای اقتصادی قرار دارید بهتر است برای مدیریت بهتر مخارج زندگی به کودک‌تان که از شما خواسته تا غذا را از رستوران تهیه کنید بگویید ما فعلا قصد داریم در خانه آشپزی کنیم و غذا را آنجا سرو کنیم چون کمتر هزینه دارد.

خلاهای مالی را با زبان کودکانه به کودک بگویید تا به نتیجه خوبی برسید. با توجه به همان سناریو با فرزند دبیرستانی خود صحبت کنید و به اطلاع او برسانید چگونه از دست‌دادن شغل شما تامین مالی او را در دانشکده تحت تأثیر قرار خواهد داد. این کار نه تنها قابل قبول است بلکه عاقلانه نیز می‌باشد.

شما می‌توانید این موضوع را به چالش بکشید؛ اگرچه خانواده قادر به تامین هزینه دانشکده او نیستند اما در عین‌حال او باید بتواند شرایط و شایستگی دریافت کمک‌های مالی بیشتری را به دست آورد.

به‌طور کلی وقتی صحبت از پول می‌شود، بهتر است به او بگویید هر طور می‌خواهد می‌تواند صحبت کند و به او اطمینان بدهید که شما وارد مشاجره با او نخواهید شد و قطعا حال خوبی را تجربه خواهد کرد و نیاز نیست نگران چیزی باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۳۰۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان