دانلود و خرید کتاب اختلالات رفتاری در کودکان سمیه پرتوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات رفتاری در کودکان اثر سمیه پرتوی

کتاب اختلالات رفتاری در کودکان

نویسنده:سمیه پرتوی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلالات رفتاری در کودکان

کتاب اختلالات رفتاری در کودکان نوشتۀ سمیه پرتوی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلالات رفتاری در کودکان

اختلالات رفتاری کودکان اختلالات شایع و ناتوان‌کننده‌ای هستند که برای معلمان، خانواده و خود کودکان مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند و با نرخ‌های بالایی از معضلات اجتماعی همراه‌اند. محققان دریافته‌اند که اختلالات رفتاری معمولاً نخستین‌بار در سال‌های آغازین دوره ابتدایی مشاهده می‌شود و بین سنین ۸ تا ۱۵ سالگی به اوج خود می‌رسد. اختلالات رفتاری به طور قابل‌ملاحظه‌ای بر عملکرد تحصیلی اجتماعی و حرفه‌ای کودکان و نوجوانان تأثیر منفی می‌گذارد و احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی در دوره بزرگسالی را افزایش می‌دهد. اختلالات رفتاری احتمال ابتلای افراد به سوءمصرف مواد، فعالیت‌های بزهکارانه، اختلالات اضطرابی و خلقی ناتوانی، یادگیری و اختلالات عصب روان‌شناختی و اختلال شخصیت مرزی را افزایش می‌دهد. کودکان دچار اختلالات رفتاری، مشکلات گوناگونی دارند. اختلالات رفتاری تقریباً در یک‌چهارم کودکان خردسال بروز کرده و خود را در مراحل بعدی زندگی کودک نشان می‌دهند؛ به‌ویژه وقتی که کودک از نظر روابط اجتماعی نیز دارای مشکلاتی باشد. از عواملی که در به‌وجودآمدن مشکلات رفتاری دخالت دارند می‌توان از تأثیر متقابل شرایط اجتماعی، محیطی و ویژگی‌های شخصیتی کودک نام برد، با وجود مسائل زیادی که این کودکان با آن مواجه هستند. اغلب آنان تا سال‌ها پس از ورود به مدرسه شناسایی نمی‌شوند و تحت آموزش ویژه قرار نمی‌گیرند مگر زمانی که اختلال رفتاری و مشکلات تحصیلی، آنان شدید شود.

ناتوانی‌های یادگیری یکی از علل شکست تحصیلی دانش‌آموزان است. این دانش‌آموزان به‌رغم بهره هوشی بهنجار در یک یا چند زمینه مانند، خواندن، نوشتن، سخن‌گفتن و فهم ریاضی دچار ناتوانی هستند؛ عمومی‌ترین ناتوانی یادگیری نارساخوانی است. خواندن، مهارتی اساسی در رشد تحصیلی است و دانش‌آموزانی که در خواندن مشکل دارند، در زمینه ادامه تحصیلات با مشکل مواجه می‌شوند. کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری گروهی از کودکان استثنایی هستند که ظاهری طبیعی و هوشبری بهنجار و گاه بالاتر دارند این کودکان ممکن است در چند درس یا فقط در یک درس مشکل داشته باشند این کودکان در مواجهه یا شکست‌های تحصیلی پی‌درپی به‌تدریج دچار آشفتگی‌های هیجانی و رفتارهای ضداجتماعی می‌شوند که مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت.

خواندن کتاب اختلالات رفتاری در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به روان‌شناسی کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

بخشی از کتاب اختلالات رفتاری در کودکان

«تشخیص اختلال یادگیری

اختلال یادگیری در سال‌های قبل از ورود به مدرسه کار دشواری است، در بیشتر موارد شروع اختلال یادگیری در فاصله زمانی پیش از دبستان تا کلاس دوم مشخص می‌شود. معمولاً شروع این اختلال پیش از کلاس اول دبستان نشانگر نوعی تأخیر رشدی در زبان یا تأخیر در یادگیری مفاهیمی جدید و یا تأخیر در عملکرد در مقایسه با همسالان پیش‌دبستانی است. شروع اختلال یادگیری در اوایل ورود به مدرسه معمولاً به شکل نمره‌های پایین و یادگیری ضعیف مشخص می‌شود. شناخت نوع اختلال یادگیری و ریشه‌یابی آن‌ها به‌ویژه در دوره دبستان و در درس‌های اصلی می‌تواند در رفع این اختلال کمک مؤثری باشد.

عمده‌ترین ویژگی‌های اختلال یادگیری

اختلال یادگیری در دانش‌آموزان شامل بهره هوشی، طبیعی کارکرد تحصیلی پایین‌تر از حد انتظار، سرعت کم در یادگیری، پیشرفت کند، تکرار پایه‌های تحصیلی، تفاوت بین سطح یادگیری در دروس مختلف نداشتن انعطاف در استفاده از راهبردهای آموزشی، تفاوت قابل‌توجه بین توانایی‌ها و مهارت‌ها و کوتاهی دامنه توجه است. معمولاً انواع اختلالات یادگیری بر اساس حوزه‌های مهارتی یا ضعف‌های شناختی گروه‌بندی می‌شوند که عبارت‌اند از اختلال یادگیری ویژه در، خواندن اختلال یادگیری ویژه در نوشتن، اختلال یادگیری ویژه در ریاضی، اختلال یکپارچگی حسی یا دشواری‌های حرکت (کنش پریشی)، اختلال زبانی اختلال پردازش دیداری و شنیداری.

باتوجه‌به این که در میان مهارت‌های تحصیلی پایه خواندن و نوشتن از مهم‌ترین مهارت‌ها به‌حساب می‌آیند و ازآنجاکه در زندگی روزمره خواندن و نوشتن بسیار ضروری و مرتبط به یکدیگر هستند و از طرفی دیگر کودکانی که اختلال در خواندن دارند احتمالاً در نوشتن و دیکته مشکل دارند این مقاله به بررسی اختلال، خواندن نوشتن و دیکته می‌پردازد همچنین راهبردهای آموزشی و راهکارهای درمانی مفیدی را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهد باتوجه‌به موضوع اختلالات یادگیری اخیراً به طور چشمگیری توسعه‌یافته و نظر بسیاری از مربیان و متخصصان آموزش کودکان را به خود جلب کرده است. تا چند سال گذشته آموزش‌وپرورش استثنایی فقط کودکانی را شامل می‌شد که مشکلاتی در یادگیری و به عللی نظیر نقایص بینایی یا شنوایی عقب‌ماندگی ذهنی، معلولیت‌های کلامی یا زبانی اختلال‌های شدید، هیجانی فلج یا دیگر مشکلات ناشی از فقدان سلامتی جسمی داشتند. مؤسسات، مدارس استثنایی و کلاس‌های ویژه برای آموزش‌وپرورش این دسته کودکان که دچار معلولیت‌های آشکار بودند سازمان‌دهی می‌شد و مجموعه‌ای از برنامه‌های درسی را برای آموزش جداگانۀ این گروه‌های متفاوت در نظر می‌گرفت و اجرا می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان