دانلود و خرید کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم) ترجمه مستانه نعمت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم) اثر موسسه گفت گوی سازنده

کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم)

معرفی کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم)

کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم) کاری از موسسه گفت گوی سازنده با ترجمهٔ مستانه نعمت را انتشارات بذر خرد منتشر کرده است. این کتاب به آموزش و معرفی راهکارهایی برای گفت‌وگوی مؤثر و سازنده می‌پردازد.

درباره کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم)

گفت‌وگو دربارهٔ بعضی مسائل به‌دلیل اهمیت و حساسیتی که دارند می‌تواند زمینهٔ تنش و چالش را ایجاد کند و سبب شود که طرفین از ورود به گفت‌وگو خودداری و یا آن را با تجربه‌ای سراسر خشم و نفرت به انتها ببرند. ازآنجاکه همیشه نمی‌توان و نباید از گفت‌وگو و ورود به بحث امتناع ورزید و گاه باید کوشید تا به ذهن و زبان طرف مقابل وارد شد، جلد دوم کتاب گفتگوی اثربخش که به همت موسسه گفتگوی سازنده تدوین شده، به معرفی و آموزش مهارت‌هایی برای گفت‌وگو در شرایط دشوار و بحرانی می‌پردازد. گفتنی است مطالب این کتاب ترجمهٔ مطالب دوره‌ای آنلاین با‌ عنوان perspective است که در طول کتاب با اسکن کدهای کیوآرکد مندرج در متن، قابل دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

خواندن کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث توسعهٔ فردی که به تقویت مهارت‌‌های ارتباطی خود می‌اندیشند از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب گفتگوی اثربخش (کتاب دوم)

«درس پنجم

کاوش در سایر جهان‌بینی‌ها

در درس قبل پنج مزیت کلیدی حاصل از تعامل با دیدگاه‌های مختلف را شرح دادیم. بحث کردیم در این درس به آموزش تکنیک‌های خاصی می‌پردازیم که بر چگونگی انجام این گفتگوها متمرکز هستند. به مهارت‌هایی مجهز خواهیم شد که به‌وسیلهٔ آن‌ها بتوانیم گفتگوهای دشوار و سؤال‌برانگیز را با موفقیت هدایت کنیم. همچنین دربارهٔ زمان ورود به گفتگوهای دشوار و دغدغه‌های مربوط به آن نیز خواهیم آموخت که چگونه با در پیش گرفتن شیوهٔ تفکر کاوشگرانه مطالبی را کشف کنیم که از دید پنهان شده‌اند. آنچه در انتهای درس خواهیم آموخت درک ریشه‌های روان‌شناختی تفاوت‌های ایدئولوژیک خود با دیگران، پی بردن به ارزش‌ها و تجربیات زندگی افراد که منجر به شکل‌گیری باورهای آن‌ها می‌شود و کشف نقاط مشترک با دیگران علی‌رغم اختلاف‌نظرهای اولیه ورود به ذهنیت کاوشگر همان‌طور که در درس‌های گذشته اشاره شد بسیاری از ما هنگام رویارویی با افرادی که طرز فکر متفاوتی دارند فوراً ذهنیت جنگجو را فعال می‌کنیم. در چنین مواقعی ما به طور فیزیولوژیکی و روانی همان واکنشی را نشان می‌دهیم که گویی نوعی عامل تهدیدکنندهٔ خارجی به قلمروی ما حمله کرده است. به این ترتیب ما بر دفاع از دیدگاه خود به هر قیمتی تمرکز می‌کنیم تا طرف مقابل را شکست دهیم. اما به جای واکنش نشان دادن همانند جنگجو می‌توانیم وارد ذهنیت کاوشگر شویم یعنی با کنجکاوی و تمایل به درک بهتر دیدگاه‌های دیگر به اختلاف‌نظرها نزدیک شویم و به دنبال فهم سایر فرهنگ‌ها و جهان‌بینی‌ها باشیم. وقتی به کشوری خارجی سفر می‌کنیم متوجه می‌شویم که فرهنگ، آداب و رسوم و باورهای آن‌ها با ما متفاوت است. بسیاری از ما این موقعیت را فرصتی هیجان‌انگیز برای گسترش افق های فکری خود می‌بینیم. درنتیجه با کنجکاوی، فروتنی فکری و میل به دانستن به این اکتشافات نزدیک می‌شویم. اگر در زندگی روزمره و هنگام رویارویی با افرادی که دارای نظرات متفاوت هستند نیز از این رویکرد استفاده کنیم، می‌توانیم تجربهٔ مشابهی را کسب کنیم با صرف زمان برای کشف جهان‌بینی یکدیگر به‌همراه علاقه و کنجکاوی خالصانه بینش و وضوح فکری جدیدی در برخورد با یکدیگر به دست خواهیم آورد. حتی ممکن است متوجه شویم که بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم دارای نقاط مشترک هستیم برای توسعهٔ این مهارت شما را به سفری می‌بریم تا با کمک آن ذهن دیگران را کشف کنید و پنج تکنیک کاوشگر را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها هم دیگران را بهتر درک کنید و هم دیگران درک بهتری از شما داشته باشند.» 




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان