دانلود و خرید کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد پل مک کارتنی ترجمه علیرضا فارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد اثر پل مک کارتنی

کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد

معرفی کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد

کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد؛ راهنمای تمرین کاربردی نوشتهٔ پل مک کارتنی و ساهن گوپتا و لیندزی برنز و ترجمهٔ علیرضا فارسی و امیر دانا و ابراهیم متشرعی است و نشر ویراست آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد

بسیاری از روان‌شناسان ورزشی و عملکرد در سراسر جهان درمان شناختی رفتاری (CBT) را به‌عنوان یک رویکرد درمانی و تمرین کاربردی پیش‌گرفته‌اند. اما هیچ کتابی در حال حاضر طرحی برای درک و استفاده از CBT در زمینه ورزش و عملکرد ارائه نمی‌دهد.

کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد؛ یک راهنمای تمرین کاربردی بر بنیانی ملموس برای تمرین CBT و تکنیک‌های مرتبط در زمینه‌های ورزش و عملکرد بنا شده است. این کتاب جدید نکات کلیدی را برای کمک به دانشجویان و متخصصین ارائه می‌کند تا CBT را در زمینه ورزش و عملکرد وارد کنند.

با تکیه بر جدیدترین تحقیقات و انبوهی از تجربیات تمرین کاربردی، این کتاب آسان خواننده را در هر مرحله از فرآیند CBT با مثال‌های موردی، دستورالعمل‌های ساده و کاربرگ‌ها برای به حداکثر رساندن کیفیت و عمق لازم برای تمرین مؤثر CBT راهنمایی می‌کند.

دکتر پل مک کارتی، دانشجویان دکترای روان‌شناسی ورزشی و تمرین در دانشگاه کالدونین گلاسکو، بریتانیا را هدایت می‌کند. او یک روان‌شناس دارای مجوز BPS و یک روان‌شناس ورزش و تمرین ثبت شده در HCPC است.

ساهن گوپتا مدرس روان‌شناسی ورزشی کاربردی و تمرین در دانشگاه پورتسموث انگلستان است. او در حال اتمام دوره دکترای خود در حوزه روان‌شناسی ورزشی و تمرین و گواهینامه خود در BPS و HCPC (آوریل ۲۰۲۳) است. او بر روی CBT، تاب‌آوری و توسعه سلامت روان و عملکرد ورزشکاران تمرکز دارد. او بنیان‌گذار آزمایشگاه ورزش و عملکرد دیسکاوری است که برای پیاده‌سازی روان‌شناسی ورزشی در کشورها و فرهنگ‌های مختلف کار می‌کند.

دکتر لیندسی برنز، استادیار روان‌شناسی در دانشگاه هریوت وات انگلستان است. لیندزی یک روان‌شناس خبره در انجمن روان‌شناسی بریتانیا و روان‌شناس سلامت HCPC است.

خواندن کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب به‌عنوان یک راهنمای کاربردی، به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در روان‌شناسی ورزشی و عملکرد (و همه انواع آن) آموزش می‌دهد. این کتاب راهنمایی ابزاری برای دانشجویان روان‌شناسی ورزشی و تمرین است، همچنین به‌عنوان راهنمای تمرینی برای متخصصین روان‌شناسی عملکرد در محل‌های تمرین کاربردی و به‌عنوان یک به‌روز کننده برای متخصصان حرفه‌ای بسیار ارزشمند است.

بخشی از کتاب درمان شناختی رفتاری در ورزش و عملکرد

«درمان شناختی رفتاری (CBT) بر نحوه تفکر و عمل افراد برای کمک به مدیریت مسائل هیجانی و رفتاری تمرکز دارد. مسائل هیجانی و رفتاری در ورزش رایج است، برای مثال، تمرینات، مسابقات، و کانون توجه رسانه بودن به این معناست که ورزشکاران به‌طور دوره‌ای بر خلاف نیاز خود فکر و عمل می‌کنند. همه ورزشکاران یاد می‌گیرند که این مسائل هیجانی و رفتاری را به‌تنهایی یا با حمایت کارکنان پشتیبانی در سنین رشد مدیریت کنند. متخصص روان‌شناسی ورزشی یا روان‌شناس ورزش (که در سراسر این کتاب به‌عنوان یک متخصص به آن اشاره شده است) یکی از آن‌هاست. متخصصین به ورزشکاران کمک می‌کنند تا با استفاده از روش‌های درمانی، مانند CBT، مسائل هیجانی و رفتاری را برطرف کنند. مانند هر روش درمانی، CBT در ابتدا گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما با یک راهنمای مفید، می‌توانیم اصول اولیه CBT، نحوه کارکرد و بهترین عملکرد آن را بیاموزیم. یادگیری کاربردهای CBT به متخصصین اجازه می‌دهد تا با اطمینان تمرین کرده و از نظریه و روش‌هایی که این شیوه مداخله را هدایت می‌کنند آگاه شوند.

CBT شامل سه جزء است: شناختی، رفتاری و درمانی. شناختی، اعمال یا فرایندهای ذهنی کسب و درک اطلاعات است. به‌عنوان‌مثال، یک کماندار قبل از زدن تیر، جهت باد را متوجه‌شده و تفسیر می‌کند. رفتار شامل واکنش بیرونی به محیط است نظیر آنچه به شکل بدیهی انجام می‌دهیم. برای توضیح بیشتر این مسئله، کماندار از طریق فرآیندهای شناختی خود متوجه باد می‌شود و سپس وضعیت خود را برای مقابله با آن تنظیم می‌کند و به سیبل تیر می‌زند. در نهایت، ما از روش‌های روان‌شناختی برای تنظیم شناخت‌ها، رفتارها و احساسات از طریق تعامل شخصی منظم استفاده می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال، کماندار با شما، شخص متخصص، مشورت می‌کند تا وقتی باد می‌آید، حواس‌پرتی‌ها و ترس‌های او را که باعث خودتردیدی می‌شود، درک کنید. شما اصول کلیدی CBT را که از این کتاب آموخته و تمرین کرده‌اید به کار می‌گیرید (به یاد داشته باشید که ما اغلب اصول CBT را در ورزش بدون برچسب "درمان" یا "تنظیمات درمانی" به کار می‌بریم).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۹۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰۰,۰۰۰
تومان