دانلود و خرید کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ سامان محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ اثر سامان محمدی

کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟

معرفی کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟

کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟: بهترین راهکارهای تربیتی نوشتهٔ سامان محمدی، سمیه محمدزاده و حمید رحمانی و ویراستهٔ الهام کسایی پور و فائزه علیزاده است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟

نوجوانی یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی است؛ زیرا فرد در این دوره و در بسیاری از سطوحْ شاهد تغییرات بسیاری است. نوجوانی در شکل‌گیری شخصت فرد در طولانی‌مدت نقش به‌سزایی دارد. کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتار صحیح با دختران نوجوان را یاد بگیرید و آن‌ها را به‌شکلی مثبت به انجام رفتار خوب تشویق کنید؛ همچنین به آن‌ها بیاموزید که مسئولیت کارهای خود را بپذیرند و درعین‌حال با آن‌ها رابطه‌ای لذت‌بخش برقرار کنید.

خواندن کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

مطالعهٔ این کتاب به همهٔ والدین، مربیان و کسانی که با کودکان و نوجوانان ارتباط دارند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟

«اهمیت دوره نوجوانی و نقش والدین در تربیت دختران

زندگی انسان دارای مراحل مختلفی است؛ کودکی، نوجوانی، جوانی، میان‌سالی و پیری. نوجوانی مرحله بین کودکی و جوانی است و رشد روانی و فیزیکی انسان در این دوره رخ می‌دهد.

یکی از دوران مهم در زندگی، انسان دوره نوجوانی است که لازم است این دوران به‌خوبی شناخته شود و تدابیر درستی برای آن اندیشه شود. نوجوانی دوره‌ای با شروع و طول مدت، متغیر بین کودکی و بزرگسالی است. دوره‌ای که نظریه‌پردازان، رشد معتقدند که از حدود یازده الی دوازده‌سالگی آغاز می‌شود و تا پایان دوره بلوغ؛ یعنی زمانی که به نوجوان امتیازات کامل بزرگسالی اعطا شود ادامه می‌یابد. هر چند که در هر جامعه باتوجه‌به مشخصات، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و حتی آب‌وهوایی شروع و پایان این دوره می‌تواند متفاوت باشد.

ژان ژاک روسو «نوجوانی را تولدی نو می‌داند.»

زیگموند فروید

«این دوره را تحت عنوان مرحلة تناسلی می‌داند.»

ژان پیاژه

«آن را مرحله صوری یا انتزاعی می‌داند.»

همچنین اریکسون نوجوانی را هویت‌یابی در مقابل بی‌هویتی معرفی کرده‌اند. نوجوانی معمولاً به سه دوره اوایل (۱۱ تا ۱۴ سالگی)، اواسط (۱۴) تا ۱۷ سالگی و اواخر (۱۷) تا ۲۰ سالگی تقسیم می‌شود.

پدیده نوجوانی؛ با این پرسش اساسی همراه است که نوجوان از خود می‌پرسد من کیستم این پرسش را که چند سال ادامه خواهد یافت «جستجوی هویت» می‌نامند در واقع مسئله این است که چه می‌شود که هیچ فردی نه مانند کسانی می‌شود که قبل از او در این جهان زیسته‌اند و نه مانند کسانی خواهد شد که پس از او به این جهان خواهند آمد. نوجوانی که با این پرسش اساسی روبه‌رو است می‌داند که به‌زودی باید مسئولیت زندگی خویش را شخصاً برعهده گیرد و از خود می‌پرسد:

باید چگونه زندگی کنم؟

چه حرفه‌ای را باید انتخاب کنم؟

- در ارتباط با جنس مخالف و زندگی خانوادگی آتی چه خواهم کرد؟ با کدام باورها و ارزش‌ها باید زندگی کنم؟

نوجوان در این دوره با چالش‌های رشدی بهنجاری روبه‌رو می‌شود. باتوجه‌به پیشرفت فن آوری در جوامع امروزی و به‌تبع آن پیچیدگی زندگی شهرنشینی کسب مهارت‌های شغلی انتخاب همسر و داشتن یک زندگی مستقل تا اواسط دورة جوانی به‌تعویق‌افتاده است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که یک نوجوان در هجده‌سالگی که معمولاً مرحلة گذشتن از دوره نوجوانی به جوانی است، بتواند به یک هویت مستقل دست پیدا کند.

نوجوانانی که به‌تدریج هویت خود را شکل داده‌اند کسانی هستند که به یک تعهد شخصی درباره حرفه یا بینش موردنظر خود (هر دو مورد) دست‌یافته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۹۳۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
۱۳,۵۰۰
۵۰%
تومان