دانلود و خرید کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان آریانا پترسون ترجمه زینب جلالیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان اثر آریانا پترسون

کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان

معرفی کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان

کتاب «تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان» نوشتۀ  آریانا پترسون و ترجمۀ زینب جلالیان و زهرا زالی چهلخانه است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان

امروزه علم عصب‌شناسی شناختی پیشرفت زیادی کرده است. توجه به فرایندهای یادگیری و یاددهی در پژوهش‌ها و همین‌طور تشخیص علل و ریشه‌های کاستی‌های عصبی‌شناختی باعث شده ‌ظرفیت‌های بالقوۀ مغز و کارکردهای اجرایی آن هم شناخته شود و هم اصلاح و بهبود پیدا کند. کارکردهای اجرایی شامل مؤلفه‌های مختلفی مثل حافظه کاری، مهارت خواندن و مطالعه، حل مسئله، برنامه‌ریزی، توجه و تمرکز و مهارت‌های مشابه این موارد است که نقش اساسی در تحقق اهداف دارند. افراد با توانمند‌شدن در کارکردهای اجرایی قادرند اهدافشان را بهتر و اصولی‌تر پیگیری و محقق کنند.

در گذشته تصور بر این بود که دانش‌آموزان با ساعت‌های طولانی مطالعه به موفقیت تحصیلی دست پیدا می‌کنند اما اکنون این نگرش تغییر کرده است و دانش‌آموزان هنر مطالعه‌کردن را برای مدت کوتاه‌تر اما با نیرومندی بسیار بیشتری می‌آموزند. ازآنجایی‌که داشتن مهارت مطالعه امری مؤثر و ضروری در موفّقیت تحصیلی دانش‌آموزان است، این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند تا این مهارت‌ها و راهبردهای امتحانی معتبر را یاد بگیرند.

مجموعۀ ۷جلدی تکنیک‌های مطالعهٔ مؤثر برای دانش‌آموزان شامل کاربردی‌ترین آموزش‌ها و تمرین‌های شناختی مثل تکنیک‌های بهبود حافظه کاری، ذهنیت مثبت، حافظه برای دانش‌آموزان، برنامه‌نویسی ذهن، تندخوانی و راهبردهای مطالعه برای دانش‌آموزان است که مهارت‌های موردنیاز را به افراد را آموزش می‌دهد و و دشواری‌های شناختی آن‌ها را تسهیل می کند. 

خواندن کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانش‌آموزان، دانشجویان، علاقه‌مندان به رشته‌های علوم اعصاب شناختی و روان‌شناسی و همچنین روان‌شناسان و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تکنیک های مطالعه موثر برای دانش آموزان

«تدوین یک برنامه‌ریزی مؤثر دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا خودجوش و مستقل شوند. چنین برنامه‌ای باعث می‌شود که دانش‌آموز به یک یادگیرنده متمرکز تبدیل شود که در برابر تحصیلات خود متعهد باشد، زمان خود را به طور مؤثر مدیریت کند، عادت‌های بد مانند به تعویق انداختن کارها را متوقف کند، زندگی متعادل داشته باشد و به طور مداوم در مطالعات خود عملکرد خوبی داشته باشد. اولین قدم در تدوین یک برنامه‌ریزی مؤثر، تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است. طرح کلی اهداف به تعیین موضوعاتی که به تمرکز و ساعات مطالعه بیشتری نیاز دارند، کمک می‌کند. بخشی از اهداف کوتاه‌مدت ممکن است شامل موفّقیت در امتحانی که قرار است در دو هفته برگزار شود، تکمیل یک مقاله ترم در عرض ۳ هفته، یا تمرین جهت ارائه پاورپوینت در ۱۴ روز باشد. همهٔ این اهداف طرح باید به وظایفی برای دستاوردهای روزانه تقسیم شوند. اهدافِ تا حدودی بلند مدت ممکن است شامل دریافت بورسیه تحصیلی یا کارآموزی در یک شرکت معتبر باشند. برای مدیریت بیشتر، این اهداف باید در طول چند هفته یا ماه تقسیم شوند. گام دوم فهرست کردن تعهدات روی کاغذ است تا ایده بهتری از آنچه باید انجام شود، بدست آورید. این لیست می‌تواند شامل همهٔ موضوعات و دروسی باشد که یک دانش‌آموز باید در یک زمان معین آن‌ها را مطالعه کند. پس ازآن، یک برنامه منسجم از آنچه باید برای هر کلاس در نظر گرفته، ارائه شود. تعهد مورد نیاز برای یک بخش ممکن است با تعهد مورد نیاز برای بخش دیگر متفاوت باشد. به هر یک از بخش‌ها، بابت خواندن، مرور یادداشت‌ها و تنظیم راهنماهای امتحانی زمانی ویژه اختصاص دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۹۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان