دانلود و خرید کتاب ملت پرنده سه پا فرزاد عابدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ملت پرنده سه پا اثر فرزاد عابدی

کتاب ملت پرنده سه پا

نویسنده:فرزاد عابدی
انتشارات:نشر روزاندیش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ملت پرنده سه پا

کتاب الکترونیکی ملت پرنده سه پا نوشته فرزاد عابدی توسط نشر روزاندیش منتشر شده است. این کتاب دربارهٔ تاریخ تحلیلی سیاسی کره است.

در باره کتاب ملت پرنده سه پا 

کتاب ملت پرنده سه پا دربارهٔ تاریخ تحلیلی سیاسی کره است. این کتاب فراز و نشیب‌های تاریخ کره را در طول ده هزار سال در بر‌ می‌گیرد که هدف نهایی آن شکوفایی پرندگان سه پایی است که هدف نهایی هر کشور مستقلی است. در تاریخ کره همواره برای به پرواز درآمدن پرنده سه پا کوشیده‌اند. مفهوم پرنده سه پا ابتدا در طالع «وانگ گیومه دانگون»، مؤسس امپراتوری «چوسان قدیم» دیده شده و بعدها نمادی برای امپراتوری‌های سه‌گانهٔ کره درآمده است. این پرنده در تاریخ کره سیر کرده، به خورشید رسیده و کره را به اوج پیشرفت رسانده است. کشور کره در طول تاریخ دستخوش حوادث تلخ و شیرین و غارت و چپاول اقوام مختلف قرار گرفته و نقشهٔ آن دچار تغییر و تحول اساسی بوده و همین امر باعث کوچک‌تر‌شدن یا بزرگ‌تر‌شدن کشور کره گشته و بعد از جنگ جهانی دوم به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. در گذر زمان ژاپن، چین و مغولستان در امور داخلی کره دخالت می‌کرده‌اند به‌طوری‌که اتحاد با چین به‌عنوان بزرگترین قدرت منطقه و ژاپن به‌عنوان یک ملت استراتژیک، در ایجاد یا نابودی کره تأثیر به سزایی داشته است. حکومت‌های امپراتوری موروثی کره نیز اغلب باعث نابودی بخش زیادی از سرمایه‌های ملی و طبیعی کره گشته‌اند.

در این کتاب با اخلاقیات و روحیات مردم کره آشنا می‌شوید. یکی از عوامل ثروت کره، تجارت با کشورهای چین، ژاپن، عربستان، هند و ایران بوده است. قرار‌گرفتن این کشور در میانهٔ ۲ دریای زرد و ژاپن نیز در این امر نقش به‌سزایی داشته است. تجارت کره به‌طور عمده بر جِین سینگ، عَشَقه، ادویه‌های دارویی، پارچه ابریشم، کتان، کنف و گاهی فروش برده بوده است. حکومت امپراتوری‌های کره همواره با افسانه‌ همراه بوده، مثل ماجرای تولد دومین امپراتور بویو و افسانه تولد مؤسس گوگوریو. این کتاب از ۲ بخش اساطیری و تاریخی تشکیل شده که بخش اساطیری سرگذشت اسطوره‌ها و بخش تاریخی، سرگذشت امپراتوری‌های این سرزمین، حاکمان و مشاهیر کره را بررسی می‌کند.

برخی از فصل‌های کتاب ملت سه پرنده از این قرار هستند:

بخش اول: اساطیری

فصل اول: اساطیر کره

بخش دوم: تاریخی

فصل دوم: کره تاریخی

فصل دوم: امپراتوری هوان گوک

فصل سوم: امپراتوری بائی دال گوک

فصل چهارم: امپراتوری چوسان قدیم

فصل پنجم: امپراتوری گیجاچوسان

فصل ششم: امپراتوری وی من چوسان

فصل هفتم: امپراتوری ایالات متحده چین

فصل هشتم: امپراتوری باک بویو

فصل نهم: امپراتوری جولبون

فصل دهم: امپراتوری بویو

فصل یازدهم: امپراتوری گالسا بویو

فصل دوازدهم: امپراتور هو بویو

فصل سیزدهم: امپراتوری اوکجه

فصل چهاردهم: امپراتوردونگایی

فصل پانزدهم: سه ملت سام‌هان

فصل شانزدهم: امپراتوری گوگوریو

فصل هفدهم: امپراتور باکجه

فصل هجدهم: امپراتوری شیلا

فصل نوزدهم: امپراتور گایا

فصل بیستم: امپراتور گیوم گوان گایا

فصل بیست و یکم: امپراتوری دائی گایا

فصل بیست و دوم: امپراتوری بالهایی

فصل بیست و سوم: امپراتوری تائبونگ

فصل بیست و چهارم: امپراتوری هوباکجه

فصل بیست و پنجم: امپراتوری گوریو

فصل بیست و ششم: امپراتوری جوسیون

فصل بیست و هفتم: امپراتوری کره

خواندن کتاب ملت پرنده سه پا را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به کسانی که به تاریخ تحلیلی سیاسی کره علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخش از کتاب ملت پرنده سه پا 

«کره شمالی که در منطقه گوگوریوی قدیم مرزبندی شده است، از سمت شمال شرق در بخش اندکی با «روسیه» هم مرز است و از جانب شمال غرب و غرب توسط چین احاطه شده است. از جنوب نیز با برادر دیرینه‌اش، کره جنوبی همسایه است. با این حال این کشور از نظر اقتصادی با مشکلات عظیمی رو به روست، اما خوش بختانه در چند ماهه اخیر به تحولی شگرف در تاریخ خود دست زده است «استفاده از انرژی هسته‌ای». اما کره جنوبی به علت حجم عظیم منابع زیستی و طبیعی و موقعیت استراتژیکی که با ژاپن دارد، همواره از برادر شمالی خود پیشتازتر بوده است. کره جنوبی که پایتخت آن«سئول» است، تنها از سمت شمال و با کره شمالی همسایه است. شرق این شبه جزیره را دریای ژاپن و غرب آن را دریای زرد محاصره نموده است. کره جنوبی یکی از کشورهای جهان اول به شمار می‌رود و از هر نظر دارای رتبه‌های عالیست، اما گذشته از این مباحث هر دو کره در واقع یکی هستند و چیزی که باعث موفقیت آن‌ها در تمامی زمینه ‌های پیشرفت خواهد گشت، اتحاد و همبستگی دو ملت است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان