دانلود و خرید کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ خرعل ماجدی ترجمه محمد منابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ اثر خرعل ماجدی

کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ

نویسنده:خرعل ماجدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ

کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ نوشتهٔ خرعل ماجدی و ترجمهٔ محمد منابی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ

 دین، تاریخ روح (تاریخ روح به معنی تاریخ عقل، فکر، فلسفه، دین، هنر و شعر ) را به شکل گسترده‌ای در درون خود جای داده و مورد استفاده خاصه و عامه مردم قرار داده است؛ طوری که بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین جوهره‌های انسانی که در هنر، شعر و اندیشه وجود دارند، به وفور در آن یافت می‌شود.

یقینا بررسی تاریخ ادیان، باورها و کیش‌های روحی مورد باور انسان، امری آسان نیست اما کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ برآن است تا حقیقت ادیان را به شکل روان توضیح دهد.

این کتاب تمامی باورها و ادیان عصر حجر را با تمام مراحل آن از قبیل دوره پارینه سنگی، پیشین، میانه، نو سنگی و برنز بررسی کرده و سعی نموده به دنبال سرنخی که آنها را به همدیگر پیوند بدهد گام بردارد؛ زیرا با این کار شبکهٔ روحی‌ای نمایان می‌شود که در کنار پیدایش دوره‌های تاریخی با آمدن ادیان سومری، مصری و سپس ادیان خاور دور و نزدیک تا یونان، رُم، آمریکای کهن و دین های شمولی (یهودیت، مسیحیت، اسلام) و ادیان ابتدایی معاصر به وجود آمد.

این کتاب تلاشی برای به سخن درآوردن آثار باقی‌ماندهٔ مادی و هنری از انسان ما قبل از تاریخ در جهت روشن‌سازی دینی آن است.

خواندن کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با ادیان ماقبل تاریخ آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادیان و باورهای ماقبل تاریخ

«به نظر می آید، بیرون آمدن انسان از تاریکی قلمروی جانوری وشروع گام برداشتن وی در قلمروی انسانی امری پیرامون آن معماهای زیست شناسی و بوم شناسی است، و این مسأله واضح و مکشوف نبود بلکه تاکنون این امربه شکل پیچیده وغیر قابل فهم و مبهم باقی ماند، که نمی توان قطع به یقین درباره آن نظر داد. می توان گفت که آفریقا در گذشته های دور، بعنوان زادگاه اولیه تکامل انسان از مرحله قدکوتاه بودن تا به مرحله انسان عادی وبلندقد به شمار می رود. از منطقه شمال وشرق آفریقا انسان قدکوتاه به انسان عادی تکامل یافت واز آنجا به سمت اروپا وآسیا روانه شد. در اروپا دست آوردهای مادی ومعنوی فراوانی متعلق به انسان عصرحجری پیشین کشف گردید، این سازه های مهمی به حساب می آیند هرچند به شکل بسیار کند پیشرفت کرده بود. ولی در دوره میانه سنگی شاهد انتقال فرهنگ انسان از اروپا به منطقه خاورنزدیک هستیم، وهمچنین شاهد پیدایش فرهنگ دوره کهن سنگی در مناطق شام (لبنان، سوریه وفلسطین) وعراق وتاثیرپذیری سریع آن بر فرهنگ دوره نوسنگی که منطقه بین النهرینی شمالی محل گسترش او بوده، یک کمانه پهناوری شمالی از ایران تا به مصر امتداد دارد، سپس فرهنگ دوره مس سنگی در جنوب بین النهرین پیدایش یافت و یک کمانه بزرگ ووسیعی دیگر با امتداد آن از ایران تامصر را شکل داد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
۵۸,۵۰۰
۵۰%
تومان