دانلود و خرید کتاب شدن میشل اوباما ترجمه سیمین تاجدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شدن اثر میشل اوباما

کتاب شدن

نویسنده:میشل اوباما
ویراستار:لیلا اسکندری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شدن

کتاب شدن نوشتهٔ میشل اوباما و ترجمهٔ سیمین تاجدینی است. انتشارات آتیسا این زندگی‌نامه را منتشر کرده است. این اثر حاوی روزنگاری هدفمند برای شناخت خود است.

درباره کتاب شدن

کتاب شدن نوشتهٔ میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا است. او در این کتاب به شرح زندگی خود، از ابتدا تا تبدیل‌شدن به بانوی اول ایالات متحده پرداخته است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و گفته شده است که در ۱۵ روز به رکورد فروش ۲ میلیون نسخه در آمریکا و کانادا رسید. نثر این کتاب، ساده و صمیمی است. این اثر حاوی روایتی از تلاش میشل اوباما برای رسیدن به موفقیت است؛ اینکه چطور دختری سیاه‌پوست از محله‌ای در جنوب شیکاگو توانست خود را به بالاترین رتبه‌های تحصیلی و دانشگاهی برساند. او خستگی‌ناپذیر بود و به آنچه آرزو داشت رسید. این زندگی‌نامه می‌تواند برای بسیاری از انسان‌ها الهام‌بخش باشد تا به زندگی پیش رو امیدوار باشند.

میشل کودکی بود که با پدر مادر و برادرش در محله‌ای در جنوب شیکاگو زندگی می‌کرد. آپارتمان آ‌ن‌ها به اندازه‌ای بزرگ نبود که او بتواند اتاق مستقلی برای خود داشته باشد و با برادرش در یک اتاق مشترک زندگی می‌کرد. میشل اوباما در این کتاب از روزهای مدرسه، برخی تبعیض‌های نژادی و سختی‌هایی که گذراند گفته و از تلاشی که برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه کرد. این انتهای آرزوی او نبود. پس از دانشگاه پرینستون، توانست در دانشکدهٔ حقوق دانشگاه هاروارد پذیرفته شود. موفق ‌شد به‌عنوان وکیل در شرکت حقوقی «سیدلی آستین» مشغول به کار شود. دختری از محله‌ای فقیرنشین، حالا یکی از وکلای شرکتی معتبر شده بود؛ جایی که اولین دیدار با همسر آینده‌اش در آن رقم خورد. او با باراک اوباما در محل کار آشنا شد و سرانجام در سال ۱۹۹۲ با او ازدواج کرد. زندگی پر فرازونشیب شغلی و خانوادگی میشل، پس از ازدواج هم ادامه داشت و وارد مراحل پیچیده‌تری شد. او از سختی‌های یک مادر شاغل گفته است و از تلاشی که برای رسیدن به همهٔ امور انجام می‌داد. کم‌کم باراک اوباما در قامت یک کاندیدای ریاست‌جمهوری ظاهر می‌شود و میشل دوشادوش همسرش وارد کارزار می‌شود. پس از رسیدن به مقام بانوی اول آمریکا، تازه کار او شروع می‌شود. اولین زن رنگین‌پوست که بانوی اول آمریکا شده بود، تمام تلاش خود را برای حمایت از زنان و دختران انجام داد؛ حتی به فکر مشکل اضافه‌وزن کودکان آمریکایی هم بود و برای سلامت غذایی آن‌ها تلاش کرد. میشل اوباما در کتاب شدن، خود و زندگی‌اش را بسیار صمیمی و خودمانی تعریف کرده است.

خواندن کتاب شدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میشل اوباما

میشل لاوون رابینسون اوباما در ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴ در شیکاگو، ایلینوی، به دنیا آمد. او وکیل و نویسنده است. میشل در ۲۸سالگی با باراک اوباما ازدواج کرد و نخستین بانوی اول آمریکاییِ آفریقایی‌تبار در تاریخ ایالات‌متحدهٔ آمریکا شد؛ ازاین‌رو میشل اوباما به‌مدت ۸ سال، نقش بانوی اول ایالات‌متحدهٔ آمریکا را ایفا کرد. او دانش‌آموختهٔ دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. میشل به محیط‌زیست نیز علاقه دارد. او در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات‌متحدهٔ آمریکا از حامیان «هیلاری کلینتون» بود. میشل اوباما در فهرست نظرسنجی سالانهٔ زن تحسین‌شدهٔ سال ۲۰۱۸ به‌عنوان مقام اول انتخاب شد. کتاب «شدن؛ روزنگاری هدفمند برای شناخت خودتان» یکی از آثار مکتوب اوست.

بخشی از کتاب شدن

«پدرم دیگر به عاجزبودن عادت کرده بود. او تمام زندگی‌اش را به مبارزه‌طلبیدن دورنمای زندگی، پشتکار داشتن در مراقبت از ماشینمان، پرداخت به موقع قبوض و اینکه هرگز به‌خاطر گرفتگی چندگانۀ پیشرفتۀ عضلانی‌اش با کسی بحث نکند و حتی یک روز کاری را هم از دست ندهد گذرانده بود.»

نظرات کاربران

کاربر 7772237
۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کتاب خوبیه اما ترجمه و همچنین نحوه نگارش سیمین تاجدینی برای این کتاب واقعا افتضاحه

امیرحسین
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

به نظر میاد میتونست کتاب مفیدتری باشه اگر بهتر لز این ترجمه میشد. ترجمه‌های متعددی از این کتاب وجود داره. من فقط همین ترجمه رو خوندم که بسیار آزار دهنده بود. جملات اغلب نامفهوم گنگ و ناقص رها شده‌اند و.

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۱۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان