دانلود و خرید کتاب کوچینگ اسکار علی صالحی مبارکه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کوچینگ اسکار

کتاب کوچینگ اسکار نوشتۀ علی صالحی مبارکه و عاطفه ساجدی نیا است. این کتاب را انتشارات فروغ سیمرغ منتشر کرده است.

درباره کتاب کوچینگ اسکار

زندگی مهارت‌هایی دارد که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می‌دهند و موجب می‌شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و مؤثرتر با مشکلات و دشواری‌های زندگی مواجه شود. هرقدر مهارت‌های زندگی فردی بالاتر باشد او بهتر می‌تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه‌ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش‌آمده را برطرف کند. مهارت‌های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می‌برد، شخص می‌توان مسئولیت‌های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی‌هایش را بروز دهد و از آسیب‌های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

دنیای امروز شاهد تغییر با سرعت بالایی است و کمبود وقت یکی از مهم‌ترین چالش‌ها به‌حساب می‌آید. در دنیای امروز استفاده بهینه از ذهن خود مهم‌ترین کار ما محسوب می‌شود. افراد به این دلیل وارد دوره آموزشی کوچینگ می‌شوند تا مدرک مهارت‌های این حرفه را به دست آورده و در این سفر، قدرت ذهن، انتخاب و مسئولیت‌پذیری را به دست آورند.

آموزش کوچینگ بر اساس استاندارد فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) شامل ۱۱ صلاحیت است که در سه سطح تعریف شده است. اگر با حرفه‌های دیگر در سطح دانشگاه مقایسه کنید این سه سطح شامل سطح اول کارشناسی سطح دوم کارشناسی ارشد و سطح سوم دکترا محسوب می‌شود این صلاحیت‌ها برای هر مرحله از زندگی مفید هستند. چراکه این صلاحیت‌ها بر اساس بالابردن آگاهی از خود و کسب دانش در مورد ایجاد ارتباط پایدار و گفتگوی مؤثر باهدف کمک به دیگران و حس مسئولیت‌پذیری برای حرکت به سمت آنچه مهم است طراحی شده است. اگر می‌خواهید رشد کنید و در رشد دیگران هم نقش داشته باشید و آمادگی تغییر را دارید، این مهارت‌ها برای شما مفید خواهند بود کسانی که می‌خواهند سطح زندگی خود را ارتقا دهند یا کنار شغل فعلی خود درآمد اضافی ایجاد کنند و یا آماده هستند که کسب‌وکار خود را کاملاً بر اساس حرفه کوچینگ بنا کنند، این آموزش و سفر برای آنها ایدئال است.

خواندن کتاب کوچینگ اسکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای مخاطبان کتاب‌های موفقیت و خودیاری مناسب و مفید است.

بخشی از کتاب کوچینگ اسکار

«مربیگری؛ مدیریت استعدادها

مربیگری کلید اصلی توسعه و بهبود استعدادها و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه است مربی افراد را تشویق می‌کند که به‌جای توجه به نقاط ضعف و کمبودهایی که دارند، بر نقاط قوت خود متمرکز شوند و این در تضاد با دیدگاه سنتی است دیدگاهی که به افراد توصیه می‌کند تا نقاط ضعف خود را بشناسند و آنها را برطرف کند در مقابل تأکید بر نقاط قوت افراد باعث کاهش ترک اختیاری کار و افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان می‌شود (دی هان (۱)، ۲۰۱۹).

نکات کلیدی در مربیگری اثربخش

اگر مدیری می‌خواهد به‌خوبی و اثرگذار نقش یک مربی را به عهده بگیرند، باید به پنج نکته مهم توجه کنند

۱- به مسائل و مشکلات کارکنان توجه نشان دهند و سعی کنند که آنها را درک کنند، اگرچه این مشکلات به نظر کوچک و پیش‌پاافتاده باشند؛

۲- از سعی و تلاش کارکنان قدردانی کنند اگرچه ممکن است بعد از یک کار طولانی،

۳- سازمان به اهداف خود دست نیابد؛ ولی مدیر باید سپاس‌گزار تلاش کارکنان خود باشد؛ - نظرات کارکنان را جویا شوند و آنها را درگیر کار کنند این روش سبب رشد خلاقیت در کارکنان می‌شود؛

۴- به کارکنان کمک کنند که برای ایجاد تغییر در خود طرح و نقش‌های داشته باشند تا کمتر تحت‌تأثیر استرس در محل کار و زندگی قرار گیرند و بهره‌وری خود را افزایش دهند؛

۵- از کارکنان بپرسند که کدام یک از اهداف و فعالیت‌های سازمان از نظر آنان مهم هستند و به کدام یک می‌توانند متعهد باشند، زیرا کارکنان بر اموری بیشتر متمرکز می‌شوند که کنترل بیشتری بر آنها دارند قاسمی و همکاران، ۱۳۹۵).»

نظرات کاربران

a1069
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۶۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان