دانلود و خرید کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن جوزف ام. آپتن ترجمه یعقوب آژند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن اثر جوزف ام. آپتن

کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن

انتشارات:نشر بایگانی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن

کتاب الکترونیکی تحلیلی از تاریخ ایران مدرن نوشته‌ٔ جوزف ام. آپتن و ترجمهٔ یعقوب آژند است که توسط نشر بایگانی منتشر شده است. این کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن را با‌تکیه‌بر ویژگی‌های اجتماعی به دست می‌دهد. جوزف میسن آپتن دیده‌ها و یافته‌های خود در زمان اقامتش در ایران را در کتابی به نام مسافرت در ایران شرح می‌دهد. کتاب حاضر همان کتاب است که با عنوانی جدید چاپ شده است.

درباره کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن

این کتاب به بررسی جامعه‌شناسانهٔ ایران و سیاست‌های حکومت در ایران مدرن و به‌خصوص در دوران پهلوی می‌پردازد. علاوه‌بر تحلیل فضای اجتماعی و سیاسی آن دوران، مسايل اقتصادی و سیاست‌های خارجی ایران نیز بررسی می‌شود. کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن همان طور که از نام آن برمی‌آید به تحلیل شرایط کشور می‌پردازد و از نقل وقایع تاریخ به سیاق سایر کتاب‌های تاریخ دوری می‌کند؛ مگر آنکه آن نقل به تحلیلی مهم بینجامد.

جوزف ام. آپتن از اعضای هیئت باستان‌شناسی موزهٔ متروپولیتن است. او در سال ۱۳۱۲ به ایران می‌آید و در نیشابور به حفاری در بناهای اسلامی و تزئینات آن‌ها می‌پردازد. جوزف میسن آپتن علاوه‌بر کتاب حاضر که حاصل اقامت او در ایران است، با تکیه‌بر تجربهٔ حفاری خود، اثری نیز با عنوان حفاری‌های ایران می‌نویسد. همچنین او دربارهٔ شیشه‌گری صدر اسلام در نیشابور و منسوجات تاریخ‌دار مصر دورهٔ اسلامی نیز نوشته‌هایی را به رشتهٔ تحریر درآورده است.

کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تحلیلی از تاریخ ایران مدرن

«کودکان را به داخل کانال ها می فرستادند تا تونل ها را حفر کنند و خاک آن ها را با دلوی چرخ گردانی به بیرون بفرستند. عمق و فاصله این کانال ها متفاوت بود و هدف از آن، رساندن آب از سرچشمه به ناحیه کاشت بود. در مسیر جریان آب، به مقدار آن افزوده می شد و این کانال ها از تبخیر آب، که برای روستاییان حساتی بود، جلوگیری می کرد. چاه ها اغلب اوقات سرپوش نداشتند. کندن قنات هزینه زیادی داشت و مستلزم سرکشی مداوم بود، چون اغلب آکنده از رسوبات می شد و باران های سنگین آن ها را ناکارآمد می کرد. آب قنات با روش های پیچیده ای از نظام سنتی تقسیم می شد و افرادی بر آن نظارت داشتند. از این رو با توجه به اهمیت حیاتی آب برای روستاییان و اربابان، جای تعجب نیست که سرقت آب متداول باشد. گاه چند نفر از روستاییان برای حفاظت و استفاده از آب درگیر می شدند و یکدیگر را با چاقو لت و پار می کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۸۴,۹۹۰
تومان