دانلود و خرید کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات الهام طالب لو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات اثر الهام طالب لو

کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات

معرفی کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات

کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات در انتشارات پادینا چاپ شده است. گردآوری و تألیف این کتاب را الهام طالب لو و فرهاد محمدی به‌عهده داشته‌اند.

درباره کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات

پیشرفت روان‌شناسی شناختی و مطالعه در مورد ابعاد شناختی اختلالات یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه روان‌شناسان بالینی قرار گرفته است. رشد فزایندۀ دیدگاه‌های شناختی درخصوص تبیین تحولات شناختی افراد مبتلا به این اختلالات از یک سو و توسعۀ روش‌های درمانی جدید به‌ویژه شناخت درمانی و دستیابی به روش‌های ارزیابی و تشخیصی جدید از سوی دیگر، موجب گردیده است تا پژوهشگران بیش‌ازپیش این مطالعات را انسجام دهند.

یکی از عوامل شناختی که نیازمند توجه در این زمینه است حوزۀ طرحواره‌ها هستند که عمدتاً در کودکی و براساس واقعیت یا تجربه شکل می‌گیرند و در طول زندگی ثابت و پابرجا هستند. این سازه اساس ساخت‌های شناختی فرد را تشکیل می‌دهد و به‌عنوان واسطه، پاسخ‌های رفتاری افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

از جمله سازه‌های مهم و جدیدی که به بررسی سبک پردازش شناختی و نحوۀ اثرگذاری آن بر پردازش هیجانی در انسان می‌پردازد، سازۀ طرحواره‌های ناسازگار اولیه است. طرحواره‌های ناسازگار اولیه به‌علت ارضانشدن نیازهای هیجانی اساسی دوران کودکی به وجود می‌آیند. نیازهای بنیادینی همچون دلبستگی ایمن به دیگران، خودگردانی، آزادی در بیان نیازها و هیجان‌های سالم، خودانگیختگی و محدودیت‌های واقع‌بینانه. براساس این رویکرد تعاملات، رفتارها، افکار و الگوهای زندگی افراد براساس طرحواره‌هایشان شکل می‌گیرد و همچنین اختلالات و مشکلات روان‌شناختی افراد براساس میزان طرحواره‌‎های ناسازگار اولیه و سبک‌های مقابله‌ای افراد به‌وجود می‌آید؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که هر اختلال می‌تواند با طرحواره‌های ناسازگار اولیۀ خاصی رابطه داشته باشند.

خواندن کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

این کتاب برای کسانی که به روان‌شناسی و خودیاری علاقه دارند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب طرحواره های ناسازگار اولیه در اختلالات

«طرحواره ناسازگار اولیه یک تم یا الگوی وسیع و نافذ است که از خاطرات هیجان‌ها، شناخت‌ها و احساسات جسمانی راجع به خود و روابط با دیگران تشکیل شده در طول دوران کودکی یا نوجوانی رشد کرده حاصل زندگی یک فرد است و تا حد خاصی درست عمل نمی‌کند. هنگامی که طرحواره‌های ناسازگار برانگیخته می‌شوند افراد معمولاً سطوح بالایی از هیجانات نظیر خشم، شدید، اضطراب افسردگی با احساس گناه را تجربه می‌کنند. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت میزان شیوع اختلالات روانی در کشورها درحال‌توسعه روبه‌افزایش است. بر طبق گزارش‌های این سازمان اضطراب را در رأس با آمار چهارصد میلیون نفر مبتلا در جمعیت جهان تخمین می‌زند؛ بنابراین در میان اختلالات روانی، اختلالات اضطرابی احتمالاً شایع‌ترین اختلال است. پژوهش‌ها بیان کرده است که احتمال ابتلا زنان به اضطراب بیش از مردان است باوجوداینکه اضطراب برای بیشتر افراد یک عکس‌العمل بهنجار و زودگذر است و موجب حفاظت آنان در برابر صدمات بالقوه می‌گردد. بااین‌وجود اضطراب بیمارگونه با نگرانی، ترس، تشویش فکرهای مزاحم، علائم فیزیکی و احساس تنش همراه است و موجب تضعیف عملکرد فرد می‌شود.

کلمه طرحواره در حوزه‌های پژوهشی مختلف بکار برده شده است. طرحواره به‌طورکلی، به‌عنوان ساختار قالب یا چهارچوب تعریف می‌شود. در فلسفه قدیم یونان، منطقیون رواقی مخصوصاً فروسیپوس، اصول منطق را در قالب طرحواره استنباط مطرح کردند. طرحواره در نظام فلسفی کانت درک و دریافت نقطه اشتراک تمام عناصر یک مجموعه تعریف می‌شود. این واژه همچنین در نظریه ریاضی مجموعه‌ها هندسه جبری، آموزش، تحلیل، ادبی، برنامه‌ریزی کامپیوتری نیز به کار برده شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان