دانلود و خرید کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین مهناز مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین اثر مهناز مرادی

کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین

نویسنده:مهناز مرادی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین

کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین نوشتۀ مهناز مرادی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین

زوج‌درمانی شناختی رفتاری یکی از درمان‌های مؤثر در زمینه حل مشکلات زوجین و افزایش رضایت زناشویی است. امروزه استفاده انحصاری از نظریۀ یادگیری در درمان به‌جای خود را به این موضوع داده است که عوامل شناختی نگرش‌ها افکار و انتظارات نیز بر رفتار تأثیر می‌گذارد. تأکید روی شناخت و رفتار در درمان اکنون به طور گسترده‌ای توسط درمانگران خانواده و ازدواج به دلیل ویژگی قابل‌انعطاف و ترکیبی آن رشد کرده است. رشد عمده دیگر در این حوزه کاربرد اصول نظریه یادگیری برای آموزش و درمان زوج‌ها بود. درمانگران با جهت‌گیری، رفتاری پدیده ارتباط تعهد و رضایت زناشویی را به مداخله‌های زوج‌درمانی اضافه نمودند هدف اصلی رویکرد شناختی رفتاری تمرکز بر افکار و ادراک‌ها و تأثیر آنها روی هیجانات و رفتار است الگوی شناختی رفتاری بر پاسخ‌های هیجانی و رفتاری افراد نسبت به رویدادهای زندگی تأکید دارد که به‌واسطۀ تفسیرهای وابسته به دیدگاه آن‌ها میانجیگری می‌شوند.

در رویکرد شناختی، رفتاری به مراجعین در رشد مهارت‌هایی برای تغییر رفتار ارتباط با دیگران حل، مسئله کشف افکار و باورهای تحریف شده به چالش کشیدن و دگرگون‌کردن باورها و نگرش‌های غیرمفید و بازسازی شناختی کمک می‌شود. این رویکرد علت بنیادی مشکلات و تعارض‌های زناشویی را تعاملات منفی نارسایی ارتباطی زوجین ادراک تحریف شده و تفکرات غیرمنطقی می‌داند. ازاین‌رو، در این رویکرد، فرایند درمان به‌گونه‌ای طراحی شده که افکار و شناخت‌های منفی و خودکار شناسایی گردیده پیوندهای میان شناخت هیجان و رفتار تعیین شده و شواهد مخالف افکار تحریف شده را بررسی نموده تا تعبیر واقع‌گرایانه را جایگزین شناخت‌های تحریف شده کرده و در دستیابی به حل تعارضات و افزایش سازگاری توفیق یابد طرف رفتاری این رویکرد، بر آرمیدگی هدف‌گذاری و بازسازی کنشگری‌های روزانه باهدف لذت و خرسندی تأکید می‌کند.

خواندن کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب برای روان‌شناسان و متخصصان حوزۀ ازدواج مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب درمان شناختی رفتاری برای زوجین

«هدف درمان شناختی - رفتاری

هدف کلی درمان شناختی - رفتاری افزایش خودآگاهی تسهیل خود ادراکی بهتر و بهبود خودکنترلی به‌وسیلۀ رشد مناسب مهارت‌های شناختی و رفتاری است. درمان شناختی رفتاری کمک می‌کند تا افکار و باورهای مخرب که به طور بارزی منفی هستند شناسایی شوند. فرایندهای خود نظارتی آموزش، آزمایش و نتیجۀ آزمون این افکار و باورها که توسط شناخت‌های مثبت متعادل و عملکردی جایگزین می‌شوند، موجب پذیرش نقاط قوت و موفقیت می‌شوند. کمبودهای شناختی و رفتاری مشخص می‌شوند و مهارت‌های جدید حل مسئله شناختی و روش‌های رفتارکردن آموخته می‌شوند امتحان می‌شوند ارزیابی می‌شوند و تقویت می‌شوند. درحالی‌که احساسات ناخوشایند زیر بنایی، با هیجان‌های خوشایندتر جایگزین می‌شوند درک بیشتری از ماهیت و عمل آنها به دست می‌آید؛ و سرانجام این که مهارت‌های جدید شناختی رفتاری موجب می‌شوند که با موقعیت‌های سخت به شیوه‌ای مناسب‌تر برخورد شود.

ویژگی‌های اصلی درمان شناختی - رفتاری

واژه‌های درمان، شناختی و رفتاری برای توصیف دامنه‌ای از مداخله‌های درمانی به کار می‌رود هر چند این مداخله‌ها اغلب در بعضی از جنبه‌ها نقاط اشتراک هم دارند که به شرح زیر است:

۱- درمان شناختی رفتاری از جنبۀ نظری

درمان شناختی - رفتاری بر اساس الگوهای قابل آزمایش تجربی است که هم بر مداخله هم تمرکز ماهیت مداخله بر منطبق تأکید می. کند درمان شناختی رفتاری مداخله‌ای منسجم و منطقی است نه صرفاً مجموعه‌ای از تکنیک‌های مختلف.

۲- درمان شناختی رفتاری الگویی اشتراکی است

یکی از جنبه‌های اساسی شناختی رفتاری شکل‌گیری آن به‌وسیله فرایندی اشتراکی است. نوجوانان نقش فعالی در تعیین، اهداف کسب تجربه تمرین و ادارۀ عملکردشان دارند. این نگرش برای تسهیل بیشتر و بهتر خودکنترلی مؤثر طراحی شده و برای محقق‌شدن آن درمانگر چارچوبی حمایتی ایجاد می‌کند. نقش درمانگر این است که مشارکتی ایجاد کند که در آن به مراجع این اختیار داده شود که درک بهتری از مشکلات پیدا کند و راه‌های متعدد تفکر و رفتار را کشف کند.

درمان شناختی رفتاری از لحاظ زمانی محدود است. درمان شناختی رفتاری مختصر و دارای حد زمانی است که اغلب شامل بیشتر از ۱۶ جلسه نمی‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان