دانلود و خرید کتاب سرگذشت موسیقی پاپ دنیس استیونس ترجمه پرتو اشراق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت موسیقی پاپ اثر دنیس استیونس

کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

کتاب الکترونیکی «سرگذشت موسیقی پاپ» اثر دنیس استیونس با ترجمهٔ پرتو اشراق در انتشارات ناهید چاپ شده است. این کتاب نزدیک به هزار سال تاریخ موسیقی را پوشش می‌دهد. کتاب سرگذشت موسیقی پاپ به مخاطب دیدگاهی جامع‌تر و عمیق‌تر نسبت به جایگاه و اهمیت موسیقی و خوانندگی در طول تاریخ می‌دهد و او را با نمونه‌های متنوعی از آثار مختلف آشنا می‌کند.

درباره کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

کتاب سرگذشت موسیقی پاپ تلاشی است برای ارائه‌ٔ یک دیدگاه جامع به تاریخ موسیقی و تأثیر آن بر فرهنگ‌ها و جوامع مختلف. کتاب با دقت به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله قرون وسطی، رنسانس و دوران مدرن پرداخته و بر توسعه‌ٔ موسیقی در نقاط مختلف جهان تمرکز دارد. هدف اصلی کتاب ارائه‌ٔ یک منظره‌ٔ وسیع و درک بهتر از تداوم و تحولات موسیقی و خوانندگی در طول هزاره‌ٔ گذشته است​.

ٰسرگذشت موسیقی پاپ بررسی جامعی بر سنت آهنگ‌های هنری از دوران میانه تا دوران مدرن است. این کتاب تکامل و تاریخچهٔ آهنگ‌ها را در یک دامنهٔ جغرافیایی وسیع مورد مطالعه قرار می‌دهد و بینش‌هایی دربارهٔ تحول این ژانر طی تقریباً هزار سال ارائه می‌دهد. این اثر شامل مشارکت‌های متخصصان مختلف است که هر کدام جنبه‌ها و مناطق مختلف تاریخ موسیقی را پوشش می‌دهند، از بلژیک تا جزایر بریتانیا تا مناطق غیر اروپایی مانند آمریکای لاتین و ایالات متحده.

هدف دنیس استیونس ارائهٔ دیدگاه‌های عمیق تاریخی و مرور گستردهٔ جغرافیایی بر آهنگ‌ها است. متخصصانی که این اثر را شکل داده‌اند، هرکدام باتوجه‌به حوزهٔ تخصصشان درک خواننده از تنوع و پیوستگی این ژانر در طول عصرها را غنی می‌کنند. این کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده است تا برای موسیقی‌دانان، تاریخ‌نگاران و علاقه‌مندان به موسیقی مفید باشد. همچنین این کتاب برای کسانی که علاقه‌مند به فراگیری عمیق‌تر درباره‌ٔ تاریخ آواز و تأثیرات آن بر فرهنگ‌های مختلف هستند، مناسب است. از دانشجویان و محققان رشته‌های موسیقی و هنر گرفته تا خوانندگان حرفه‌ای و آماتورهایی که به دنبال گسترش دایره‌ٔ آموخته‌ها و تجربه‌ٔ خود در زمینه‌ٔ خوانندگی و موسیقی پاپ هستند، می‌توانند مخاطب این کتاب باشند. 

کتاب سرگذشت موسیقی پاپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به موسیقی‌دانان، تاریخ‌نگاران و علاقه‌مندان به موسیقی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

«اجتماعی، و یا تاریخی، بیشتر در باب جنگ‌های صلیبی. ملودی این شعرها پیشتر هم شنیده شده بود تنسو یا ترانه عزا هنگام مرگ عزیزان خوانده می‌شد؛ واژه‌ای مربوط به روستاهای جنوب که معادل آن در شمال هم وجود داشت، اشاره به موانعی که در راه عشق پیش می‌آمد، و بعضاً منجر به مرگ می‌شد. این هم بخشی از چشم‌انداز عشق بود و البته بودند شوالیه‌هایی که چنین ترانه‌هایی را زیر لب زمزمه می‌کردند، و در راه رسیدن به دلبر از خودگذشتگی‌ها نشان می‌دادند. نجیب‌زادگان نیز به این آثار توجه می‌کردند، زیرا همه مدعی فداکاری و جانبازی بودند، و نوازندگان و موسیقیدانان تحت تاثیر بخش اوّل (عشق) بودند، یکی عاشق جانبازی و سلحشوری و دیگری عاشق روی روشن و زیبای دلبر، و همیشه میان آن دو بحث برقرار بود، و این رقابت هرگز به اجرا درنمی‌آمد مگر در بستر شعر، و موسیقی و منطق عقلانی. پاستورل ها فقط به آواز روستایی اطلاق نمی‌شد؛ و تنها به عشق نظاره نمی‌کرد، بلکه کمی جهت دید را عوض می‌کرد، چشم‌اندازها را می‌نگریست، به رمه‌ها و چوپان‌ها نظر می‌انداخت؛ آوازهای چوپانی هم به لحاظ زیبایی چیزی از آوازهای عاشقانه نجیب‌زادگان کم نداشت. چوپانان هم عاشق می‌شدند، و در صحرا، میان خار و خاشاک، همراه با گوسفندان ندای مظلومیت سرمی‌دادند و از روزگار شکایت می‌کردند و یاد دختر زیبارویی می‌کردند که غروب پشت پنجره می‌نشست و از کلبه سنگی خود منتظر بازگشت محبوب خویش از صحرا بود. برخلاف آنچه که تصوّر می‌شود فکر شاعرانه و ساختار موسیقی فقط به شکل‌های تروبادور ختم نمی‌شد بلکه موضوع ترانه را نیز دربر می‌گرفت. عناصری چون ترانه و شعر به لحاظ موضوع اعتبار بیشتری به دست می‌آورد، شکلش چندان مهم نبود؛ مردم از اصول فنی موسیقی و شاعری چیزی نمی‌دانستند، به موضوع نگاه می‌کردند. تا این‌که بالاخره آواز ولایتی در رابطه با نوع آهنگ اقدام به نوعی طبقه‌بندی کرد کانسو را به عنوان آواز عاشقانه، و ورس را به عنوان قطعه جدّی‌تر پذیرفت. به لحاظ ساختار این دو بخش معمولا هر یک از ۵ استانزا، یکی دو نیمه استانزا و یا موخره تشکیل می‌شد. در خیلی از موارد سرایندگان ولایات تلاش می‌کردند آثار تازه خود را با عناصر و احساسات غریزی پیوند زنند، از این رو بسیاری از مدارک اشاره دارند بالاد که در قرن ۱۴ به وجود آمد، ردّ پایی در کانسو دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹۵ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۹۵ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان