دانلود و خرید کتاب روایت مصور داستان فوتبال دیوید اسکوایرز ترجمه معین فرخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روایت مصور داستان فوتبال اثر دیوید اسکوایرز

کتاب روایت مصور داستان فوتبال

معرفی کتاب روایت مصور داستان فوتبال

کتاب روایت مصور داستان فوتبال نوشتهٔ دیوید اسکوایرز و ترجمهٔ معین فرخی و ویراستهٔ نیما م. اشرفی و امین شیرپور است و نشر اطراف آن را منتشر کرده است. حقیقت مهم دربارهٔ فوتبال این است که موضوع فقط فوتبال نیست و این کتاب مصور این موضوع را به‌وضوح به شما نشان می‌دهد.

درباره کتاب روایت مصور داستان فوتبال

این کتاب روایتی مصور از دنیای فوتبال است؛ اما نه آن‌طور که شما حدس می‌زنید. کتاب کمیک درخشان و جذاب سیاسی دیوید اسکوایرز، تصویرگر و هنرمند خارق‌العاده، شما را با خود به دنیای شگفتی‌های فوتبال می‌برد. پس، از این کتاب به دو دلیل خوشتان خواهد آمد: فوتبال و کمیک.

 در فوتبال که ورزشی مملو از حقوق و دستمزدهای خوش‌تیپ‌های فوتبالی و حامیان مالی شرکت‌هاست، کار او نگاهی انتقادی به عملکرد فاسد عده‌ای می‌اندازد و به سوراخ‌کردن بالون بیش از حد فوتبال کمک می‌کند.

مجموعهٔ دوجلدی روایت مصور فوتبال (روایت مصور داستان فوتبال و داستان فوتبالیست‌ها) به شکلی خلاقانه و دوست‌داشتنی از ترکیب متن و کمیک برای روایت تاریخ فوتبال استفاده کرده است. در جلد اول این مجموعه دیوید اسکوایرز، کاریکاتوریست شناخته‌شدهٔ روزنامهٔ گاردین، نود پارهٔ مختلف از تاریخ فوتبال، از دوران باستان تا امروز را انتخاب کرده و با لحن طنز بریتانیایی از این اتفاق‌های متفاوت گفته است. در جلد دوم هم با همین قالب ترکیب متن و کمیک به سراغ زندگی مشاهیر فوتبال رفته است. تازگی نگاه اسکوایرز و شوخی‌های تیز و جان‌دارش با همهٔ اتفاقات فوتبالی و پرداختن به حاشیه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این ورزش پرطرفدار، مجموعهٔ تاریخ مصور فوتبال را برای هر مخاطبی، چه فوتبالی و چه غیرفوتبالی خواندنی کرده است.

در این کتاب داستان قهرمان‌ها را خواهید خواند؛ داستان شرورها، پیروزی‌ها، باخت‌ها، ورزشگاه‌ها، پیراهن‌ها، قهرمانی‌های کسب‌شده و جام‌های ربوده‌شده، مدیرانی که یا رؤیایی بودند (ژول ریمه) یا کثیف (تقریباً تمامی کسانی که بعد او آمدند). در این مسیر، پاسخ سؤال‌هایی را خواهید یافت، سؤال‌هایی آن‌قدر عمیق که کسی تا به حال فکر نکرده بپرسدشان: چه بلایی سر سگ گارینشا آمد؟ چرا پیتر بیردزلی سی سال یک مدل مو را حفظ کرد؟ اگر گل مردود اعلام می‌شد، چه پیش می‌آمد؟ با روی کین در یک کاروان زندگی‌کردن چقدر خوش می‌گذرد؟ به‌علاوهٔ دریچه‌ای هیجان‌انگیز به آینده، به آنچه از فوتبال فردا باید توقع داشته باشیم. با دستگاه‌های سرگرمی شرکت امسترد و نیلبک‌های چارلی‌تان چنین سطحی از لذت را تجربه نمی‌کردید.

خواندن کتاب روایت مصور داستان فوتبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را هم به کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم و هم بزرگ‌سالان. همچنین هم طرفداران فوتبال از این کتاب مصور لذت می‌برند و هم غیرفوتبالی‌ها.

درباره دیوید اسکوایرز

 دیوید اسکوایرز برای روزنامهٔ گاردین می‌کشد و می‌نویسد. استرالیایی است ولی طنز او را باید بریتانیایی دانست. طنزی بیشتر مبتنی بر کلام و چندلایه که به قول زیدی اسمیت، نویسندهٔ معاصر بریتانیایی، ساختاری مثل کوه یخ دارد و رضایت عمیق‌تر زیر آب است و لایهٔ اولیهٔ لذت هر جوکی کمترین بخش آن. هیچ فرصتی را برای تکه‌پرانی و شوخی کلامی و بصری از دست نمی‌دهد و شوخی روی شوخی می‌سازد. توضیح این پیچیدگی، مثل هر توضیحی برای هر جوکی، لذت درک را از بین می‌برد. 

بخشی از کتاب روایت مصور داستان فوتبال

«برزیل با روانی رنجور از باخت خانگی سال ۱۹۵۰ و تنی رنجور از حذف خشونت‌بار برابر مجارستان در سال ۱۹۵۴ به جام‌جهانی ۱۹۵۸ پا گذاشت. این بار نوبت آن‌ها بود. با مربی لوتی‌شان، ویسنته فئولا، مرد گنده‌ای که در تمرینات چرتش می‌برد (این را دربیل بزن، به آن شوت کن؛ کی بعد چند هزار بار دیدن همچین چیزهایی به قیلوله نیاز ندارد؟)، تمام تیم‌ها را درو کردند.

دیدی، که نزدیک بود از فهرست تیم برای مسابقات خط بخورد، بهترین بازیکن جام شد و گارینشا و پله ستاره‌های نوظهور جهان بودند. برزیل هیچ وقت در حضور هم‌زمان این دو نمی‌باخت. در پایان مسابقات که بلینی کاپیتان جام را دریافت کرد، انبوه عکاسان نالیدند که جام معلوم نیست، این شد که بلینی جام را بالا گرفت. از آن به بعد بود که بالا بُردن جام به سنت بدل شد، حالا چه جام‌جهانی باشد چه جام زنیت دیتا سیستم، چه اشیائی که از کافه کش رفته‌اید.

سانتوس، باشگاه پله، روال دیگری را هم راه انداخت. آن‌ها که فهمیدند جواهر سوددهی در تیمشان دارند، سال ۱۹۵۹ تور جهانی برگزار کردند. آن سال، با احتساب تور پانزده‌هفته‌ای اروپا، پله بیش از صد بازی انجام داد. ژوگا بونیتو!»

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

برای علاقمندان فوتبال معرکس💜💙

Alireza Mogh
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

با حاله👌

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۶۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان