دانلود و خرید کتاب پرنده و آتش مهدی سلیمانیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پرنده و آتش

کتاب پرنده و آتش به قلم مهدی سلیمانیه، استاد دانشگاه و پژوهشگر جامعه‌شناسی و لیلا طباطبایی یزدی، دانش آموخته دکتری هنر اسلامی دانشگاه تربیت مدرس، تالیف شده و در نشر آرما به چاپ رسیده است. این کتاب به شناخت اجتماعی «انتشارات امام» که یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در شهر مشهد است می‌پردازد. 

درباره کتاب پرنده و آتش

گاه یک کتاب‌فروشی کوچک در شهر، چراغ فرهنگ و هنر را در دوران غربت فرهنگ و هنر مستقل، برای چندین دهه روشن نگه می‌دارد. گاه یک آموزشگاه هنری برای چهار دهه، یگانه پناهگاه اهالی هنر در شهر می‌شود. گاه یک موسسۀ فرهنگی و هنری با سرمایه‌ای شخصی، آرشیوی غنی از موسیقی‌های بومی و محلی یک منطقه یا کشور را گردآوری و حفظ و منتشر می‌کند. گاه یک جمع فرهنگی با برگزاری منظم سخنرانی‌ها و طرح مباحث فکری نخبگان یک منطقه از کشور را با مباحث فرهنگی و هنری روز آشنا می‌کند. گاه یک مجلۀ مستقل فکری با نگارش مقالات و متون، نقش پل رابط میان روشنفکران و جامعه را در شهر یا استان ایفا می‌کند.

در پشت‌پردۀ تمامی این نهادهای فرهنگی مستقل، افراد یا جمع‌های فرهنگی و هنری بودند که عمر، سرمایه و مهارت‌های خود را برای ساخت و نگهداشت این نهادها در سکوت صرف کرده‌اند. انگیزه غایی پژوهشی که در کتاب پرنده و آتش انجام شده، ادای دینی تحلیلی و علمی به این عمرهای صرف‌شده و توان‌های وقف‌شده برای حفظ و تقویت فرهنگ و هنر در ایران در چهار دهه حاشیه‌نشینی فرهنگ و هنر است و در گام نخست، به شناخت اجتماعی «کتابفروشی امام» در شهر مشهد پرداخته است. دغدغۀ اساسی کتاب این است که برخی از این نهادهای فرهنگی و هنری مردمی مستقل را شناسایی کند و اهمیت و کارکرد آن‌ها را از منظر جامعه‌شناسی تحلیل کند.

خواندن کتاب پرنده و آتش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که علاقه‌مند به جامعه‌شناسی و همچنین دنیای فرهنگی و ادبیات هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب پرنده و آتش

«شاید به دلیل همین اهمیت‌گذاری فوق‌العاده و بی‌رقیب برای ساحت قدرت رسمی سیاسی است که نه چهل سال که شاید حدود یک قرن است که بخش اعظم توان نخبگانی جامعۀ ایران، مصروف تغییرات کلان سیاسی در ساحت رسمی شده است. بهترین نیروهای فکری، نخبگان روشنفکر شناخته شده و بخش درخور توجهی از نیروهای فرهنگی جامعۀ ایران و از خود گذشته‌ترین افراد جامعه، زندگی و آرزوها و توان و استعداد و قلم و قدم‌ها و امیدهای خود را منحصرا مصروف ایجاد تغییر در ساحت قدرت سیاسی کرده‌اند؛ به این امید که برای دردهای فراوان جامعۀ ایران مرهمی بیابند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۳۶,۴۰۰
۳۰%
تومان