دانلود و خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی ریچارد باخ ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

کتاب جاناتان مرغ دریایی

نویسنده:ریچارد باخ
انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشتهٔ ریچارد باخ با ترجمهٔ کاوه میرعباسی در نشر نی چاپ شده است. جاناتان مرغ دریایی در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و از آن زمان همواره یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بوده است.

درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی

ریچارد باخ در کتاب جاناتان مرغ دریایی، داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که با بقیهٔ همنوعان خود تفاوت دارد. این مرغ دریایی سرشار از امید است و می‌خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند؛ اما سایر همنوعانش حاضر به پذیرش این تغییر نیستند و او را از جمع خود طرد می‌کنند. این کتاب الهام‌بخش انسان‌هایی است که به‌دلیل تفاوت، جامعه حاضر به پذیرش آن‌ها نیست. کسانی که به‌دنبال معنای تازه‌ای از زندگی هستند و بدون ترس در مسیر تحقق هدف خود گام بر‌می‌دارند. باخ در کتاب جاناتان مرغ دریایی، مفاهیم والایی چون خودشناسی، عشق و آزادی را مطرح می‌کند.

«جاناتان مرغ دریایی، یک روز می‌فهمی بی‌مسئولیتی عاقبت خوشی ندارد. زندگی ناشناخته و ناشناختنی است و ما چیزی از آن نمی‌دانیم جز این‌که به دنیا آمده‌ایم تا شکممان را سیر بکنیم و تا جایی که برایمان امکان دارده زنده بمانیم.»

سابقه نداشت مرغان دریایی در پاسخ به «شورای بزرگ» سخنی بگویند و اعتراضی بکنند، ولی صدای جاناتان بلند شد. چنین خروشید: «بی‌مسئولیتی؟ برادران! رفتار چه کسی مسئولانه‌تر است از مرغی دریایی که برای زندگی مفهومی والاتر و مقصودی برتر یافته و از پی آن‌ها می‌رود؟ هزاران سال دنبال کله‌ٔ ماهی‌ها به هر کنج و گوشه‌ای سرک کشیده‌ایم ولی حالا دلیلی برای زیستن داریم: یادگیری، کشف، نیل به آزادی.»

کتاب جاناتان مرغ دریایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی را به همه کسانی که به دنبال کشف تازه‌ای از معنای زندگی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد باخ

ریچارد باخ در سال ۱۹۳۶ در اوک پارک ایلینوی متولد شد. ریچارد علاقه فراوانی به پرواز داشت و در تمامی رشته‌های مرتبط با خلبانی فعالیت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت تصاویر متحرک در آسمان توسط نمایش هوایی خلبان تاکتیکی جنگنده‌های نیروی هوایی و و آموزگاری فنی هوانوردی اشاره کرد. نویسندگی دیگر علاقه ریچارد باخ بود که در آن هم با موفقیت حاضر شد. او در تمام کتاب‌های خود از هواپیما و پرواز به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال یک پیام استفاده می‌کند. از جمله مهم‌ترین آثار باخ می‌توان به جاناتان مرغ درایی، هدیه پرواز، پندار یا اوهام، پلی به سوی جاودانگی، گریز از سرزمین امن، یگانه، فراسوی ذهنم و یادداشت‌های مرد فرزانه اشاره کرد.

بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

«از فاصلهٔ هزار پا، بال‌زنان با تمام توان، یکراست و با شتابی برق‌آسا، به‌طرف موج‌ها شیرجه می‌رفت، و این‌طوری شد که فهمید چرا مرغ‌های دریایی از شیرجه‌هایی چنین سریع و مرگبار پرهیز می‌کنند. در شش ثانیه، سرعتش به هفتاد مایل در ساعت می‌رسید، سرعتی که تعادل بال‌ها را موقع پرواز به‌هم می‌زند.

بارها و بارها پشت هم این اتفاق تکرار شد و او را به زحمت انداخت. هرقدر هم احتیاط به خرج می‌داد و مهارتش را به‌کار می‌گرفت، باز در سرعت بالا نمی‌توانست بر حرکاتش مسلط بماند.

تا هزار پا اوج می‌گرفت. ابتدا، با تمام نیرو، مستقیم به‌صورت افقی پیش می‌رفت، بعد به یک سمت متمایل می‌شد و، بال‌زنان، شیرجه‌ای عمودی را امتحان می‌کرد. اما، هر دفعه، بال چپش، وقتی سعی می‌کرد بالا نگه داردش، از حرکت بازمی‌ماند، به‌شدت به آن طرف می‌چرخید، و هنگامی که، برای حفظ تعادلش، تلاش می‌کرد بال راستش را بی‌حرکت نگه دارد، مانند شعله‌ای دستخوش بادی دیوانه، چرخان به راست می‌پیچید. هرقدر هم در پرواز به بالا احتیاط می‌کرد باز چاره‌ساز نبود. ده بار کوشید، و هر ده بار، همین‌که سرعتش از هفتاد مایل در ساعت گذشت، مثل یک مشت پَرِ درهم‌تنیده، که از عهدهٔ مهارش برنمی‌آمد، در آب سرنگون شد.»

نظرات کاربران

محمد
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

کتاب کم‌حجم ولی بسیار پر محتوا و عمیق با ترجمه ای خوب است؛نگاهی خاص به وجود و زندگی دارد و خواندن آن موجب تغییر در زندگی می گردد.

محمد حقگو
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

عالی کوتاه ولی به شدت الهام بخش و تاثیرگذار

کاربر 8514890
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

اگر فایل صوتی هم بهش اضاف میکردید با مبلغ بیشتر عالی میشد من اصلا حوصله خوندن ندارم اگه صوتی بودن ۱۰ تا کتاب در روز میخریدم

شهرزاد قصه گو
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

کتاب پیش رو ، جاناتان مرغ دریایی ، از معدود کتاب های معروف و جذابی هستش که ظاهرا در بعد کودکانه هست اما مفاهیم آموزنده ای را در برداره . متاسفانه مترجم در ترجمه این کتاب بسیار عملکرد ضعیفی داره

- بیشتر
چگف
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

امان از کاوه میرعبّاسی!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
یک عالم چیز هست که باید بیاموزم!"
مسلم عباسپور
او از چیزهایی خیلی ساده حرف زد ــ از این‌که پرواز حق مسلم هر مرغ دریایی است، که آزادی مشخصاً سرشت وجودی اوست، که هرچه مانع این آزادی باشد باید کنار گذاشته شود. صدایی از میان جمعیت بلند شد: "کنار گذاشته شود، حتا اگر قانون گله باشد؟"
I'mzucchini
بر پایهٔ آن‌چه در این دنیا می‌آموزیم، دنیای بعدی‌مان را برمی‌گزینیم. اگر چیزی یاد نگیری، دنیای بعدی‌ات عین همین یکی خواهد بود، با همین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، و وزنه‌هایی به سنگینی سرب که باید بر آن‌ها غلبه کنی."
محمد
جاناتان آه کشید. در دل گفت: "وقتی حرف‌هایت غلط تعبیر شود، این‌جوری باید تاوانش را بدهی. یا به چشم اهریمن نگاهت می‌کنند یا ایزد."
I'mzucchini
"فلچر دلبندم، طفلک پاکدل! آن‌چه را چشمانت بهت می‌گویند باور نکن. فقط محدودیت‌ها را نشان می‌دهند. به بصیرتِ جان اتکا کن، حقیقتی را دریاب که در عمق وجودت پنهان است، و به برکتش می‌فهمی چه‌طور باید پرواز کرد."
Amirhossein
"مثل هر چیز دیگر، فلچر. به برکت تمرین."
I'mzucchini
جاناتان، متحیر، گفت: "سردرنمی‌آورم چرا توی این دنیا هیچ کاری سخت‌تر از این نیست که پرنده‌ای را متقاعد کنی که آزاد است، و می‌تواند این واقعیت را به خودش ثابت کند، به شرط آن‌که کمی برای تمرین و تلاش وقت بگذارد! چرا باید آن‌قدر دشوار باشد؟"
Amirhossein
جاناتان گاهی می‌گفت: "کلِ پیکرتان، از نوک این بال تا نوک آن بال، چیزی نیست مگر تجسم اندیشه‌تان، به‌شکلی که قادرید آن را ببینید. قیدها را از اندیشه‌تان بردارید، و زنجیرهای جسم‌تان هم گسسته می‌شوند..."
فاطمہ
برای اغلب مرغ‌های دریایی، سیرکردن شکم بر اشتیاق به پرواز می‌چربد. اما برای این مرغ دریایی خاص، خوردن مهم نبود، بلکه به پرواز اهمیت می‌داد.
مسلم عباسپور
فلچر دلبندم، طفلک پاکدل! آن‌چه را چشمانت بهت می‌گویند باور نکن. فقط محدودیت‌ها را نشان می‌دهند.
I'mzucchini

حجم

۵۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۵۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان